ePlane به نظر میرسد که با دور جدید 14 میلیون دلاری، علاقه دولت هند به تاکسیهای هوایی را جلب کند
افزایش مالکیت وسایل نقلیه خصوصی و کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی و غیرموتوری، ازدحام ترافیکی فزاینده ای را در هند، پرجمعیت ترین کشور جهان، که با جاده های نسبتاً باریک تر و امکانات پارکینگ ناکافی در شهرها نیز دست و پنجه نرم می کند، ایجاد کرده است. دهلی نو این چالش ها را به رسمیت می شناسد و راه های جدیدی را برای رسیدگی سریع به آنها تحلیل می کند.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در رویدادی در ماه سپتامبر، بيان کرد که تاکسی های هوایی به زودی «واقعیتی در هند» خواهند شد، که نشان دهنده علاقه دولت به حمایت از شیوه حمل و نقل جدید است. رگولاتور هوانوردی کشور، اداره کل هوانوردی غیرنظامی نیز اخیرا قوانینی را برای ورتیپورت ها تنظیم کرده است تا زمینه را برای تاکسی های هوایی فراهم کند.
شرکت ePlane سوار بر این موج است.
دیگر اخبار
جزئیات تامین ارز اربعین از زبان رئیس کل بانک مرکزی/ تامین ارز تا پایان روز سوم شهریور ادامه دارد
این استارت آپ که توسط استاد مهندسی هوافضای IIT Madras، ساتیا چاکراوارتی در سال 2019 تأسیس شد، چند ماه پس از توسعه پهپادهای بدون سرنشین برای کاربردهای بار و دوربین، در حال ساخت وسیله نقلیه الکتریکی عمودی برخاست و فرود (eVTOL) خود، e200x است. چاکراوارتی دارای شجره نامه قوی است: او همچنین یکی از بنیانگذاران و مشاور استارت آپ های فناوری فضایی هند، از جمله Agnikul و GalaxEye، و در یک استارت آپ متمرکز بر هایپرلوپ هند، TuTr Hyperloop است.
چاکراوارتی به TechCrunch بيان کرد که ePlane بر خلاف تاکسی های هوایی معمولی با طول بال های 12 تا 16 متری، IP ها را در توسعه رفت و آمد درون شهری و هواپیماهای متمرکز بر بار با سرعت پرواز نسبتاً آهسته و طول بال های جمع و جور 8 متر ایمن می کند. او او میگوید که این امکان را به آن میدهد تا در فضاهای تنگتر فرود بیاید و چندین سفر کوتاه - تا 60 سفر در روز - با یک بار شارژ انجام دهد. او ادعا می کند که مسافران با هزینه ای کمتر از دو برابر کرایه ای که معمولاً در سفر با اوبر می پردازند، زمان سفر را تا 85 درصد کاهش می دهند.
اکثر وسایل نقلیه eVTOL در حال حاضر مولتیکوپترهایی شبیه به پهپادهای تجاری هستند، از جمله تاکسی های هوایی حامل پره ها و روتورهای عمودی. چاکراوارتی بيان کرد که اگرچه توسعه و پیاده سازی این پیکربندی در بازار آسان تر است، اما با یک بار شارژ باتری مسافت های طولانی تری را پوشش نمی دهد. ePlane یک پیکربندی آسانسور و کروز را انتخاب کرد که در آن وسیله نقلیه دارای معماری بالدار درست مانند یک هواپیمای معمولی است اما با روتورهای عمودی شبیه به هواپیماهای بدون سرنشین.
ثابت شده است که این پیکربندی در واقع بسیار قابل اعتماد است، زیرا ما از نظر روتورهای عمودی که وزن هواپیما را حمل میکنند، اضافهکاری داریم، در حالی که بالهایی که با سهم آنها در متعادل کردن وزن به تدریج گرفته میشوند، به گونهای که از دست دادن وزن هواپیما نخواهیم داشت. در طول انتقال از تیک آف عمودی و شناور به پرواز رو به جلو.»
این استارت آپ همچنین فناوری موسوم به لیفت سینرژیک را توسعه داده است که از روتورهای عمودی حتی در پرواز رو به جلو استفاده می کند تا بال ها را به اندازه کافی فشرده کند.
چاکراوارتی به TechCrunch بيان کرد که ePlane قطعات هواپیما را در تاسیسات IIT Madras خود، از جمله قطعات بدنه هواپیما و طراحی صندلیها و ملخها، تولید میکند. این استارتآپ سلولها را برونسپاری میکند، اما باتریهایی را برای هواپیما در تأسیسات خود مونتاژ میکند تا مرکز ثقل هواپیما را مدیریت کند.
چاکروارتی به تککرانچ گفت: این استارتآپ قصد دارد تاکسی هوایی برقی خود را در اواسط تا نیمه دوم سال 2026 پس از دریافت گواهینامههای مورد نیاز از مقامات هندی و جهانی و نمونهسازی اولیه هواپیما در نیمه اول سال 2025، تجاریسازی کند.
قبل از آزمایش این وسیله نقلیه، ePlane یک دور سری B 14 میلیون دلاری به رهبری Speciale Invest و Antares Ventures سنگاپور جمع آوری کرده است. دور تمام سهام همچنین شامل مشارکت Micelio Mobility، Naval Ravikant، Java Capital، Samarthya Investment Advisors، Redstart (از Naukri) و Anicut بود. این راند ارزش استارتآپ را 46 میلیون دلار پس از پول ارزیابی کرده است - بیش از دو برابر ارزش قبلی 21 میلیون دلاری آن.
سرمایه جدید به ePlane که بیش از 100 نفر نیروی کار دارد کمک می کند تا گواهینامه های نظارتی جهانی را ایمن کند و تلاش های تجاری سازی خود را تقویت کند.
موفقیت هند به ePlane کمک می کند تا وارد بازارهای دیگر از جمله خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی، استرالیا و اروپا شود.
چاکراوارتی گفت: "ما با این اعتقاد کار می کنیم که در آینده، آنچه برای هند خوب است برای جهان نیز خوب خواهد بود."
ارسال نظر