متن خبر

Deliver Us Mars: آیا هنوز آنجا هستیم؟ بازی Red Planet به صبر و مهارت نیاز دارد

Deliver Us Mars: آیا هنوز آنجا هستیم؟ بازی Red Planet به صبر و مهارت نیاز دارد

اخبارDeliver Us Mars: آیا هنوز آنجا هستیم؟ بازی Red Planet به صبر و مهارت نیاز دارد
شناسهٔ خبر: 268762 -




خبرکاو:

بزرگ شدن کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که درام خانوادگی بین سیاره ای و حل معما در میان باشد.

Deliver Us Mars، ورودی جدیدی از KeokeN Interactive که در 2 فوریه منتشر شد، سیاره سرخ را با نمایی از فضانورد تازه کار کتی جوهانسون برای ما به ارمغان می آورد. این فیلم سینمایی خیره‌کننده و یک رمز و راز بین سیاره‌ای در مریخ است که بازی فضایی را با گیم‌پلی تقریبی 10 ساعته خود همراهی می‌کند. اما پازل‌ها و حرکات کنترلی ممکن است بازیکنان جوان‌تر، کم‌تجربه‌تر یا کم‌چاب‌تر را ناامید کنند. با این حال، این یکی از رقبای اولیه به عنوان یکی از بهترین بازی های فضایی سال 2023 است.

خالق هلندی KeokeN Interactive قبلاً یک بازی پازل ماجراجویی مشابه را در فضا منتشر کرد : این بازی Deliver Us the Moon است، نوعی پیش درآمد برای سورتی مریخی که در سال 2019 منتشر شد. عشق به داستان های علمی تخیلی در هر دو بازی به وفور آشکار است. جهان سازی وجود دارد، درگیری وجود دارد. ماشین آلات پیشرفته و کمی زمین‌سازی وجود دارد.

در این عناصر داستان ساز است که Deliver Us Mars واقعا می درخشد. سکانس پرتاب حتی برای من که 25 سال است پرتاب های فضایی خیالی را روی ویدیو یا بازی تماشا می کنم، بسیار سرگرم کننده بود. این فناوری قابل قبول است، اگر تا حدودی آینده ای دور باشد (بازی در دهه 2060 می گذرد)، دارای روبات هایی است که از هوش مصنوعی و سیستم های ارتباطی حضور در زمان استفاده می کنند. خوشحالم که داستان نسبتاً قوی بود، زیرا در بعضی مواقع تلاش می کردم کنترل شخصیتم را حفظ کنم.

موارد مرتبط: بازی‌های فضایی آینده: Starfield، Star Wars Jedi Survivor، Mass Effect 4 و بیشتر

باور کنید، من به دنبال تماشای مناظر بین سیاره‌ای یا مراکز کنترل تخیلی گسترده هستم، اما در حالت بازی باید متفاوت طراحی کنید. اگر کاراکتر قابل بازی شما وظیفه ای برای انجام دارد، راهیابی کمک بزرگی است تا به معنای واقعی کلمه در دایره ها پرسه نزنید.

بدون اشاره‌های معنی‌دار، هنگام استفاده از PS5 به اولین پازل به دیوار برخورد کردم. قرار بود دیش ارتباطی را روی یک سکوی بزرگ تعمیر کنم. اولین انسداد را به راحتی بریدم. سپس نیاز به بازگرداندن برق داشتم. اما چگونه؟ من روی یک سازه فولادی وسیع با نردبان و پله ها و مناطق قابل پرش بودم. حتی زمانی که برای رسیدن به منطقه مناسب تلاش کردم، نحوه اتصال هاب های برق توضیح داده نشد. در نهایت مجبور شدم یک راهنمای ویدیویی پیدا کنم تا به من نشان دهد چگونه این کار را انجام دهم، زیرا هیچ راهنمایی دیگری در دسترس نبود.

من یک هزاره (بزرگتر) هستم که در طول سری Myst و آن فرانچایز PC کلاسیک، Space Quest، عادت داشتم سرم را با پازل به دیوار بکوبم، اما آن ها از نسل دیگری بودند. با اینکه اجازه می‌دهم علیرغم تجربه‌ام، دقیق‌ترین ابزار برای حل مسئله نباشم، سپس با مانع دیگری روبرو شدم: پریدن و بالا رفتن از پازل. باز هم، بدون هیچ راهی برای رفتن، به راحتی می‌توانستم خودم را در اتاق‌های انبار یا (بسیار بعد در مأموریت) روی دیوارهای یخی گم کنم. جهت دهی بیشتر مطمئناً کاوش را خسته کننده تر می کند.

مطالب مرتبط: پیش نمایش مریخ به ما تحویل دهید: لیزر، صخره نوردی و کشف اسرار مریخ

تصویر فضانوردی در حال بالا رفتن <a href= از دیوار یخی با یک ساختمان بزرگ در پس زمینه" class="expandable lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/space/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFr36V2jrmW3hBwTvDq7GD-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFr36V2jrmW3hBwTvDq7GD-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFr36V2jrmW3hBwTvDq7GD-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFr36V2jrmW3hBwTvDq7GD-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFr36V2jrmW3hBwTvDq7GD-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFr36V2jrmW3hBwTvDq7GD-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFr36V2jrmW3hBwTvDq7GD.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFr36V2jrmW3hBwTvDq7GD.jpg">

گیمرهای با تجربه کمتر، یا کسانی که برای استفاده سریع از کنترل ها مشکل دارند، ممکن است با پازل های کوهنوردی و پریدن مشکل پیدا کنند. (اعتبار تصویر: KeokeN Interactive)
(در برگه جدید باز می شود)

با این حال، با کنار گذاشتن این ناامیدی ها، به سرعت خود را مجذوب پتانسیل آینده شدم. بخش‌های مورد علاقه‌ام کنترل یک دوست ربات کوچک بود تا از طریق رنده‌ها یا درها نگاه کند، یا از دریچه‌هایی که به‌راحتی تعبیه شده بود پرواز کند و افرادی را که سعی می‌کردند رازهایی را از من مخفی کنند، استراق سمع کند.

من همچنین دوست داشتم که در واقع کنترل یک سکانس پرتاب را داشته باشم که وظیفه پرتاب چند دکمه به دستور فرمانده ام بود. استفاده از کنترل‌ها در اینجا بسیار آسان‌تر بود، زیرا دکمه‌ها به وضوح روی پانل مشخص شده بودند. پایگاه مریخی نیز ارزش پرسه زدن در اطراف را دارد تا تمام ساختمان‌های کوچک و سازه‌های پشتیبانی که آنها راه‌اندازی کرده‌اند را ببینید، اگرچه تا یک سوم از بازی به آنجا نخواهید رسید. برای صبور بودن آماده باشید، اگرچه قبلاً برخی از نقاط سرگرم کننده را کشف خواهید کرد.

در بازی به فناوری فضایی واقعی اشاره شده است، اگرچه به وضوح پشتیبانی آژانس فضایی اروپا وجود دارد. یک صحنه زیبا در نزدیکی آغاز وجود دارد که در آن وارد یک ساختمان زیبا می شوید. در بیرون، ورودی جلو دارای یک میدان دایره‌ای است که توسط پرچم‌هایی احاطه شده است که همگی آرم ESA را برافراشته‌اند. این ساختمان با نمای شیشه‌ای ظاهری شیک‌تر و مدرن‌تر از مقر آن در پاریس دارد، اما دفتر مرکزی تخیلی به همین شکل منحنی است. من تعجب می کنم که از چه نوع ساخت و سازهایی می توانیم برای ساختمان های مریخ استفاده کنیم.

شخصی در کنار یک ربات <a href= به کامپیوتر ساعت مچی مراجعه می کند. در پس زمینه یک ساختار کروی در بالای مجموعه ای از پانل های کنترل است" class="expandable lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/space/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8JJEAoEe9krQQVxaZBgfPD-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8JJEAoEe9krQQVxaZBgfPD-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8JJEAoEe9krQQVxaZBgfPD-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8JJEAoEe9krQQVxaZBgfPD-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8JJEAoEe9krQQVxaZBgfPD-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8JJEAoEe9krQQVxaZBgfPD-1200-80.jpg 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8JJEAoEe9krQQVxaZBgfPD.jpg" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8JJEAoEe9krQQVxaZBgfPD.jpg">

استفاده از کنترل‌های ربات (مرکز تصویر) یکی از منحصربه‌فردترین عملکردهای گیم‌پلی Deliver Us Mars است. (اعتبار تصویر: KeokeN Interactive)
(در برگه جدید باز می شود)

بسیاری از لحظات جهان سازی در انتظار بیمار است، به خصوص اگر شما هم مانند من یک فرد تکمیل کننده هستید که دوست دارید روی چیزها کلیک کنید و موارد را چک کنید. در واقع، در یک نقطه از بازی یک چک فهرست به معنای واقعی کلمه از چیزهایی وجود دارد که باید از آنها عبور کرد، به سبک فضایی. برخی از لحظات مورد علاقه من از کاوش در یک موزه فضایی خیالی است که دهه ها اکتشاف خیالی قبل از استقرار مریخ را به تصویر می کشد.

PS5 من هیچ مشکل اساسی با اجرای گرافیک یا انیمیشن نداشت، که اکثراً به خوبی پیش رفت. گرافیک کاملاً پیشرفته نیست، اما از یک استودیوی مستقل می توانید چنین چیزهایی را ببخشید. مناظر واقعاً لبه های ناهمواری را که در کاراکترها از نمای نزدیک می بینید، جبران می کند، و صدای عالی هر یک از فضانوردان به من این امکان را داد که هر گونه نقص فنی را نادیده بگیرم.

به طور کلی، Deliver Us Mars یک حرکت سرگرم کننده در کاوش سیاره سرخ است تا زمانی که بتوانید با کنترل ها و مسیریابی ببخشید. در بازی آن و کاوش در وقایع داستان، که به بی عدالتی در مقیاس خانوادگی و شرکتی می پردازد، متوجه اشتباهاتی شدم که در تاریخ برای کشف سرزمین های جدید مرتکب شدیم: استعمار، برده داری، ویران کردن جوامع بومی، استخراج منابع برای سود و غیره.

یک بازی را نباید به عنوان نماینده ای برای انجام بهتر در نظر گرفت، اما طبیعتا یک شروع خوب گوش دادن به طیف وسیعی از صداها است. خوشحالم که بازی مهارت و حساسیت کتی را با وجود جوانی‌اش جدی می‌گیرد و تلاش می‌کند تا جوامع متنوع را نشان دهد. زیرا اگر بخواهیم به مریخ برسیم، به تمام دست‌های کمکی که می‌توانیم نیاز داریم.

Deliver Us Mars اکنون در Windows، Xbox One، Xbox X | در دسترس است S، Playstation 4، Playstation 5، Steam و فروشگاه Epic Games.

الیزابت هاول یکی از نویسندگان کتاب " چرا من بلندتر هستم (در برگه جدید باز می شود ؟" است. (ECW Press، 2022؛ با فضانورد کانادایی دیو ویلیامز)، کتابی در مورد پزشکی فضایی. او را در توییتر @howellspace دنبال کنید (در برگه جدید باز می شود) . ما را در توییتر @Spacedotcom (در برگه جدید باز می شود) یا فیس بوک (در برگه جدید باز می شود) دنبال کنید .

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است