
گوگل روز سه شنبه اعلام کرد که به طور رسمی Privacy Sandbox را در اندروید به صورت بتا برای دستگاه های تلفن همراه واجد شرایط دارای اندروید 13 عرضه می کند.
غول جستجو و تبلیغات گفت: "Privacy Sandbox Beta API های جدیدی را ارائه می دهد که در اصل با حریم خصوصی طراحی شده اند و از شناسه هایی استفاده نمی کنند که می توانند فعالیت شما را در برنامه ها و وب سایت ها ردیابی کنند." «برنامههایی که شرکت در بتا را انتخاب میکنند، میتوانند از این APIها برای نشان دادن تبلیغات مرتبط و سنجش اثربخشی آنها استفاده کنند.»
دستگاههایی که برای آزمایش بتا انتخاب شدهاند دارای یک بخش Privacy Sandbox در تنظیمات خواهند بود تا به کاربران امکان کنترل مشارکت و همچنین مشاهده و مدیریت علایق برتر خود را همانطور که توسط Topics API برای ارائه تبلیغات مرتبط تعیین شده است، داشته باشند.
طبق گفته گوگل، طبقه بندی Topics اولیه قرار است بین چند صد تا چند هزار موضوع را شامل شود و برای حذف موضوعات حساس توسط انسان تنظیم می شود.
انتظار داریم که تست بتا با «درصد کمی» از دستگاههای اندروید 13 آغاز شود و به تدریج در طول زمان گسترش یابد.
جعبه ایمنی حریم خصوصی در اندروید پاسخ گوگل به شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل (ATT) است که توسعه دهندگان برنامه را ملزم می کند تا قبل از ردیابی رفتار آنلاین آنها در بین برنامه ها و وب سایت ها از طریق شناسه های منحصر به فرد، رضایت صریح کاربران را دریافت کنند. این توسط اپل در iOS 14.5 معرفی شد.

این آزمایش بخشی از یک ابتکار گسترده تر برای وب است که همچنین قصد دارد تا سال 2024 حذف کوکی های شخص ثالث در مرورگر وب کروم را آغاز کند.
فناوری که زیربنای توانایی آن در جمع آوری علایق در حال تکامل کاربران است، یک تکنیک یادگیری ماشینی به نام یادگیری فدرال است که "توانایی انجام یادگیری ماشینی را از نیاز به ذخیره داده ها در فضای ابری" جدا می کند.
این به طور موثر به دستگاههای لبه غیرمتمرکز مانند تلفنهای هوشمند اجازه میدهد تا یک مدل پیشبینی مشترک را بیاموزند و در عین حال تمام دادههای آموزشی را روی دستگاه نگه دارند، در نتیجه این امکان را برای وبسایتها فراهم میکند تا به اطلاعات مصرفکنندگان بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کاربر دسترسی داشته باشند.
در حال حاضر، به دستگاههای Android یک شناسه منحصربفرد قابل تنظیم مجدد توسط کاربر اختصاص داده شده است که میتواند توسط توسعهدهندگان برنامه برای ردیابی رفتار آنلاین استفاده شود. Privacy Sandbox، شناسه را با مجموعهای از ابزارهای حفظ حریم خصوصی جایگزین میکند که برای محدود کردن اشتراکگذاری اطلاعات طراحی شدهاند و در عین حال از تبلیغات شخصیشده پشتیبانی میکنند.
در حالی که پیشنهادات گوگل امیدوار است بین تبلیغات مبتنی بر علاقه و حریم خصوصی تعادل ایجاد کند، این شرکت همچنین از این انتقاد کرد که "رویکردهای صریح" مانند رویکردهای اپل جایگزین مناسبی را ارائه نمی دهند.
همانطور که گفته شد، ATT اپل با انتقادات خاص خود مواجه شده است. در سپتامبر 2021، Lockdown Privacy خطمشی اپل را «از لحاظ عملکردی در توقف ردیابی شخص ثالث بیفایده» خواند و بيان کرد که «تفاوتی در تعداد کل ردیابهای شخص ثالث فعال ندارد».
علاوه بر این، گزارشی از فایننشال تایمز در دسامبر 2021 نشان داد که برنامهها همچنان به ردیابی کاربران در iOS ادامه میدهند، البته به شکلی ناشناس و انبوهی شبیه به Google's Privacy Sandbox.
ارسال نظر