Groover هنرمندان را با سلیقه سازان مرتبط می کند تا به آنها کمک کند مخاطبان خود را پیدا کنند
دوشنبه گذشته، والتر تهیه کننده، یک نوازنده مستقل ساکن بوستون را کشف کردم. موسیقی او در هیچ یک از فهرست های پخشی که من دنبال می کنم وجود ندارد و او کمتر از 150000 شنونده ماهانه در Spotify دارد. اگر آهنگ او را در Shazam در حالی که 2000 مایل دورتر از خانه بودم در یک کارخانه آبجوسازی در فینیکس جستجو نمی کردم، احتمالاً هرگز او را پیدا نمی کردم.
پیدا کردن موسیقی جدید تا حدودی به یک بازی تبدیل شده است. والتر تهیه کننده حتی در این مورد نیز مسخره می کند. بیوگرافی هنرمند Spotify او فقط او میگوید : «اگر از من محافظت کنی، تو را شکار میکنم». هنرمندانی که جیبهای عمیقی دارند، همیشه وقتی نوبت به ارتقاء میرسد، به نوازندگان مستقل پایبند بودهاند. اما تغییرات الگوریتم در Spotify، افزایش آهنگهای ویروسی TikTok و تغییر استراتژی در مکانهایی مانند Pitchfork و Rolling Stone، آن را به طور قابل توجهی چالشبرانگیزتر کرده است.
اکنون ساختن موسیقی آسان تر از همیشه است. این پویایی همان چیزی است که از بنیانگذاران Groover الهام گرفته است. این استارت آپ مستقر در پاریس در سال 2018 به عنوان پلتفرمی راه اندازی شد تا به هنرمندان مستقل کمک کند تا با ارائه موسیقی به متصدیان فردی که می توانند بازخورد ارائه کنند و موسیقی را که فکر می کنند خوب است تقویت کنند، خود را ارتقا دهند. رومن پالمیری، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Groover، بيان کرد که او و دو هم بنیانگذارش این شرکت را راه اندازی کردند تا به رفع مشکلات تبلیغاتی که همه آنها در حرفه موسیقی خود با آنها برخورد کرده اند کمک کنند.
پالمیری او میگوید : «هنرمندان مستقل دسترسی بیشتری به خلق موسیقی دارند که عالی است و خلاقیت بیشتری ایجاد میکند، اما چالش اصلی هنرمندان این است که چگونه میتوانید موسیقی را تبلیغ کنید و توسط افراد مناسب شنیده شوید و توسط افراد مناسب سرپرستی مناسب را دریافت کنید. گفت. ما میخواستیم چیزی بسازیم که بتواند این مشکل را حل کند.»
Groover به تازگی یک دور سری A 8 میلیون دلاری به رهبری OneRagtime، Techmind، Trind و Mozza Angels جمع آوری کرده است. پالمیری بيان کرد که این شرکت قصد دارد از این بودجه برای ادامه گسترش به ایالات متحده - بزرگترین بازار آن در حال حاضر - استفاده کند و آپشن های جدیدی از جمله منابع مربیگری و تبلیغات را برای هنرمندان اضافه کند.
مدل کسب و کار برای این شرکت برجسته است. 3000 متصدی موسیقی و در حال رشد در Groover قیمت خود را تعیین می کنند و هر تراکنش تقسیم می شود که نیمی از پول به متصدی و نیمی به گروور می رسد. پالمیری بيان کرد که اگر کیوریتور ظرف هفت روز به آهنگی گوش ندهد، نوازنده پول خود را پس می گیرد، اما 90 درصد درخواست ها در این بازه زمانی پاسخ داده می شود.
در حالی که من این ایده را دوست دارم که هنرمندان با این متصدیان مختلف روابط مستقیم تری داشته باشند، اما این که پرداخت به بازی بهترین گزینه برای این هنرمندان مستقل شده است، من را ناراحت می کند. متصدیانی که با Groover کار می کنند فقط موسیقی مورد علاقه خود را تبلیغ نمی کنند، بلکه موسیقی را دوست دارند که برای گوش دادن به آن نیز دستمزد دریافت می کردند.
ولی! من همچنین دریافتم که روزنامه نگاری موسیقی در حال کاهش است زیرا تعداد موسیقیدانان مستقل به سرعت در حال افزایش است. راه حل ها خوب هستند حتی اگر آنها را کامل ندانم. این واقعیت که هنرمندان میتوانند انتخاب کنند که با چه کسی در Groover کار کنند، دسترسی نسبتاً ارزان است، و نرخ پاسخدهی بسیار بالاست، باعث میشود این رویکرد هنرمندانهپسندترین رویکردی به نظر برسد که تبلیغاتی کسب نمیکند.
پالمیری گفت که اکثر هنرمندان مستقل گزینه های بهتر یا مقرون به صرفه تری ندارند. آنها میتوانند بدون وقفه انتشارات موسیقی را بدون هیچ شانسی برای جلب توجه منتشر کنند یا برای روابط عمومی بپردازند، که لزوما موفقیت بیشتری را تضمین نمیکند.
پالمیری بيان کرد که این سیستم برای متصدیان موسیقی نیز بهتر عمل می کند. آنها همچنین اغلب در پیدا کردن الماس در دریای همیشه در حال رشد موسیقی جدید مشکل دارند. سیستم Groover به آنها کمک میکند تا برای کارشان مستقیمتر دستمزد بگیرند و در عین حال کارشان را کمی آسانتر کند.
خوشحالم که کسی را می بینم که برای رفع این مشکل کار می کند زیرا به عنوان یک شنونده، یافتن موسیقی جدید به طرز چشمگیری دشوارتر بوده است. من توییتهای متعددی را دیدهام، مکالمههای متعددی با دوستان داشتهام که نشان میدهد این موضوع در همه جا احساس میشود. فقط یک نفر هنوز در گروه فیس بوک علاقه مندان به موسیقی که نامش مدعی است پست می کند که من و دوستانم در دبیرستان شروع کردیم تا موسیقی جدید را به اشتراک بگذاریم.
Groover تنها استارتاپی نیست که به دنبال کمک به نوازندگان کوچک است. GigFinesse استارتآپ دیگری است که هم به نوازندگان و هم به مکانها کمک میکند تا کنسرتهای کتاب بهتری را با سیستم رزرو و پرداخت سادهتر برگزار کنند.
من GigFinesse را به همان شکلی که گروور را دوست دارم، دوست داشتم. یعنی من استارت آپ هایی را دوست دارم که راه حل های روشنی برای هر دو طرف میز ارائه می دهند. هر دوی این استارتآپها به هنرمندان کمک میکنند، اما به افراد حاضر در صنعت نیز کمک میکنند تا آن هنرمندان را از زمین بیرون بیاورند. جامعه برای پیشرفت به یکدیگر نیاز دارد. هر نوازنده ای از جایی شروع می کند.
ارسال نظر