متن خبر

Flexport برای دریافت پول نقد به Shopify ضربه می‌زند، پشت فرمان کیا EV9 و جایی که آمازون می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند.

Flexport برای دریافت پول نقد به Shopify ضربه می‌زند، پشت فرمان کیا EV9 و جایی که آمازون می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند.

شناسهٔ خبر: 444665 -




TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه چیزهای حمل و نقل اختصاص داده شده است در اینجا ثبت نام کنید — فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید — تا هر آخر هفته خبرنامه را در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به TechCrunch Mobility خوش آمدید - همان خبرنامه هفتگی که خوانده اید، اما با نام جدید و چند تغییر.

نگران نباشید، اینجا هنوز مرکز اصلی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل است. این هفته درباره آمازون ، استارت‌آپ فیسکر خودروهای برقی، قایق‌های برقی، مجموعه‌ای از معاملات مالی جدید و زمان من برای رانندگی با کیا EV9 کاملاً جدید بخوانید.

بیا بریم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

یک پرنده کوچک به ما یک وب سایت جدید با چند کامیون برقی اشاره کرد که مطمئناً آشنا به نظر می رسند.

Lordstown Motors را به یاد دارید، استارتاپ EV که از طریق SPAC عمومی شد و از آن زمان برای محافظت از ورشکستگی اقدام کرده است؟ استیو برنز ، که تاسیس و سپس از Lordstown Motors اخراج شد، با یک استارتاپ جدید خودروهای الکتریکی به نام LandX Motors بازگشته است.

وب‌سایت جدید LandX Motors همان پیکاپ استقامت الکتریکی را که زمانی قول داده بود تسلا، فورد و جنرال موتورز را در بازار شکست دهد، به‌طور برجسته نشان می‌دهد.

یکی از افرادی که با برنامه‌های این شرکت آشنا هستند به TechCrunch بيان کرد که این موضوع خیلی به کامیون Endurance مربوط نمی‌شود، بلکه به پلتفرم، نرم‌افزار و مهندسی پشت آن مربوط می‌شود. با این حال، از آنجایی که کامیون‌های Lordstown سابق نقش اصلی را در وب‌سایت و ویدیوی شرکت بازی می‌کنند، مشخص نیست که این طرح چقدر توسعه یافته است.

می خواهید با یک نکته، نظر یا شکایت تماس بگیرید؟ به Kirsten به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معامله هفته

پول ایستگاه

استارت‌آپ لجستیک زنجیره تامین ، فلکسپورت ، سال 2023 نسبتاً پرآشوبی را پشت سر گذاشت که شامل رایان پترسن ، بنیان‌گذار، جانشین انتخابی خود را برکنار کرد و سمت مدیرعاملی را پس گرفت و سپس دارایی‌های شبکه حمل و نقل دیجیتال بسته کاروان را به دست آورد.

این استارت‌آپ سال 2024 را با تقویت تجارت خود با 260 میلیون دلار «اسکناس تبدیل‌پذیر بدون پوشش» از Shopify آغاز می‌کند، معامله‌ای که توسط پترسن در یک سری پست در سایت رسانه اجتماعی X اعلام شد.

به عنوان یادآوری، Shopify و Flexport قبلاً پیوست شده اند. Flexport در سال 2023 بازوی تدارکات Shopify خریداری شد. این معامله به Shopify 13٪ سهام در Flexport و یک صندلی در هیئت مدیره داد.

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

الکترا ، استارت آپ شارژ EV مستقر در پاریس، در دور سری B به رهبری ارائه دهنده خدمات صندوق بازنشستگی هلندی PGGM و صندوق سرمایه گذاری بزرگ Bpifrance، 330 میلیون دلار جمع آوری کرد. Eurazeo، RIVE Private Investment، گروه SNCF از طریق 574 Invest و Serena نیز شرکت کردند.

Franziska Bossart ، رئیس جدید صندوق نوآوری صنعتی آمازون، با من در مورد چگونگی تکامل صندوق 1 میلیارد دلاری صحبت کرد. Tl;dr: او تمرکز جغرافیایی خود را به آسیا و اروپا گسترش می دهد و در سه حوزه از جمله هوش مصنوعی حضور دارد.

شرکت بین‌المللی باتری ، استارت‌آپی که سلول‌های باتری لیتیوم یونی را برای خودروهای برقی توسعه می‌دهد، 35 میلیون دلار در دور قبل از سری A به رهبری RTP Global جمع‌آوری کرد.

Land Moto ، استارت‌آپ موتور سیکلت الکتریکی مستقر در کلیولند، در دوری که توسط یک وسیله نقلیه ویژه به نام Nunc Coepi Ventures رهبری می‌شد، 3 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

لایت‌شیپ ، یک استارت‌آپ تمام الکتریکی RV، 34 میلیون دلار در دور سری B به رهبری Obvious Ventures و Prelude Ventures جمع‌آوری کرد. سایر سرمایه گذاران جدید شامل آلگیس کپیتال و تولیدکننده جهانی RV THOR Industries و شریک سرمایه گذاری آن TechNexus Venture Collaborative هستند.

Northvolt ، استارت‌آپ باتری سوئدی، یک قرارداد بدهی 5 میلیارد دلاری برای کمک به پرداخت هزینه توسعه اولین کارخانه گیگ خود تضمین کرد. همانطور که تیم دی چانت، خبرنگار TC+ می نویسد: «وام 5 میلیارد دلاری نورث ولت برای تضمین موفقیت کافی نیست، اما باید برای کمک به افزایش تولید آن به 60 گیگاوات ساعت هدفمند کافی باشد.»

اوبر سرویس تحویل الکل Drizly را سه سال پس از آن که شرکت تاکسی آن را به قیمت 1.1 میلیارد دلار خریداری کرد، تعطیل کرد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

وسایل نقلیه خودران

TuSimple با پیشبرد برنامه خود برای خروج کامل از بازار ایالات متحده، خود را از بورس اوراق بهادار نزدک حذف خواهد کرد.

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

تیم د چانتز، گزارشگر TC+ می نویسد: رشد آینده بی ام و به خودروهای برقی بستگی دارد و در نهایت همه چیز در حال پیشرفت است.

شاسی‌بلند Ocean الکتریکی فیسکر توسط قانون‌گذاران فدرال به‌دلیل شکایات مربوط به کاهش ترمز تحت تحلیل است.

جنرال موتورز پس از آتش گرفتن واحدهای محرک جلو در حداقل دو مورد از آنها در اواخر سال گذشته، 66 ون تحویل الکتریکی ساخته شده توسط شرکت تابعه BrightDrop خود را فراخوانی کرد. به نظر می رسد علت مربوط به نقص تولید باشد.

ناویر ، استارت‌آپ قایق برقی، یک برنامه آزمایشی برای شناورهای هیدروفویلینگ خود از طریق شراکت با Stripe راه‌اندازی کرده است تا مسافرانی را از حومه سانفرانسیسکو به مرکز شهر بیاورد.

آینده پرواز

Wing ، شرکت تحویل پهپادی که توسط آلفابت اداره می شود، قصد دارد یک کشتی بزرگتر را معرفی کند که بتواند بسته های سنگین تری را به مشتریان تحویل دهد.

چرخ های این هفته

من به دره ناپا رفتم تا کیا EV9 را امتحان کنم - یک SUV تمام الکتریکی با سه ردیف که بسیاری معتقدند دسته جدیدی از مشتریان خودروهای برقی را وارد بازار خواهد کرد.

قبل از اینکه درباره کارهایی که انجام دادم و چه کارهایی را دوست نداشتم به اختصار نظر بدهم، در اینجا چند مشخصات آورده شده است. کیا EV9 در پنج تریم با ارزان‌ترین - دیفرانسیل عقب EV9 Light - با قیمت پایه 54900 دلار عرضه می‌شود. من تریم GT-Line را آزمایش کردم، یک نسخه پیشرفته تمام چرخ متحرک که برد آن 270 مایل است و از 73900 دلار شروع می شود (برای مقایسه، Rivian R1S که AWD است، با 260 مایل استاندارد عرضه می شود. تریم کیا EV9 Light RWD مجهز به باتری بزرگتر، بهترین برد 304 مایلی را دارد.

چه چیزی را دوست داشتم؟ در جاده های پرپیچ و خم به خوبی کاشته می شد، حتی اگر خودرو را کمی هل دادم. همچنین ساکت است، دارای جزئیات داخلی است که در یک SUV با قیمت بالا پیش بینی می شود، صندلی ها راحت هستند و سیستم پیشرفته کمک راننده به راحتی درگیر می شود. ردیف سوم دقیقاً جادار نیست، اما مطمئناً بهتر از بسیاری از SUV های سه ردیفه ای است که من در آن حضور داشته ام.

چند غیبت داشت. من فکر می کنم که کیا با ندادن فرمان محور چرخ عقب EV9 فرصتی را از دست داد و مطمئن نیستم که برد باتری که بسته به تریم بین 230 مایل تا 304 مایل است برای خریداران کافی است یا خیر. در نهایت، چیدمان کابین داخلی تقریباً وجود دارد، اما هنوز مطمئن نیستم که قرار دادن دکمه استارت و شیفتر دنده را دوست داشته باشم (این یک دسته است که پشت فرمان قرار گرفته است).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است