Google Vertex AI Vision: انقلابی در تجارت الکترونیک؟

Google Cloud جدیدترین ویژگی هوش مصنوعی خود را برای خرده فروشان آنلاین در سال 2023 منتشر کرد. راه حل هوش مصنوعی تحلیل قفسه آنها، Vertex AI Vision، در سپتامبر 2021 منتشر شد و هدف آن ساده کردن تجربه خرید آنلاین برای همه کاربران دستگاه است.
از جستجوی شخصی گرفته تا توصیه های محصول مبتنی بر هوش مصنوعی، Google Cloud عصر جدیدی از امکانات را برای خرده فروشان تجارت الکترونیک باز می کند. در یک بازار رقابتی شدید، خردهفروشی پس از کووید باید قابل تنظیم، سازگار و متمرکز بر مشتری باشد، به خصوص اگر برندهای کوچکتر بخواهند با روندهای جمعیتی همگام باشند.
کری تارپ، معاون خرده فروشی در Google Cloud، گفت: "تحولات چند سال اخیر چشم انداز خرده فروشی را تغییر داده است و خرده فروشان به ابزارهایی نیاز دارند که کارآمدتر، قانع کننده تر برای مشتریان خود باشند و کمتر در معرض شوک های آینده قرار گیرند." با وجود عدم قطعیت، صنعت خرده فروشی فرصت های عظیمی دارد. رهبران فردا کسانی خواهند بود که با جدیدترین ابزارهای فناوری، مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به چالشهای مهم امروزی در فروشگاهها و آنلاین رسیدگی میکنند.
همانطور که در آینده استراتژی خردهفروشی آنلاین پیمایش میکنیم و برخی از جدیدترین آپشن های Google Clouds را که برای افزایش موفقیت تجارت الکترونیک در سال 2023 طراحی شدهاند، آشکار میکنیم، با ما همراه باشید.
دیگر اخبار
مایکروسافت احتمالاً بهزودی از سرفیس لپتاپ SE 2 با پردازنده اینتل Alder Lake N رونمایی میکند
چالش های تجارت الکترونیک در سال 2023
پیشبینی میشود که صنعت تجارت الکترونیک بیش از 22 درصد از فروش جهانی را در سال 2023 تشکیل دهد و احتمالاً تا پایان سال به بیش از 6.3 تریلیون دلار خواهد رسید.
همانطور که به عصر فروش اجتماعی و فشار برای فناوری جدید می رویم، صنعت تجارت الکترونیک در عین حال در دسترس تر و در عین حال رقابتی تر شده است.
با بیش از نیمی از جستجوهای خرید آنلاین که اکنون از یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود، نسل جدیدی از مصرف کنندگان بومی دیجیتالی بیشتر از تجربه آنلاین خود می خواهند. از شخصیسازی گرفته تا پاداشهای وفاداری، خردهفروشان تجارت الکترونیک باید آماده باشند که دائماً با روندهای اجتماعی مصرفکننده و دستگاههای جدید قابل دسترسی به اینترنت در بازار سازگار شوند.
Google Cloud با استفاده از آخرین پیشرفت های خود در هوش مصنوعی قصد دارد با این موضوع مبارزه کند. بیایید نگاهی دقیقتر به این داشته باشیم که چگونه ابزار خردهفروشی جدید هوش مصنوعی گوگل میتواند فروشگاههای آنلاین و تجربه مشتری را متحول کند.
مرور سایت قابل تطبیق
آیا می دانستید که محتوای شخصی سازی شده می تواند پتانسیل تبدیل را تا بیش از 110٪ افزایش دهد؟ اگر مرورگرهای سایت به سرعت با مجموعه ای از جستجوهای محصول قابل سفارشی سازی مورد استقبال قرار گیرند، به احتمال زیاد به سمت پرداخت پیش می روند.
در واقع، شخصی سازی سایت تجارت الکترونیک شما به تنهایی می تواند درآمد را تا 25 درصد افزایش دهد، فرصت هایی را برای رشد و دسترسی به فروشگاه باز می کند.
راه حل جدید جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی Google Cloud قصد دارد شخصی سازی را یک قدم جلوتر بردارد. با استفاده از هوش مصنوعی، Google Cloud می تواند رفتار کاربران سایت، ردیابی تاریخچه خرید، مواردی که مشاهده می کنند و حتی زمان اسکرول صفحات را تجزیه و تحلیل کند. با استفاده از این اطلاعات، به سرعت اولویتهای مشتری را شناسایی میکند و مطمئن میشود که هنگام ورود به سیستم ناوبری سایت، ابتدا آنها را میبیند.
محققان Google Cloud دریافتند که 86٪ از خریداران بیشتر با برندی تعامل دارند که علایق آنها را درک می کند و بر اساس ترجیحات آنها عمل می کند.
راه حل جستجوی خرده فروشی آنها دقیقاً این کار را انجام می دهد و هدف آن افزایش توانایی وب سایت برای انطباق با هر خریدار است. بهتر از این، همه این کارها با استفاده از کوکی های شخص اول و داده های قبلی در سایت انجام می شود. اولویتهای مشتری فقط برای استفاده خردهفروشان ذخیره میشوند و تجربهای امنتر در داخل و خارج از سایت ایجاد میکنند.
مرتب سازی محصول مبتنی بر هوش مصنوعی
Google Cloud با همان روشی که تجربه جستجوی شخصیسازی شده است، مرتبسازی محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی را در بهروزرسانی جدید خود ادغام کرده است.
این ابزار مفید به خرده فروشان تجارت الکترونیک اجازه می دهد تا سفر کشف محصول خود را بهبود بخشند و شانس تبدیل در محل را افزایش دهند.
همانطور که در بالا می بینید، میانگین نرخ تبدیل فعلی برای فروشندگان تجارت الکترونیک تقریباً 2.5٪ است، اغلب به جهش مصرف کننده یک بار در سایت کاهش می یابد.
به منظور کاهش نرخ پرش و جریان تبدیل، سایت های تجارت الکترونیک باید روی سروری با پهنای باند زیاد و بدون خرابی میزبانی شوند. علاوه بر این، تمام جنبه های سایت باید با در نظر گرفتن شخصی سازی مصرف کننده بهینه شود.
بهینهسازی سفارش محصولات و خدمات در سایت که در توصیههای مبتنی بر هوش مصنوعی ظاهر میشوند، شانس موفقیت تبدیل را بیش از یک سوم افزایش میدهد. در حالی که خردهفروشان سنتی تجارت الکترونیک محصولات را به ترتیب مرتبط/پرفروشترینها سفارش میدهند، سیستم جدید Google محصولات را بر اساس دادههای مصرفکننده تاریخی، بهبود ارتباط و شانس فروش مستقیم توصیه میکند.
توصیه های مصرف کننده محور
آیا می دانستید که سیستم های توصیه محصول نقش مهمی در استراتژی خرده فروشی موفق دارند؟ با پیشبینی فروش آنلاین خردهفروشی تا سال 2026 از 8 تریلیون دلار، رقابت به سرعت در میان خردهفروشان کوچک افزایش یافته است، به این معنی که یافتن راههای جدید برای بهینهسازی تجربه مشتری، کلید ماندن در بازی است.
با استفاده از ویژگی جدید Discovery AI Google Cloud، خرده فروشان تجارت الکترونیک می توانند از یادگیری ماشینی استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که توصیه های محصول در سایت با هر کاربر سازگار است. این نه تنها باعث افزایش درآمد در طول جلسه جستجو می شود، بلکه به این معنی است که هیچ صفحه فرودی دوباره به همان شکل ظاهر نخواهد شد.
از پخش بنرهای محصولات گرفته تا پنجرههای بازشو شخصیشده، صرف زمان برای فعال کردن توصیههای قابل تنظیم منجر به درآمد فروش بالاتر و افزایش تعامل کاربران میشود.
این ویژگی با همکاری توسعه دهندگان نرم افزار DeepMind ایجاد شده است که از داده های شخص اول برای در نظر گرفتن دسته بندی محصولات، قیمت محصول و رفتار مصرف کننده هنگام ایجاد توصیه های جدید برای جستجوگران سایت استفاده می کند.
بهتر از این، Google Cloud از همین ویژگی برای معرفی گزینه «دوباره خرید» استفاده میکند که محصولاتی را بر اساس سابقه خرید قبلی کاربر پیشنهاد میکند.
تحلیل خودکار قفسه برای فروشگاه های فیزیکی
در حالی که مدیریت یک فروشگاه آنلاین می تواند مشکل باشد، مهم است که فرآیندهای فیزیکی را نیز کنترل کنید، به خصوص اگر می خواهید زمان ارسال محصول را سریع نگه دارید و مصرف کنندگان از خدمات شما راضی باشند.
خرده فروشان از نسخه های مختلفی از فناوری تحلیل قفسه استفاده می کنند، اما جدیدترین راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی Google Cloud بسیاری از آنها را شرمنده می کند. با استفاده از جدیدترین ویژگی Cloud، دستیاران خرده فروشی می توانند محصولات را در چند ثانیه دسته بندی و متمایز کنند.
بر اساس درخواستهای بصری و مبتنی بر نوشتار، بررسیکننده قفسه هوش مصنوعی Google میتواند دادههای محصول را به بینشهای عملی تبدیل کند که میتواند نمایان بودن موجودی را بهبود بخشد و به نمایندگان فروش ایده بهتری درباره در دسترس بودن محصول به صورت آنلاین بدهد.
بر اساس بینش های اخیر NielsenIQ، تنها در سال 2021 وجود قفسه های خالی برای خرده فروشان 82 میلیارد دلار هزینه داشت. هدف راه حل کنترل خودکار گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی، مقابله با هزینه های قفسه های خالی و کاهش پاک شدن گسترده محصولات است، به خصوص زمانی که بتوانید به طور خودکار موجودی را ردیابی کنید.
آینده برای خرده فروشان آنلاین چیست؟
خرده فروشی آنلاین در سال های آینده به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و هوش مصنوعی در خط مقدم قرار دارد. همانطور که شاهد هجوم زیاد مشتریان آنلاین هستیم، صفحات سایت باید با در نظر گرفتن شخصی سازی بهینه شوند.
با گزینههای خردهفروشی بسیار زیادی که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید در وب، نکته کلیدی در اینجا این است که کسبوکارتان را از بقیه متمایز کنید.
با استفاده از ابزار خردهفروشی جدید هوش مصنوعی Google Cloud، فروشندگان تجارت الکترونیک میتوانند گزینههای جستجوی خود را سفارشی کنند، به مشتریان وفادار توصیههای شخصیشده ارائه کنند و حتی مستقیماً از انبار به دادههای موجود بودن محصول دسترسی بیشتری داشته باشند.
آینده کاملاً آنلاین خرده فروشی نزدیک است. اگر میخواهید در عصر دیجیتال موفق بمانید، مطمئن شوید که از منحنی فناوری جلوتر هستید.
ارسال نظر