Deal Dive: زمان آن فرا رسیده است که VCها از مد سریع جدا شوند
فست مد صنعتی است که در دام مسائل کارگری و مشکلات کپی رایت گرفتار شده است و به دلیل انتشار فاضلاب و کربن، اثرات زیست محیطی بسیار زیادی دارد. همچنین اتفاقاً پتانسیل این را دارد که به سرعت پول زیادی به دست آورد.
اما با وجود همه این مسائل، VC ها از عشق به این بخش دست برنمی دارند.
روز چهارشنبه، همکار من مانیش سینگ، در مورد یک سرمایه گذاری بالقوه Accel در نیوم، یک استارت آپ فست مد مستقر در هند، نوشت. Newme یک خردهفروش مبتنی بر اپلیکیشن است که هفتهای 500 کالای جدید با میانگین قیمت 10 دلار تولید میکند. این خبر تنها یک هفته پس از بسته شدن دور اولیه شرکت منتشر شد.
Accel و Newme به درخواستها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.
نیوم بسیار شبیه بسیاری از استارتآپهای فست مد تحت حمایت VC مانند Shein است که ۴ میلیارد دلار جمعآوری کرده است، و سیدر، یک استارتآپ تحت حمایت Andreessen Horowitz با ارزش ۱ میلیارد دلار. سیدر او میگوید موجودی بر حسب تقاضا آن را به گزینهای اخلاقیتر برای مد سریعتر تبدیل میکند. هر چند که جای بحث دارد.
سرمایهگذاری بالقوه Accel در Newme به چند دلیل برای من قابل توجه بود، که بزرگترین آنها این است که من واقعاً مطمئن نیستم که چرا VCها از این شرکتها حمایت میکنند.
شرکت های فست مد به دلیل توانایی آنها در آوردن لباس ها از باند فرودگاه به فروشگاه محلی شما در زمان بی سابقه، به سرعت محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کردند. اما واقعیت این است که اغلب آنها فقط با بریدن گوشه ها می توانند به سرعت لباس ها را در بیاورند. تنها راه برای اجرای این استراتژی، استفاده از مواد ارزان قیمت و نیروی کار ارزان - و احتمالاً کم دستمزد - و در بسیاری از موارد، کپی کردن طرحها است.
ارسال نظر