FTC غول آنتی ویروس Avast را از فروش داده های مرور کاربران خود به تبلیغ کنندگان منع می کند
کمیسیون تجارت فدرال (FTC) روز پنجشنبه اعلام کرد غول آنتی ویروس Avast را از فروش داده های مرور وب مشتریان به تبلیغ کنندگان پس از ادعای Avast ادعا کرد که محصولاتش از ردیابی آنلاین کاربرانش جلوگیری می کند.
Avast همچنین هزینههای رگولاتور فدرال را به مبلغ 16.5 میلیون دلار تسویه کرد، که FTC بيان کرد که برای کاربران Avast که دادههای حساس مرور آنها بهطور نادرست به غولهای تبلیغاتی و کارگزاران داده فروخته شده است، جبران خسارت میکند.
ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرفکننده FTC، در بیانیهای در روز پنجشنبه گفت: «Avast به کاربران قول داد که محصولاتش از حریم خصوصی دادههای مرور آنها محافظت میکنند، اما برعکس آن را ارائه کرد. لوین گفت: «تاکتیکهای نظارتی با طعمه و سوئیچ آواست، حریم خصوصی مصرفکنندگان را به خطر انداخت و قانون را زیر پا گذاشت.
FTC بيان کرد Avast عادات مرور آنلاین مشتریان را برای سالها جمعآوری میکند، از جمله جستجوهای وب و وبسایتهایی که بازدید میکردند، با استفاده از افزونههای مرورگر خود Avast، که غول آنتیویروس ادعا میکرد با مسدود کردن کوکیهای ردیابی آنلاین، از حریم خصوصی شما محافظت میکند.
اما FTC ادعا کرد که Avast دادههای مرور مصرفکنندگان را از طریق زیرمجموعه خود، Jumpshot، به بیش از صد شرکت دیگر فروخت و دهها میلیون دلار درآمد برای Avast داشت.
رگولاتور بيان کرد که دادههای مروری که Jumpshot فروخته است، اعتقادات مذهبی، نگرانیهای سلامتی، تمایلات سیاسی، موقعیت مکانی آنها و سایر اطلاعات حساس مصرفکنندگان را نشان میدهد.
تحقیقات مشترک Vice News و PCMag در ژانویه 2020 نشان داد که Jumpshot دادههای بسیار حساس مرور وب را به شرکتهایی از جمله Google، Yelp، Microsoft، Home Depot و غول مشاوره McKinsey میفروشد. گزارشها نشان میدهد که Jumpshot دسترسی به دادههای کلیک کاربرانش، از جمله لینکهای وب خاصی را که کاربرانش روی آنها کلیک میکردند، میفروشد.
در آن زمان، Avast بیش از 430 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشت. Jumpshot بيان کرد که به داده های 100 میلیون دستگاه دسترسی دارد.
Avast چند روز پس از گزارش مشترک Vice-PCMag، شعبه Jumpshot خود را تعطیل کرد.
Avast در سال 2021 در یک معامله 8.1 میلیارد دلاری با Norton LifeLock ادغام شد و اکنون تحت مالکیت شرکت مادر Gen Digital است که همچنین مالک برنامه کاربردی کامپیوتری CCleaner است.
هنگامی که روز پنجشنبه برای اظهار نظر تماس گرفت، جس مانی، نماینده Gen Digital بیانیه ای را در TechCrunch ارائه کرد و گفت: «وقتی Avast داوطلبانه Jumpshot را در سال 2020 بست، این اقدامات را متوقف کرد. مفاد عملیاتی شهرک با برنامههای حریم خصوصی و امنیتی فعلی Avast مطابقت دارد.
بیانیه Avast می گوید که با "ادعاها و توصیف حقایق" دولت مخالف است، بدون اینکه مشخص کند چگونه و چرا، اما این شرکت "خوشحال است که این موضوع را حل کند."
ارسال نظر