Costanoa Ventures و Norrsken22 از Smile Identity در دور 20 میلیون دلاری سری B حمایت کردند.


اهمیت KYC و تأیید هویت در یک چشمانداز فینتک در حال افزایش مانند آفریقا را نمیتوان بیش از حد مورد تأکید قرار داد. از آنجایی که هزاران مؤسسه مالی به میلیونها آفریقایی خدمات ارائه میکنند، برای دور نگه داشتن هکرها و کلاهبرداران به الزامات نظارتی سختگیرانه نیاز است، به همین دلیل است که علاقه سرمایهگذاران به استارتآپهایی که خدمات تأیید هویت و KYC ارائه میدهند، تشدید میشود.
Smile Identity ، یک بازیکن مهم که تأیید هویت و مطابقت با KYC را برای چهره ها و هویت های آفریقایی ارائه می دهد، این روند را برجسته می کند. به تازگی 20 میلیون دلار بودجه سری B برای پیشبرد برنامه های توسعه خود، در میان سایر فعالیت های نقشه راه، دریافت کرده است.
این استارت آپ در جولای 2021 سرمایه گذاری 7 میلیون دلاری سری A را اعلام کرد. Costanoa Ventures، سرمایه گذار دره سیلیکون، یکی از پیشروان در آن دور، همچنین این دور اخیر سری B را با شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر متمرکز در آفریقا، Norrsken22 رهبری کرد. Lexi Novitske، شریک عمومی Norrsken22، به هیئت مدیره شرکت خواهد پیوست.
سرمایه گذاران شرکت کننده شامل سرمایه گذارانی مانند ValueStream Ventures، Intercept Ventures، Latitude، Future Africa و 500 Fintech - و حامیان جدیدی مانند Commerce Ventures، Courtside Ventures و Two Culture Capital هستند. از زمانی که مارک استراوب و ویلیام بارز آن را در سال 2018 راه اندازی کردند، پلتفرم شناسایی و تأیید هویت KYC آفریقایی بیش از 30 میلیون دلار از سرمایه گذاران دریافت کرده است .
Smile Identity در بیانیهای اعلام کرد که دور تأمین مالی توسعه و پذیرش فناوری تأیید هویت مبتنی بر هوش مصنوعی را تسریع میکند، تلاشهای استخدام را در شرق، جنوب و غرب آفریقا با تمرکز بر محصول و مهندسی افزایش میدهد و در بازارهای جدید گسترش مییابد. به ویژه کشورهای فرانکوفون و عرب زبان. این شرکت امیدوار است که صندوق جنگ آن به آن اجازه دهد تا با مقامات ID و دولتها برای ایجاد استانداردهای رضایت مصرفکننده و اجرای قوانین محلی حفاظت از دادههای آفریقا در سرتاسر قاره همکاری نزدیک داشته باشد.
Smile Identity به مشتریان کمک می کند تا کلاهبرداری را کاهش دهند و مشتریان جدید را به طور کارآمدتر وارد کنند. گزارشی از سوی شرکت "وضعیت KYC در آفریقا" اشاره کرد که نرخ کلاهبرداری در این قاره در سال گذشته به بالاترین حد خود یعنی 28 درصد رسیده است. این گزارش او میگوید رایجترین حملات شامل کلاهبردارانی است که شمارههای شناسایی جعلی یا دزدیده شده یا اسناد تغییر یافته مانند گواهینامههای رانندگی، گذرنامه و شناسههای ملی را ارائه میکنند. یا عدم تطابق چهره، که در آن بیومتریک صورت با شناسههای معتبر مطابقت ندارد. پس چگونه Smile Identity مشتریان خود را قادر می سازد تا این کلاهبرداری را کشف کنند؟ این ترکیبی از محصولات مختلف است: تأیید هویت، KYC دیجیتال، ورود کاربر، تحلیل زنده بودن، تأیید چهره، تأیید اسناد و تحلیل های ضد کلاهبرداری، اما مهمتر از همه، حذف داده های هویتی.
بیشتر کلاهبرداریهایی که Smile Identity متوجه آن میشود - از طرف مشتریان متعدد خود در فضای پرداخت و انتقال پول - در مرحله افتتاح یا ورود به حساب کاربری اتفاق میافتد، جایی که مشتریان موقعیتهای متعددی مانند آنچه قبلا ذکر شد را گزارش کردهاند. محصول حذف تکرار تضمین میکند که وقتی مشتریان نهایی به پلتفرم مشتری امضا میکنند، موظفند در هنگام ورود به کارت خود عکس سلفی بگیرند و شناسایی بهتر مشتری با استفاده از چهرهشان را آسانتر میکند و ثبتنامهای جدید بعدی را رد میکند. تقلب
دیگر اخبار
خبرکاو گزارش می دهد – احتمال اندک عرضه خودروهای شاسی بلند غیر چینی در مصوبه جدید واردات خودرو
« اگر مشتری را سوار میکنید و بیومتریک را تحلیل نمیکنید، ممکن است 50 درصد از کلاهبرداری را از دست بدهید. استراوب در این تماس گفت: موتور بیومتریک کپی برداری [سلفی هوشمند ما]، که به عنوان فناوری تشخیص چهره ما علامت تجاری دارد، می تواند هم در هنگام ورود و هم در مرحله کپی برداری و احراز هویت استفاده شود.
هنگامی که 18 ماه پیش این شرکت شش ساله را تحت پوشش قرار دادیم، این شرکت به بیش از 250 میلیون هویت و تأیید 15 نوع شناسایی مختلف در شش بازار آفریقا دسترسی داشت در حالی که ماهانه بیش از 1 میلیون تحلیل هویت انجام می داد. با این حال، عرضه اخیر محصول تأیید اسناد خود به Smile Identity اجازه داد تا قابلیت های خود را گسترش دهد. مدیر اجرایی در طول این مصاحبه بيان کرد که اکنون می تواند یک میلیارد هویت و فرآیندهای راستی آزمایی را در سطح جهان پوشش دهد.
بهروزرسانی جالبی که ما داریم تأیید سند است که عکس یک سند را تجزیه و تحلیل میکند و آن را با سلفی ارائه شده توسط کاربران مقایسه میکند. و با آن محصول می توانیم تمام آفریقا را پوشش دهیم. پس می دانید، به جای پوشش 250 میلیون نفر، می توانیم بیش از یک میلیارد نفر را تحت پوشش قرار دهیم. ما در مورد بیش از 230 نوع شناسه از بیش از 100 کشور، از جمله تمام آفریقا، دیاسپورا، بیشتر اروپا و آمریکای شمالی صحبت می کنیم.
استراوب اشاره کرد که یکی دیگر از زمینه های رشد این بود که هویت لبخند بیش از 30 میلیون تأیید هویت را در سال 2021 پردازش کرد. این بیش از نیمی از بررسیهای KYC است که استارتآپ از زمان آغاز به کار ثبت کرده است: حدود 50 میلیون. راستیآزمایی KYC که از سال 2021 تاکنون تعداد مشتریان خود را دو برابر کرده است و اکنون به بیش از 100 کسبوکار در زمینههای بانکی، فینتک، آموزش، کشاورزی و تجارت الکترونیک خدمات میدهد، همچنین ادعا میکند که بین 2 تا 2.5 میلیون تحلیل هویت ماهانه انجام میدهد .
Smile Identity راه حل تأیید تجاری (KYB) خود را نیز گسترش داده است که شامل 30 جستجوی دقیق تجاری مانند شماره ثبت، شرکت، مدیران، ذینفعان و وضعیت مالک است. این محصول در حال حاضر در نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی موجود است. Straub ادعا می کند که Smile Identity مشتریان خود را در تمام این محصولات در سال گذشته بیش از 100٪ افزایش داده و درآمد خود را در همان بازه زمانی سه برابر کرده است.
تزریق نقدینگی سری B به این معنی است که Smile Identity باید کارهای بیشتری انجام دهد - اما برای رقبای کوچکتر آن (Youverify و YC-backed Identitypass و Dojah)، آنها کار خود را برای به چالش کشیدن تازهکار تحت حمایت Costanoa به عنوان یک رهبر بازار انجام دادهاند. در حالی که Smile Identity دارای مزیتی به عنوان اولین حرکت دهنده با روابط عمیق و تخصص روی زمین است، زیرا سال ها قبل از سایر استارت آپ ها راه اندازی شده است، استراوب می گوید که این شرکت - پس از افتتاح دفتر اخیر در لندن و کیپ تاون، اکنون در بیش از 10 کشور حضور دارد . - به دلیل "تیم فوق العاده متنوع و بهترین تکنولوژی در کلاس" یک رهبر بازار است.
او گفت : "ما این دو چیز را با هم کنار هم می گذاریم و بر ارائه بهترین نتایج برای مشتریان خود تمرکز می کنیم." او گفت : «نتایج با پوشش انواع مختلف هویتها و کشورها، نرخ عبور، بهینهسازی سفر کاربر، انطباق مناسب اندازهگیری میشوند.» هر یک از کشورهای آفریقایی اکنون قوانین حفاظت از داده های خود را تصویب می کنند. اگر در پنج یا شش بازار فعالیت میکنید، بهویژه اگر محصولات مالی دیجیتال را اجرا میکنید، چالش برانگیز است که با همه این موارد همراه باشید. ما سعی میکنیم همه آنها را سادهسازی کنیم، آنها را در نرمافزار قرار دهیم و برای توسعهدهندگان خود در دسترس قرار دهیم تا بتوانید نرمافزار ما را ادغام کنید و شروع به جذب مشتریان کنید، در حالی که از خود در برابر تقلب محافظت میکنید و از همان روز اول سازگار میمانید.»
ارسال نظر