Cohesity ادغام خود را با Veritas کامل می کند. در اینجا نحوه ادغام آنها آمده است
استارتاپ حفاظت از داده Cohesity ادغام خود را با تجارت حفاظت از داده های سازمانی Veritas تکمیل کرد و یک نهاد با 12000 مشتری ایجاد کرد که ارزش آن 7 میلیارد دلار است.
این معامله در ابتدا در فوریه 2024 اعلام شد. طبق گزارش CRN، Cohesity کسب و کار حفاظت از داده های Veritas متعلق به Carlyle را در آن زمان 3 میلیارد دلار ارزیابی کرد. Cohesity از اظهار نظر در مورد قیمت خودداری کرد. این نهاد جدید درآمدی سالانه 1.5 میلیارد دلاری دارد و تیمی از مدیران اجرایی که از Cohesity و Veritas جدا شده اند، علاوه بر افراد خارجی، هدایت خواهد شد.
این تراکنش توسط دور سری H به رهبری سرمایه گذاری هاولی با مشارکت Coatue، Sapphire Ventures و Dragon Fund تامین شد. شرایط معامله نهایی فاش نشده است. این معامله فقط شامل تجارت حفاظت از داده های Veritas بود. بقیه شرکت در مالکیت کارلایل باقی خواهد ماند.
مدیر عامل و رئیس Cohesity، Sanjay Poonen (تصویر بالا) به TechCrunch بيان کرد که زمانی که او در آگوست 2022 به Cohesity پیوست، یکی از اولین کارهایی که انجام داد، نظرسنجی از مدیران سایر شرکتهای حفاظت از دادهها درباره نحوه نگاه آنها به صنعت بود. او بيان کرد که از بسیاری شنیده است که این صنعت بسیار پراکنده است و لزوماً بازار آنقدر بزرگ نیست که بتواند از ده ها بازیگر در این بخش حمایت کند.
پونن بيان کرد که Cohesity روی کسب و کار داده Veritas به عنوان یک هدف خرید بالقوه تمرکز کرده است زیرا Veritas همان تمرکز روی شرکت ها را Cohesity دارد، اما یک پایگاه مشتری متمایز. این واقعیت که Veritas همچنین فکر میکرد که صنعت میتواند از ادغام استفاده کند نیز صدمهای نداشت.
پونن گفت: «ما فکر کردیم که میتوانیم با هم ترکیب کنیم تا ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنیم و سریعتر نوآوری کنیم. این کل ایده است. فقط یک صنعت را ادغام کنید تا در هزینه ها و مواردی از این قبیل صرفه جویی کنید.»
پوونن گفت: اکنون که معامله بسته شده است، واحد تجاری ترکیبی به سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در هر دو طرف تجارت ادامه خواهد داد. این شامل محصولات Cohesity اما همچنین پیشنهادات Veritas از جمله Veritas NetBackup، لوازم NetBackup Veritas و پیشنهادات حفاظت از داده Veritas Alta است. او گفت که آنها نام Veritas را در حال حاضر روی محصولات حفظ خواهند کرد، به ویژه در بازارهایی مانند برزیل، جایی که Cohesity به عنوان یک برند شناخته شده نیست.
پونن گفت: در حالی که نام محصولات ممکن است ثابت بماند، حداقل در حال حاضر، استراتژی ورود به بازار برای سازمان جدید بر وحدت متمرکز است. این شرکت برای آموزش نمایندگان فروش برای فروش هر دو محصول کار خواهد کرد و آنها را بر اساس دسته بندی عمودی گروه بندی خواهد کرد.
پونن گفت: «آنها قادر خواهند بود [کل] نقشه راه را بیان کنند. «البته، اگر مشتری جدید باشد، وضوح بسیار خوبی خواهند داشت. اما ما نیازی به دو نماینده فروش نداریم، پس میتوانیم برخی از هم افزاییها و نحوه چیدمان تیم فروش را به دست آوریم. این بدان معنا نیست که ما باید نمایندگان فروش را اخراج کنیم. در واقع، ما به نمایندگان فروش بیشتری نیاز داریم. این فقط به این معنی است که ما نمایندگان فروش را بر اساس جایی که هستند به روشی متفاوت توزیع می کنیم.
اریک براون، مدیر مالی Cohesity به TechCrunch بيان کرد که این استراتژی منطقی است زیرا شرکت ترکیبی به دنبال فروش مشتریان Cohesity موجود خود بر روی محصولات Veritas و بالعکس خواهد بود. Veritas بیشتر ردپای جهانی دارد، در حالی که پایگاه مشتریان Cohesity عمدتاً در ایالات متحده است
براون گفت: «کمتر از 5 درصد همپوشانی عددی مشتری بین این دو کسب و کار وجود دارد. "این واقعاً موقعیتی است که، می دانید، یک به علاوه یک بسیار بزرگتر از دو است. "
در حالی که پونن بیان می کند که این حرکت کاملاً بر روی مشتریان Cohesity و بهبود تجربه برای آنها متمرکز است، ادغام بازار می تواند منجر به قیمت های بالاتر شود. رقابت کمتر به این معنی است که بازیکنان کمتری استانداردهای قیمت گذاری را برای کل صنعت تعیین می کنند. تا کنون، این شرکت می گوید که هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت یا قراردادهای مشتری ندارد.
پونن بيان کرد که این حرکت شرکت او را در موقعیت بسیار خوبی برای عرضه اولیه عمومی سهام در آینده قرار می دهد، اگرچه وقتی از او خواسته شد از ارائه جزئیات در یک جدول زمانی خودداری کرد. Cohesity قبلا برای عرضه عمومی در سال 2021 ثبت نام کرده بود، اما زمانی که شرایط بازار مدت کوتاهی پس از آن بدتر شد، آن را از جدول خارج کرد.
پونن گفت: «بدون شک، این معامله تحول آفرین در تاریخ 11 ساله شرکت ما است. 10 دسامبر اولین روز برای یک شرکت هیجان انگیز است که برای اولین بار این شانس را دارد که به نرخ 2 میلیارد دلاری برسد. با هر کسی، این بسیار بزرگ است. ما اصلاً نمی توانستیم این کار را انجام دهیم.»
Cohesity در سال 2013 تأسیس شد و نزدیک به 1 میلیارد دلار سرمایه خطرپذیر از شرکت هایی مانند Sequoia، Wing Venture Capital و SoftBank و غیره جذب کرده است. Veritas در اصل بخشی از Tolerant Systems بود که در سال 1983 تاسیس شد. Veritas توسط گروه Carlyle به مبلغ 8 میلیارد دلار در سال 2015 خریداری شد.
ارسال نظر