متن خبر

Eyewa اکنون 150 فروشگاه فروش عینک در خاورمیانه دارد و فقط 100 میلیون دلار برای افزودن 100 فروشگاه دیگر جمع آوری کرده است.

Eyewa اکنون 150 فروشگاه فروش عینک در خاورمیانه دارد و فقط 100 میلیون دلار برای افزودن 100 فروشگاه دیگر جمع آوری کرده است.

شناسهٔ خبر: 820250 -




کمک به مصرف کنندگان در یافتن عینک های عالی یک تجارت جهانی پررونق است که غول هایی مانند Warby Parker در ایالات متحده و Lenskart در هند را به وجود آورده است. در خاورمیانه، این بازار در حال تولید نیروگاه رو به رشد خود است: Eyewa.

Eyewa، مستقر در دبی و ریاض، طیف گسترده ای از محصولات عینک، از جمله عینک طبی، عینک آفتابی، عینک نور آبی و لنزهای تماسی را از طریق تجارت الکترونیکی DTC و پلت فرم خرده فروشی در پنج بازار خاورمیانه به فروش می رساند.

اکنون، این شرکت 100 میلیون دلار دور سری C جمع آوری کرده است. این دور که توسط سرمایه‌گذار رشد جهانی جنرال آتلانتیک رهبری می‌شود، کل بودجه Eyewa را از زمان راه‌اندازی آن در سال 2017 به 130 میلیون دلار می‌رساند.

Eyewa که توسط Anass Boumediene، Mehdi Oudghiri و Abdullah AlRugaib - همگی مشاوران سابق Bain & Company - تأسیس شد، در ابتدا به عنوان یک خرده‌فروش تجارت الکترونیک برای مارک‌های شخص ثالث وارد بازار عینک شد. با این حال، این شرکت پس از شناسایی نیازهای برآورده نشده در خاورمیانه، به زودی برندهای خود را راه اندازی کرد.

بین سال‌های 2015 و 2017، Boumediene و Oudghiri، مدیران عامل مشترک، عملیات منطقه‌ای Foodpanda را تحت مالکیت Rocket Internet و DeliveryHero رهبری کردند. تجربه آنها در گسترش تجارت تحویل غذا - که آنها ادعا می کنند طی سه سال 50 برابر رشد کرده اند و به سوددهی رسیده اند - آنها را تشویق کرد تا شرکت خود را راه اندازی کنند.

مدیر عامل Boumediene در تماسی با TechCrunch گفت: «پس از مدتی که با Foodpanda داشتیم، ما به کارآفرینی علاقه داشتیم و می‌دانستیم که می‌خواهیم کاری از خودمان شروع کنیم. ما می‌خواستیم مشکل درست را برای حل پیدا کنیم، پس شروع به تحلیل ایده‌ها و مقایسه چالش‌هایی کردیم که در مناطق مختلف دیدیم.»

از تحویل غذا تا فروش عینک

بنیانگذاران 87 ایده را مورد تحلیل قرار دادند و پس از فیلتر کردن گزینه ها با فهرست ی از 15 معیار و انجام یک ارزیابی شش ماهه، وارد بازار عینک شدند، صنعت بسیار متفاوتی از تحویل غذا.

آنها دریافتند که تقاضا برای عینک به طور قابل توجهی در حال افزایش است، اما عرضه همچنان ادامه ندارد. نزدیک بینی در جمعیت نسبتاً جوان منطقه در حال افزایش بود (یک مطالعه نشان می دهد که شیوع نزدیک بینی و نزدیک بینی بالا در امارات حدود 27٪ است). علاوه بر این، شرکت‌های عینک‌سازی محلی بر فروش در فروشگاه‌ها متمرکز بودند، به ندرت تجارت الکترونیکی انجام می‌دادند، و مارک‌های آنها مقرون به صرفه یا متناسب با بازار انبوه نبودند.

بدون تجربه قبلی در صنعت عینک، Eyewa شروع به فروش آنلاین برندهای عینک، از جمله Ray-Ban، Gucci، Prada، و Johnson & Johnson به مدت دو سال کرد.

تا آن زمان، اطلاعات کافی در مورد رفتار مشتری، از جمله اضافه کردن سبد خرید، جستجوهای وب سایت و الگوهای خرید، برای طراحی و راه اندازی برندهای داخلی خود داشت. اکنون، Eyewa دارای 9 برند اختصاصی برای ترجیحات مختلف است، از مشتریان مسن‌تر که به دنبال عینک‌های کاربردی هستند تا خریداران جوان‌تر که به دنبال گزینه‌های مد روز هستند. در حال حاضر، 96 درصد از درآمد Eyewa از این برندهای داخلی است که به گفته این شرکت، برای بازار انبوه، از جمله شهرهای کوچکتر در سراسر عربستان سعودی، امارات، کویت، بحرین و عمان، کلیدی برای مقرون به صرفه نگه داشتن قیمت ها بوده است. .

Eyewa عینک‌های خود را حتی عینک‌های طبی خود را به‌عنوان لوازم جانبی مد به بازار عرضه می‌کند، برخلاف خرده‌فروشان سنتی که تمایل دارند با مشتریان مانند بیماران رفتار کنند و مارک‌های گران قیمتی مانند پرادا را در محیط‌های استریل می‌فروشند.

Oudghiri یکی از مدیران اجرایی در این تماس اظهار داشت: "ما به نوعی به تجربه عینک نگاه می کنیم، جایی که مد چیزی است که مشتریان واقعاً از منظر انتخاب به آن اهمیت می دهند." پس این چیزی است که ما در تجربه خرده فروشی و جنبه مراقبت بهداشتی روی آن تمرکز می کنیم، ما از آن مراقبت می کنیم. ما به شما لنزهای بسیار باکیفیت و آزمایش‌های جامع چشمی ارائه می‌دهیم و مطمئن می‌شویم که بهترین کیفیت سلامت را برای عینکی که می‌خرید دارید. اما چیزی که می‌خواهیم در تجربه خرده‌فروشی پیش ببریم، مد است. »

Eyewa همچنین قیمت‌ها را پایین نگه می‌دارد: در کشورهای خلیج‌فارس، عینک‌های سطح پایه Eyewa، از جمله لنز، قیمتی در حدود 100 دلار دارند که تقریباً 50 درصد کمتر از محصولات مشابه موجود در فروشگاه‌های سنتی است.

مقیاس کردن تجربه همه‌کانالی آن

به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک، Eyewa منحصراً به مشتریانی خدمت می‌کرد که از قبل نسخه‌ای داشتند و عینک مورد نظر خود را می‌دانستند. اما این دقیقاً یک بازار انبوه نیست. پس در دسامبر 2020 با برداشته شدن آرام قرنطینه های کووید شروع به افتتاح فروشگاه های خرده فروشی کرد.

این حرکت به آن اجازه داد تا به پایگاه مشتریان گسترده‌تری برسد، زیرا اکثر خریداران عینک هنوز هم تجربه‌های درون فروشگاهی را برای امتحان فریم‌ها و تکمیل خرید خود ترجیح می‌دهند. این همچنین به Eyewa اجازه داد تا با ارائه معاینات چشمی، سفر کامل مشتری را در اختیار داشته باشد، که فقط در فروشگاه های فیزیکی مجهز به اپتومتریست ها و اتاق های معاینه اتفاق می افتد.

Eyewa در سال 2021 مبلغ 21 میلیون دلار سری B را از چندین سرمایه‌گذار، از جمله Nuwa Capital و Endeavour Catalyst، جمع‌آوری کرد تا این تلاش را افزایش دهد، و از آن زمان به 150 فروشگاه رسیده است که تماماً تحت مالکیت و فعالیت هستند - بدون حق امتیاز. این استارت آپ که اکنون 1300 کارمند دارد، ادعا می کند که بزرگترین برند عینک در عربستان سعودی از نظر تعداد فروشگاه ها و سریع ترین رشد فروش عینک در سطح جهان است.

برای در نظر گرفتن این رشد: معیارهای جهانی مانند Warby Parker هفت سال طول کشید تا از اولین فروشگاه خود به 100 رسید و Lenskart در هند حدود شش سال طول کشید تا به همان نقطه عطف دست یابد.

ما در سطح جهانی سریع‌ترین رشد را داریم، اما حتی در بین گروه‌های موجود در شورای همکاری خلیج فارس، هیچ خرده‌فروش دیگری در هیچ عمودی دیگری یک فروشگاه را در کمتر از چهار سال به 100 فروشگاه رساند. بومدین گفت: پس ما واقعاً خیلی سریع اجرا کردیم.

Boumediene از افشای میزان فروش عینک این شرکت از زمان راه‌اندازی آن خودداری کرد، اما بيان کرد Eyewa سودآور است و درآمد سالانه بیش از 50 درصد رشد می‌کند. این شرکت قصد دارد در سال 2025 حداقل 100 فروشگاه دیگر در شش کشور، از جمله قطر، بازار بعدی خود اضافه کند. این مدیر اجرایی گفت: همچنین سه ماهه آینده یک مرکز تولید و تکمیل در ریاض افتتاح خواهد کرد.

با این دور، جنرال آتلانتیک به فهرست در حال رشد سرمایه گذاران آمریکایی ملحق می شود که با حمایت از استارت آپ ها و ایجاد تیم های محلی، پس از دریافت سرمایه از صندوق های ثروت مستقل منطقه، حضور خود را در شورای همکاری خلیج فارس عمیق تر می کنند.

به نظر می‌رسد که علاقه‌های جدید جهانی در منطقه وجود دارد. ما در پنج سال گذشته اکوسیستم VC را توسعه داده‌ایم و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در مراحل اولیه انجام می‌شوند.» اما بسیار خوب است که اکنون شاهد رشد بیشتر و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی هستیم که شروع به تحلیل منطقه و امثال جنرال آتلانتیک کرده‌اند، و امیدواریم که تعداد بیشتری از آن‌ها در پی خواهند آمد.»

Badwa Capital و Turmeric Capital نیز در این دور شرکت کردند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است