Google هزینههای توسعهدهنده جدیدی را به عنوان بخشی از برنامه انطباق DMA فروشگاه Play اضافه میکند
گوگل امروز جزئیات بیشتری را در مورد هزینههایی به اشتراک میگذارد که برنامهاش برای انطباق با قانون جدید بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) را همراهی میکند، مقررات جدیدی که هدف آن افزایش رقابت در سراسر اکوسیستم فروشگاه اپلیکیشن است. در حالی که گوگل دیروز به روشهایی اشاره کرد که قبلاً با DMA مطابقت کرده بود - برای مثال با اجازه بارگذاری جانبی برنامهها - هنوز جزئیاتی را در مورد هزینههایی که برای توسعهدهندگان اعمال میشود به اشتراک نگذاشته بود و اشاره کرد که جزئیات بیشتر در این هفته منتشر خواهد شد.
همانطور که معلوم است، آن زمان اکنون است.
امروز، گوگل به اشتراک گذاشت که دو کارمزد برای برنامه پیشنهادات خارجی آن اعمال می شود که دیروز نیز اعلام شد. این برنامه جدید به توسعه دهندگان Play Store اجازه می دهد تا کاربران خود را در منطقه اقتصادی اروپا به خارج از برنامه خود هدایت کنند، از جمله برای تبلیغ پیشنهادات.
بیشتر بخوانید
با این هزینهها، گوگل مسیر اپل را طی میکند که کمیسیونهای App Store خود را در اتحادیه اروپا کاهش داد تا با DMA مطابقت داشته باشد، اما هزینه فناوری هستهای جدیدی را اجرا کرد که توسعهدهندگان را ملزم به پرداخت 0.50 یورو برای هر اولین نصب سالانه در طول 1 سال کرد. آستانه میلیون برای برنامه های توزیع شده خارج از اپ استور. اپل این هزینه را با توضیح اینکه خدماتی که به توسعهدهندگان ارائه میدهد فراتر از پردازش پرداخت است و شامل کارهایی است که برای پشتیبانی از ایجاد و کشف اپلیکیشن، ساخت APIها، چارچوبها و ابزارهایی برای پشتیبانی از کار ایجاد اپلیکیشن توسعهدهندگان، مبارزه با تقلب و موارد دیگر انجام میدهد.
گوگل تاکتیک مشابهی را در پیش گرفته است و امروز او میگوید : «هزینه خدمات Google Play هرگز صرفاً کارمزدی برای پردازش پرداخت نبوده است – این نشاندهنده ارزش ارائهشده توسط Android و Play است و از سرمایهگذاریهای مستمر ما در Android و Google Play پشتیبانی میکند و به کاربر و آپشن های توسعهدهندهای که مردم روی آنها حساب میکنند،» در یک پست وبلاگ آمده است.
می گوید اکنون دو کارمزد همراه با تراکنش های برنامه پیشنهادات خارجی وجود دارد:
هزینه خرید اولیه ، که 10٪ برای خریدهای درون برنامه ای یا 5٪ برای اشتراک برای دو سال است. گوگل می گوید این هزینه نشان دهنده ارزشی است که Play در تسهیل جذب کاربر اولیه از طریق فروشگاه Play ارائه کرده است.
هزینه خدمات مداوم ، که 17٪ برای خریدهای درون برنامه ای یا 7٪ برای اشتراک است. گوگل مینویسد: «ارزش وسیعتری که Play به کاربران و توسعهدهندگان ارائه میکند، از جمله خدمات مداوم مانند کنترلهای والدین، اسکن امنیتی، پیشگیری از کلاهبرداری، و بهروزرسانی مداوم برنامهها را منعکس میکند».
شایان ذکر است، یک توسعهدهنده میتواند در صورت موافقت کاربر، پس از دو سال از خدمات جاری و هزینههای مربوطه انصراف دهد. کاربرانی که در ابتدا این برنامه را نصب کردهاند معتقدند خدماتی مانند کنترلهای والدین، اسکن امنیتی، جلوگیری از کلاهبرداری و بهروزرسانیهای مداوم برنامه را خواهند داشت، به همین دلیل است که انصراف از آن مستلزم رضایت کاربر است. اگرچه Google به توسعهدهنده اجازه میدهد این هزینه را خاتمه دهد، اما این سرویسهای جاری دیگر اعمال نمیشوند. با این حال، توسعهدهندگان همچنان مسئول گزارش تراکنشهای مربوط به آن دسته از کاربرانی هستند که به دریافت خدمات Play Store ادامه میدهند.
Google امروز همچنین نمونههای بیشتری از نحوه ظاهر این ساختار هزینه در عمل به اشتراک گذاشت و به یک سری سؤالات کلی که ممکن است توسعهدهندگان داشته باشند پاسخ داد - مانند اینکه آیا برنامه در صورت اعمال، فقط اولی است یا خیر. برای بازیها و برنامهها به طور یکسان (بله)، آیا توسعهدهندگان میتوانند فقط برخی از برنامههای خود را انتخاب کنند (بله) و سایر جزئیات یکپارچهسازی فنی. بيان کرد که توسعه دهندگان باید برای این برنامه به عنوان یک تجارت ثبت نام کنند، نه به عنوان یک فرد. این شرکت همچنین بيان کرد که توسعه دهندگان می توانند همچنان از سیستم صورتحساب Google Play استفاده کنند و در عین حال در برنامه پیشنهادات خارجی نیز شرکت کنند.
جدا از برنامه پیشنهادات خارجی، گوگل نیز این هفته دو برنامه دیگر را راه اندازی کرد تا سیستم های صورتحساب جایگزین را برای خریدهای درون برنامه ای مجاز کند. و این موارد در این هفته به همه توسعه دهندگانی که برنامه هایشان به کاربران منطقه اقتصادی اروپا می رسد گسترش می یابد.
ارسال نظر