متن خبر

Deal Dive: BeReal از بهترین سناریو خارج شد

Deal Dive: BeReal از بهترین سناریو خارج شد

شناسهٔ خبر: 553085 -




اخیراً اخبار بد زیادی در مورد استارتاپ های شبکه های اجتماعی منتشر شده است. چندین شرکت از جمله پست نیوز جایگزین توییتر و IRL تعطیل شده اند. و ارزش ShareChat پس از دور مالی اخیر بیش از 50٪ کاهش یافته است. اما در میان تیترهای منفی، خروج اخیر شبکه اجتماعی BeReal فرانسه نقطه روشنی به نظر می رسد.

BeReal که به کاربران هشدار می دهد با گرفتن عکس از جلو و سلفی دو دقیقه فرصت دارند تا واقعی باشند، این هفته توسط Voodoo، یک بازی موبایل فرانسوی و اپلیکیشن یونیکورن، به مبلغ 500 میلیون یورو (537 میلیون دلار) خریداری شد. .

این معامله ارزش BeReal را با کاهش جزئی از آخرین ارزش 587 میلیون دلاری آن در آوریل 2022 نشان می‌دهد. BeReal از شرکت‌های خطرپذیر، از جمله Accel، Andreessen Horowitz و Coatue، سرمایه جذب کرد. این استارتاپ در حال حاضر 40 میلیون کاربر فعال دارد که نیمی از آنها حداقل شش روز در هفته از این برنامه استفاده می کنند. تعداد کاربران روزانه را حدود 25 میلیون گزارش می دهد.

علیرغم محبوبیت این شرکت، رشد کاربران آن در ماه‌های اخیر تا حد زیادی کاهش یافته است و BeReal تا پیش از این معامله در وضعیت مالی خوبی قرار نداشت. به گزارش بیزینس اینسایدر، در ماه مارس، در یک جلسه همه جانبه، به کارمندان BeReal گفته شد که شرکت تنها حدود 10 ماه از باند پرواز باقی مانده است و به گفته Business Insider، یا باید سرمایه بیشتری جمع کند یا خریداری شود.

خب، شرکت به آرزویش رسید.

الکساندر یزدی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Voodoo به TechCrunch بيان کرد که رابطه بین Voodoo و BeReal سال ها پیش زمانی آغاز شد که Voodoo به BeReal کمک کرد تا به ایالات متحده گسترش یابد. یزدی گفت BeReal در حال حاضر تنها پلتفرم رسانه اجتماعی است که از آن استفاده می کند.

او همچنین بيان کرد که از تلاش‌های اخیر این شرکت برای رشد کاربرانش آگاه است، به‌ویژه در بحبوحه ریزش کاربران در ایالات متحده، اما او مطمئن است که محصول پایه به اندازه کافی خوب است تا شرکت را حفظ کند - فقط به برخی آپشن های جدید و او می گوید کمک اندک.

یزدی گفت: BeReal موفق ترین رسانه اجتماعی است که در هشت سال اخیر ایجاد شده است. آنها واقعاً چیزی منحصر به فرد خلق کرده اند. موفقیت آنها نشان داد که کاربران واقعاً هوس اعتبار بیشتری داشتند. آنها 40 میلیون کاربر دارند و اکثریت قریب به اتفاق شش روز در هفته پست می گذارند. این یک پایه و مبنای قوی برای ایجاد است. »

یزدی بيان کرد که وودو که برای خود سه شبکه اجتماعی ساخته است، شریک مناسبی برای "نوشتن صفحه بعدی داستان" است. یزدی بيان کرد که قصد دارند آپشن های ی مانند پیام‌رسانی و ویدیو را به عنوان راهی برای افزایش تعامل کاربران در این پلتفرم عرضه کنند.

او همچنین بيان کرد که آنها قصد دارند تبلیغات را در فیدهای کاربران بگنجانند. BeReal هنوز نتوانسته بود تا این لحظه کسب درآمد کند، اما یزدی بيان کرد که آنها با مأموریت واقعی BeReal مطابقت دارند و طوری طراحی می شوند که برای کاربران مختل نشوند.

این معامله چیزهای خوبی دارد. برای یک، این احتمالا تنها راهی است که BeReal می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، و به عنوان فردی که هنوز به طور معمول از آن استفاده می‌کند، ارزش جشن گرفتن را دارد. پس هر چیزی که به BeReal سرمایه و پشتیبانی لازم برای مقابله با برخی از مسائل و بازگشت بالقوه به مسیر کاربران در حال رشد را بدهد، در عین حال شروع به کسب درآمد کند، به نظر بهترین سناریو برای یک استارتاپ است که به راحتی می تواند داشته باشد. مجبور شد مغازه را ببندد

به علاوه، Voodoo خانه خوبی برای برنامه به نظر می رسد. این شرکت پلتفرم های اجتماعی خود را ساخته و اجرا کرده است و یزدی به محصول واقعی علاقه دارد. این چیزی نیست که یک خرید معمولی به نظر می رسد، جایی که یک شرکت شاهد رشد متوقف شده و مشکلات مالی است.

با این حال، من در مورد برنامه های این شرکت برای کسب درآمد کمی مردد هستم. کسب درآمد از طریق تبلیغات یک انتخاب طبیعی برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی است، اما من نگران این هستم که کاربران موجود در مورد تبلیغات چه احساسی خواهند داشت، دقیقا برعکس عکس‌های «معتبر» دوستانشان، و اینکه آیا این می‌تواند در برنامه‌های شرکت برای فریب دادن چروک باشد. مردم برگشت

در حالی که من دریافته‌ام که استارت‌آپ‌های رسانه‌های اجتماعی تنها راه‌های زیادی برای کسب درآمد دارند، اکثر مردم حاضر نیستند برای آن پولی بپردازند، همانطور که X بارها متوجه شده است. و به نظر می رسد که کاربران از افزایش تعداد تبلیغات در X یا اینستاگرام نیز خوششان نمی آید. همچنین مطمئن نیستم که اضافه کردن چت یا امکان ارسال ویدیو برای متقاعد کردن کاربران به بازگشت کافی باشد، به خصوص اگر آنها به فید حاوی تبلیغات بازگردند.

اما یزدی مطمئن است که شرکت به دلیل متفاوت بودن استراتژی واقعاً به رشد خود باز خواهد گشت. او او میگوید که رسیدن BeReal به جایی که می‌خواهد، اما چالشی ارزشمند و در عین حال حفظ «مأموریت» استارت‌آپ در قلب است.

یزدی گفت: «ما هرگز آن DNA اصالت را نمی شکنیم. «این BeReal است. ما قرار نیست این DNA را لمس کنیم.»

کاربران قاضی آن خواهند بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است