متن خبر

Fidelity ارزش Meesho تحت حمایت Meta را به 3.5 میلیارد دلار کاهش داد

Fidelity ارزش Meesho تحت حمایت Meta را به 3.5 میلیارد دلار کاهش داد

شناسهٔ خبر: 446713 -




فیدلیتی از زمان سرمایه‌گذاری اولیه، ارزش سهام خود در میشو را 33.6 درصد کاهش داده است و به استارت‌آپ تجارت اجتماعی هند ارزشی معادل 3.5 میلیارد دلار می‌دهد که برای سهام‌های موجود تعدیل شده است.

مدیر دارایی ایالات متحده ارزش دارایی خود در میشو را در پایان دسامبر 27.8 میلیون دلار ارزیابی کرد که از 41.9 میلیون دلاری که در نیمه دوم سال 2022 از طریق یک واحد صندوق مشترک خاص سرمایه گذاری کرد، کمتر است. فیدلیتی در بعدازظهر دوشنبه در افشای ماهانه خود، این کاهش را افشا کرد.

Fidelity ارزش میشو را در پایان اکتبر به 4.1 میلیارد دلار کاهش داده بود. این استارتاپ در بودجه قبلی خود 4.9 میلیارد دلار ارزش داشت. TechCrunch ابتدا گزارش داد که تعدیل ارزش گذاری به دنبال یک معامله فروش ثانویه در اواخر سال گذشته انجام می شود، زمانی که پشتیبان اولیه Venture Highway بخشی از سهام خود را در Meesho به WestBridge Capital فروخت. این فروش میشو را 3.5 میلیارد دلار ارزش داشت، عاملی که ممکن است در ارزیابی Fidelity نقش داشته باشد.

سخنگوی میشو در بیانیه‌ای به TechCrunch گفت: «صندوق‌ها با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند ارزش‌گذاری شرکت‌های قابل مقایسه، ارزشی را به سرمایه‌گذاری‌های پرتفوی خود نسبت می‌دهند. بر اساس پرونده های Fidelity، تعداد سهام نگهداری شده و تعداد فعلی کل سهام کاملاً رقیق شده موجود، ارزش گذاری 3.5 میلیارد دلار ارزیابی می شود. افزایش تعداد سهام موجود، به ویژه به دلیل گسترش استخر ESOP، می تواند به این تغییر ارزش کمک کند.

در همان زمان، Fidelity ارزش سهام خود را در Reddit، Gupshup و X بر اساس افشای ماهانه کمی افزایش داده است. همه این استارت آپ ها بسیار پایین تر از دلار سرمایه گذاری اولیه خود باقی می مانند.

Meesho - که متا، پیک XV، Prosus Ventures، B Capital و SoftBank را در میان حامیان خود به حساب می‌آورد، یک استارت‌آپ تجارت اجتماعی را اداره می‌کند و یکی از سریع‌ترین استارت‌آپ‌های تجارت الکترونیک در حال رشد در کشور است. AllianceBernstein در اوایل این ماه گزارش داد که نرخ فعلی GMV آن بیش از 5 میلیارد دلار است. روزنامه اکونومیک تایمز هند روز سه شن به گزارش داد که این کشور همچنین به دنبال گسترش در حوزه های جدید است - برنامه ریزی برای ایجاد یک پلت فرم خدمات مالی و توسعه تجارت تحویل مواد غذایی خود.

بیش از 50 درصد از فروش Meesho از سطح 2 و شهرهای پایین‌تر انجام می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا به طور موثر جمعیتی را هدف قرار دهد که تا کنون توسط Flipkart و Amazon نادیده گرفته شده است. به گفته AllianceBernstein، اولویت‌بندی استراتژیک میشو در شهرهای کوچک و تمرکز بر بازار انبوه و مبتنی بر ارزش مشتری، سودآوری را به همراه دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است