GrubMarket Good Eggs را خریداری کرده است


ادغام بیشتری در دنیای تحویل آنلاین غذا در حال وقوع است. TechCrunch آموخته و تأیید کرده است که GrubMarket - استارتاپی که توسط Tiger Global پشتیبانی میشود و در کنار دیگران، امپراتوری B2B را در زمینه لجستیک محصولات و خواربارفروشی ایجاد کرده است - Good Eggs را خریداری کرده است، استارتآپ تحویل غذای تازه که اخیراً به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. بار.
شرایط معامله فاش نشده است، اما ما از منابع نزدیک به معامله متوجه شدیم که این یک معامله سهام با ارزشی اندک بالاتر از آخرین ارزش گذاری Good Eggs بود که 22 میلیون دلار بود. سرمایه گذاران فعالانه به GrubMarket مراجعه کردند و به دنبال خروجی برای Good Eggs بودند.
ما همچنین می توانیم تأیید کنیم که Good Eggs توسط یک رهبر جدید تحت GrubMarket اداره می شود. کیت بروئر، که مدیر اجرایی Daylight Foods متعلق به GrubMarket بود، سرپرست Good Eggs خواهد بود. در حالی که انتظار داریم که تعدادی از کارکنان Good Eggs به GrubMarket بیایند، هنوز مشخص نیست که آیا رودریگو آریوالو، دانشمند اوبر که در حال حاضر بهعنوان مدیر عامل Good Eggs فهرست شده است، به عنوان بخشی از آن باقی خواهد ماند یا خیر.
این یک چرخش بسیار بزرگ برای Good Eggs است، و یک سیگنال دیگر از اینکه چگونه سرمایهگذارانی که صدها میلیون دلار را به استارتآپهای همیشه زیانده وارد کردهاند، اکنون به دنبال خطکشی بر این فعالیتها و ادامه کار هستند.
Good Eggs، برای زمینه، در نوامبر 2020 به ازای هر داده PitchBook به 365 میلیون دلار رسید (دوره ای که در سال 2021 اعلام کرد)، با فهرست سرمایه گذاران برجسته که شامل Benchmark، Index، Sequoia و Thrive در میان بسیاری دیگر بود. با این حال، پس از کووید-19، به صخره ها برخورد کرد و اخیراً در سال گذشته 94 درصد کاهش یافت و به ارزش 22 میلیون دلار رسید.
در همین حال، GrubMarket اکنون حدود 3.5 میلیارد دلار ارزش دارد و بیش از 560 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این شرکت مدتهاست که چشمش به عرضه اولیه عمومی سهام است، اگرچه بازارهای عمومی هنوز برای سهام فناوری بیثبات هستند، و پنجره عرضه اولیه فقط یک شکاف باز است. مایک زو، بنیانگذار و مدیر عامل گراب مارکت، هنگام مصاحبه برای این داستان از اظهار نظر در مورد آن خودداری کرد. (این احتمال وجود دارد که تامین مالی بیشتری نیز اعلام شود: ارزیابی 3.5 میلیارد دلاری GrubMarket توسط CNBC در اوایل سال جاری گزارش شد؛ آخرین ارزیابی PitchBook با 2.2 میلیارد دلار به سال 2022 مربوط می شود.)
GrubMarket در ابتدا یک رقیب و سپس یک تامین کننده برای Good Eggs بود، و ماهیت در حال تغییر این رابطه ممکن است به خوبی دریچه ای برای موفقیت برخی شرکت ها در زمینه تدارکات و فضای تحویل مواد غذایی فراهم کند و برخی از آنها موفق نیستند.
هر دو Good Eggs و GrubMarket به ترتیب در سال های 2011 و 2014 با تمرکز بر B2C راه اندازی شدند و به طور خاص جعبه های غذای تازه را به مصرف کنندگان و مشاغل تحویل می دادند. اما بعداً، همانطور که Good Eggs چشم خود را به سمت مصرفکننده نگه داشت، GrubMarket بر روی فرصت B2B تمرکز کرد و به سرعت کار خود را با خواربارفروشهای کوچکتر و همچنین عمدهها افزایش داد.
Whole Foods بزرگترین مشتری آن است، اگرچه مواد غذایی و فراتر از آن را برای سایر رشتهها مانند Walmart و همچنین نامهای بزرگ دیگری مانند دانشگاه استنفورد و در چند سال اخیر خود Good Eggs عرضه میکند. گراب مارکت با نگاهی بی امان به حاشیه ها، اقتصاد واحد، شاخص های کلیدی عملکرد، و روابط طولانی با تامین کنندگان - و من یک اخلاق کاری بسیار شدید را اضافه می کنم، با قضاوت بر اساس کمبود ساعات خواب بنیانگذارش - GrubMarket سودآور است و مدتی است که بوده است. .
شو گفت: «سودآوری در DNA م است. ما می دانیم که چگونه چیزها را سودآور کنیم. این یک رویکرد سیستماتیک است. »
Xu اضافه کرد که تمرکز هنوز روی B2B برای شرکتش باقی مانده است - بیش از 80 خرید انجام داده است که بیشتر آنها برای تقویت این تجارت انجام شده است - اگرچه خریدهایی مانند Good Eggs نشان می دهد که چگونه می تواند از صرفه جویی در مقیاس خود برای بازبینی مجدد B2C استفاده کند. با این حال، خو این معامله را به جای فرصت طلبانه، "خوشبینانه" توصیف کرد.
استارتآپهای تحویل خواربار و مواد غذایی به طور کلی با فراز و نشیبهای زیادی مواجه شدهاند که برخی از دستهها به شدت آسیب دیدهاند. گتیر، یک بازیگر اصلی در تحویل "فوری" مواد غذایی که به طور تهاجمی صدها میلیون دلار جمع آوری کرد (از طرف برخی از حامیان Good Eggs، همانطور که اتفاق می افتد)، اوایل سال جاری ضررهای خود را کاهش داد و به بازار داخلی خود در ترکیه عقب نشینی کرد. برخی دیگر در تلاش برای افزایش ارزش گذاری های قوی هستند، در حالی که تعداد کمی مانند GrubMarket نقش یکپارچه کننده را برای بهبود ساختار هزینه ایفا می کنند. Instacart که به صورت عمومی معامله می شود قرار است امروز درآمد خود را اعلام کند، که می تواند نشان دهنده موفقیت دیگران باشد.
ارسال نظر