متن خبر

Cyberpunk 2077 بزرگترین آزمایش برای بازی های مک خواهد بود

Cyberpunk 2077 بزرگترین آزمایش برای بازی های مک خواهد بود

شناسهٔ خبر: 808355 -




بازیگران cyberpunk 2077 در پس زمینه زرد ایستاده اند
(اعتبار تصویر: CD PROJEKT RED / Apple)

اپل و CD PROJEKT RED در این هفته سورپرایز قدرتمندی را برای گیمرها به نمایش گذاشتند، با اعلام غافلگیری Cyberpunk 2077 در سال 2025 برای macOS . زمانی یک بازی پر هیاهو با عرضه‌ای فاجعه‌آمیز که یک شبه افکار عمومی را برانگیخت، از آن زمان به دلیل DLC عالی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty که آن را به یک تجربه کاملاً جدید تبدیل کرد، دوباره در بین گیمرها محبوب شد.

و اکنون macOS نسخه جدید براق این عنوان را در سال آینده به همراه آپشن های پیشرفته‌ای مانند ردیابی مسیر، تولید فریم و صدای فضایی داخلی دریافت می‌کند. و از آنجایی که در سال 2025 راه اندازی می شود، پورت MacOS Cyberpunk 2077 برای تراشه های M4 و بهترین مک بوک ها و مک هایی که از آنها مانند iMac، Mac mini و MacBook Pro استفاده می کنند، بهینه می شود.

در حالی که این یک توسعه فوق‌العاده امیدوارکننده برای دارندگان مک و به طور کلی بازی‌های اپل است، پورت Cyberpunk 2077 چگونه بر ابتکار بازی غول فناوری تأثیر می‌گذارد؟

تاریخچه و وضعیت فعلی بازی های مک

مک مینی M4

(اعتبار تصویر: اپل)

بازی‌های مک تقریباً همیشه در یک نقطه مخاطره‌آمیز قرار داشته و در چرخه معیوب توسعه‌دهنده‌هایی که به دلیل عدم پشتیبانی برای macOS توسعه نمی‌دهند و اپل به دلیل عدم وجود بازی‌های داخلی و پورت‌شده برای macOS به توسعه‌دهندگان پشتیبانی و ابزار نمی‌دهد، گرفتار شده است. توجه به این نکته مهم است که کسانی مانند توسعه دهندگان EVE Online بوده اند که از اپل دفاع کرده اند و چیزی جز چیزهای خوبی در مورد پشتیبانی اپل برای گفتن ندارند. با این حال، این یک استثنای نادر در نظر گرفته شد.

در سال‌های اخیر، اپل پشتیبانی از پورت‌های AAA را افزایش داده است و با نسخه مک Resident Evil Village شروع کرد که قدرت دستگاه‌های مک را به نمایش گذاشت، زیرا بازی برای صبحانه نرخ فریم و وضوح تصویر را می‌خورد. بلافاصله پس از آن، اپل با توسعه دهنده مشهور بازی، هیدئو کوجیما، قراردادی امضا کرد و عنوان Death Stranding Director's Cut و سایر عناوین آینده Kojima Productions را به مک آورد.

سپس اعلامیه‌های اخیر اپل در مورد تعداد زیادی از بازی‌های کاملاً جدید و گاهی حتی انحصاری که برای macOS عرضه می‌شوند، از جمله Control، Assassin's Creed Mirage، Zenless Zone Zero، Diablo Immortal، Valheim، Frostpunk 2 و Palworld منتشر شد. در مجموع، به نظر می‌رسد که اپل نکاتی را که من در مورد بازی‌های مک بیان کرده‌ام به دل گرفته و آنها را به کار گرفته است. این چیزی است که این اخبار Cyberpunk 2077 را هیجان انگیزتر می کند.

آیا مک ها می توانند Cyberpunk 2077 را اجرا کنند؟

جنی <a href= از Cyberpunk 2077 که روی میز تکیه داده است" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iW8MfcwTZzFXCHxUiS9aAg-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iW8MfcwTZzFXCHxUiS9aAg-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iW8MfcwTZzFXCHxUiS9aAg-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iW8MfcwTZzFXCHxUiS9aAg-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iW8MfcwTZzFXCHxUiS9aAg-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iW8MfcwTZzFXCHxUiS9aAg-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/iW8MfcwTZzFXCHxUiS9aAg.jpg">

(اعتبار تصویر: CD Projekt Red)

مهمترین سوالی که باید پرسید این است: آیا دستگاه های مک می توانند عنوانی به بزرگی و جاه طلبی Cyberpunk 2077 را اجرا کنند؟ پاسخ باید "بله" سرراست باشد! زیرا این پورت به طور خاص برای دستگاه های مکی که از سیلیکون M4 استفاده می کنند طراحی شده است. و من شخصاً می گویم که این است اما با کمی ملاحظات.

از نظر نکات مثبت، یکی از بزرگترین مزایای دستگاه های مک مانند مک بوک پرو و ​​مک مینی این است که در نهایت از حافظه 8 گیگابایتی مدل پایه فاصله گرفته و آن را دو برابر کرده اند. برای عناوینی که نیازهای سخت افزاری خاصی دارند، مقدار مشخصی از حافظه کاملاً ضروری است و این محصول جدید از رایانه های شخصی مجهز به M4 مناسب است.

وقتی صحبت از تراشه های M4 شد، سری M معجزه آسایی که اپل توسعه می دهد برای مقابله با فشرده ترین و بهترین بازی های رایانه شخصی در بازار عالی است. چیزی که سری M را بسیار عالی می کند، کارایی این تراشه ها است. در واقع، آن‌ها آنقدر کارآمد هستند که اکثر دستگاه‌های مک حتی فن‌های تعبیه‌شده در شاسی ندارند، زیرا به سادگی به آن نیازی نیست. اما آیا این رایانه‌های شخصی مجهز به M4 می‌توانند از پس بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077 برآیند که نه تنها عملکرد فشرده‌ای دارد، بلکه به‌خوبی بهینه‌سازی نشده است؟ این چیزی است که باید دید.

چگونه عناوین AAA می توانند دستگاه های مک را در برابر PS5 Pro برتری دهند

5 آیتم اصلی مجموعه 30th Anniversary PlayStation در پس زمینه آبی

(اعتبار تصویر: Future/Sony/PlayStation)

اگر دستگاه‌های مک مجهز به تراشه‌های M4 کاملاً قادر به مدیریت Cyberpunk 2077 باشند – نه تنها از نظر عملکرد بلکه از نظر گرافیکی – پس می‌توانند یک تهدید جدی برای کنسول به‌روزرسانی‌شده دیگری که برای عرضه در نوامبر 2024 برنامه‌ریزی شده است، ایجاد کنند: PS5 Pro سونی .

با توجه به پیکربندی سطح پایه M4 Mac mini به عنوان مثال ، روی کاغذ می‌تواند به لطف مشخصات آن با PS5 Pro مطابقت داشته باشد یا احتمالاً بهتر عمل کند. سپس قیمت گذاری وجود دارد، زیرا همان مدل پایه از 599 دلار / 599 پوند / 1199 دلار استرالیا شروع می شود، که ارزان تر از قیمت 699.99 دلار / 699.99 پوند / 1199 دلار استرالیا PS5 Pro است و حتی اگر سخت افزار اضافی را در نظر بگیرید، ارزان تر است. برای دومی خریداری شده است.

ما همچنین فاکتور فرم بین دو ماشین را داریم. M4 Mac mini به طور عینی کوچکتر از PS5 Pro است. در حالی که می توان استدلال بسیار معقولی داشت مبنی بر اینکه اندازه بسیار حجیم دومی باعث خنک شدن بهتر نسبت به اولی می شود، کارایی سری M شکاف خنک کننده را به میزان قابل توجهی پر می کند. همچنین می‌توانید استدلال کنید که بهینه‌سازی یک بازی برای PS5 Pro آسان‌تر از M4 Mac mini است، اگرچه اپل همچنین جعبه ابزار توسعه‌دهنده macOS را بهبود داده است و آن را برای پورت کردن و توسعه بازی‌ها برای سیستم عامل در دسترس‌تر می‌کند.

افکار نهایی

مک مینی M4

(اعتبار تصویر: اپل)

به نظر می‌رسد اپل با استفاده از Cyberpunk 2077 برای macOS طلایی را به دست آورده است، زیرا این خرید می‌تواند بازی‌های مک را به عنوان یک نیروی دائمی در نظر گرفت. در حالی که راه اندازی اخیر دستگاه های مجهز به M4 باید بتواند چنین بازی پر عملکردی را انجام دهد، توانایی انجام این کار به اندازه کافی برای جذب گیمرها به این پلتفرم ها چالش واقعی خواهد بود.

اگر اپل بتواند به این مناسبت دست یابد، حتی می‌تواند فرصتی برای مطابقت با PS5 Pro داشته باشد و حتی از آن پیشی بگیرد، که پشتیبانی بیشتر و بازار بزرگ‌تری را برای دستگاه‌های مک آینده به دست خواهد آورد. مخصوصاً M4 Mac mini به لطف قیمت، عملکرد و اندازه، رایانه‌ای عالی برای به چالش کشیدن ارتقاء برنامه‌ریزی شده سونی به کنسول خود خواهد بود.

ناگفته نماند که توسعه برای مک مینی شبیه به یک کنسول بازی است. به لطف اپل که دستگاه‌های خود را از نظر سخت‌افزار ثابت نگه می‌دارد، توسعه‌دهندگان نیازی به در نظر گرفتن پیکربندی‌های مشخصات ناشناخته ندارند و زمان بیشتری برای بهینه‌سازی بازی در طول فرآیند توسعه باقی می‌گذارد. به عبارت دیگر، سخت‌افزار کم‌توان که به خوبی بهینه‌سازی شده است، می‌تواند با عملکرد سخت‌افزاری مطابقت داشته باشد که از نظر مشخصات برتر است.

اپل تمام تنظیمات مناسبی برای کسب امتیازهای آسان دارد، اما آیا می‌تواند ضربه را بزند یا از دست بدهد؟ این سوال واقعی است، و در پاسخ بسیار زیاد است .

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است