Flatpay 47 میلیون دلار برای هدف قرار دادن تجار کوچکتر با راه حل های پرداخت ساده جمع آوری می کند
در حالی که جهان منتظر است تا غول فناوری پرداخت 65 میلیارد دلاری استرایپ به صورت عمومی عرضه شود، موجی از استارت آپ های کوچکتر همچنان به بازار می آیند تا تجارت پرداخت های بیشتری را آغاز کنند. در یکی از آخرین پیشرفتها، شرکت دانمارکی Flatpay که راهحلهای پرداخت را برای بازرگانان فیزیکی کوچک و متوسط مانند مغازهها، رستورانها و سالنها ایجاد میکند، ۴۵ میلیون یورو (۴۷ میلیون دلار) به رهبری داون کپیتال جمعآوری کرده است.
Flatpay قبل از آخرین سری B کمی کمتر از 21 میلیون دلار جمع آوری کرده بود، و با این بودجه جدید، اکنون ارزش آن به بیش از 100 میلیون دلار رسیده است. این شرکت قصد دارد از این پول برای گسترش به بازارهای جدید در اروپا و تولید محصولات بیشتر در کنار پایانههای فروش و کارتی که امروز میفروشد استفاده کند. ساندر جانکا-جنسن، مدیر عامل Flatpay، گفت: برخی از این محصولات ممکن است شامل هوش مصنوعی باشند، اما تنها به عنوان یک فعال کننده ویژگی های خاص، نه یک سرویس اصلی.
او گفت: «ما توانستهایم بدون ذکر کلمه buzz هوش مصنوعی پول جمع کنیم. "به نظر می رسد این روزها نادر است. "
این 45 میلیون یورو یک سری B قوی در بازار کنونی اروپا است، به خصوص اگر اندازه استارتاپ را در نظر بگیرید. Flatpay که در سال 2022 تأسیس شد، در حال حاضر تنها 7000 مشتری در سراسر دانمارک، فنلاند و آلمان دارد.
حتی با وجود درآمدها و مشتریانش که هر دو با نرخ ماهیانه 15 درصد رشد می کنند، کسب و کار Flatpay فقط قطره ای در اقیانوس تجاری است.
بیش از 24 میلیون SMB در اروپا وجود دارد. تعداد پایانه های نقطه فروش در منطقه بیش از 17 میلیون است. و نه تنها ده ها، بلکه صدها سرویس پرداخت دیگر وجود دارد - از جمله Stripe، Adyen، Sumup و PayPal، و همچنین بازیکنان کوچکتر مانند SilkPay - همگی مشتریان مشابه Flatpay را هدف قرار می دهند.
اما سرمایهگذاران فکر میکنند پتانسیل زیادی در استارتآپ وجود دارد، به اندازهای که برای شرطبندی زودهنگام و قوی، حتی در شرایط اقتصادی کنونی، کافی است.
دیگر اخبار
یانکا-جنسن، که شرکت را با راسموس باسک، راسموس هلموند کارلسن و پیتر لوث بنیانگذاری کرد، بيان کرد شکاف Flatpay در بازار فقدان راهحلهای واقعاً ساده برای بازرگانانی است که میخواهند راحتی را که فناوری میتواند به ارمغان بیاورد، بدون مشکلات سختتر. جنبه های همراه با آن، مانند عیب یابی، درک پیچیدگی های هزینه ها، و ادغام محصولات در جریان کسب و کارشان.
او بيان کرد که رویکرد این استارت آپ برای رفع این شکاف به سه طریق انجام می شود. در سمت مشتری، Flatpay با اندازه مشخصی از مشتری کار میکند: فقط تاجرانی که سالانه بیش از 100000 یورو را پردازش میکنند، و مشتریان نمیتوانند زنجیرههای چندمکانی یا فرنچایز باشند. Janca-Jensen بيان کرد که اگر مشتریان آن پارامترها را برآورده نکنند، مرتباً آنها را رد می کند.
از نظر فناوری، اندازه مشتری هدف خود را با اقتصاد واحد راه حل های پرداخت خود مطابقت داده است تا کارمزدهای بسیار ابتدایی و ثابت (از این رو نام استارتاپ) 0.99٪ برای تراکنش های ترمینال و 1.49٪ برای خرید POS ارائه شود. پس Flatpay حداقل هزینه ای را برای تراکنش های منفرد تعیین نمی کند و اگر مشتریان با کارت های بین المللی پرداخت کنند، هزینه ای دریافت نمی کند. Janca-Jensen اعتراف کرد که مدل آن به این معنی است که Flatpay گاهی اوقات پول خود را در تراکنشها از دست میدهد، اما به طور کلی نوار استفاده را پایین میآورد و هزینهها و درآمد کلی شرکت را تشویق میکند.
شاید جالبتر از همه، در بخش فروش، با وجود تمرکز بر فناوری ساده، Flatpay فقط از طریق بازدیدهای فروش مستقیم به فروش میرسد. بدون فروش آنلاین (اگرچه متخصصانی وجود دارند که به ترتیب بازدیدهای فروش حضوری و رسیدگی به پشتیبانی کمک می کنند)، بدون بازدید مجازی، و هیچ برنامه ای برای معرفی هیچ کدام وجود ندارد.
یانکا-جنسن بيان کرد که او و هم بنیانگذارانش زمانی که در زندگی قبلی سیستم های هشدار دهنده خانه را می فروختند، علاقه زیادی به فروش مستقیم میدانی پیدا کردند.
همانند سختافزار و نرمافزار پرداخت، امنیت نیز میتواند برای مشتریان سخت باشد. Flatpay متوجه شد که تنها راهی که می تواند به طور قابل اعتماد معاملات را امضا کند، فروش حضوری است. و تنها راهی که فروشندگان می توانند به صورت حضوری به فروش برسند، درک واقعاً خوب محصولات است. «شما باید از فروشندگان بخواهید که محصول را به اندازه کافی درک کنند تا آن را به خوبی برای خریداران توضیح دهند. یانکا-جنسن گفت: استانداردهای بالایی برای ساده بودن محصول شما تعیین می کند. ما آن چالش را دوست داریم.»
او بيان کرد که حدود نیمی از 200 کارمند Flatpay در بخش فروش هستند و بین کسانی که به ترتیب بازدیدهای فروش و مدیریت پشتیبانی کمک می کنند تقسیم می شوند. و کسانی که به صورت حضوری از مشتریان بازدید می کنند. به طور معمول، آنها از سایر نقش های خرده فروشی به جای فروش نرم افزار استخدام می شوند.
او گفت: «ما از مدیران حساب SaaS و افراد فینتک دوری میکنیم. به نظر او، فروش SaaS به قدری آسان است که افرادی که در آن منطقه کار میکنند، «بیش از حد تنبل و از خود راضی» هستند که نمیتوانند نمره فروش میدانی را کسب کنند.
تاکنون، در سه بازاری که Flatpay در آن فعالیت میکند، هدف جذب فروشندگان بسیار محلی بوده است که تفاوتهای ظریف بازارهای مربوطه خود را درک میکنند. به نظر میرسد که این سؤالات زیادی را در مورد اینکه چقدر میتواند مقیاس بلندمدت داشته باشد، ایجاد میکند، اما Janca-Jensen این نگرانی را کنار میگذارد و سرمایهگذاران به همان اندازه صعودی هستند.
"مدل فروش میدانی، زمانی که به خوبی انجام شود، کار می کند. جاش بل، یک شریک عمومی در Dawn که بر فینتک تمرکز دارد، گفت: میتوانید تیمها را به روشی مقرونبهصرفه بومیسازی و راهاندازی کنید تا بر مبنای محلی توضیح دهید که چرا یک محصول منطقی است.
او بيان کرد که iZettle - شرکت دیگری که داون از آن حمایت میکند - نیز در استفاده از فروش میدانی برای فروش فنآوری جدید فانتزی خود به مشتریان غیرفنی، محرک اولیه بود. آنها یک برنده بودند، اما حتی آنها هرگز به خوبی Flatpay این کار را انجام ندادند. پرداختها بسیار زیاد است و Flatplay فقط در کسری از فرصتها را لمس کرده است. »
سرمایه اولیه دانمارک نیز به همراه سایر سرمایه گذاران ناشناس در این دور شرکت کرد.
ارسال نظر