متن خبر

ChatGPT به 2 میلیون نفر گفت که اخبار انتخابات خود را در جای دیگری دریافت کنند – و 250 هزار دیپ فیک را رد کرد.

ChatGPT به 2 میلیون نفر گفت که اخبار انتخابات خود را در جای دیگری دریافت کنند – و 250 هزار دیپ فیک را رد کرد.

شناسهٔ خبر: 811487 -




اکنون که انتخابات به پایان رسیده است، تشریح می تواند آغاز شود. از آنجایی که این اولین انتخاباتی است که در آن چت ربات‌های هوش مصنوعی نقش مهمی در رژیم غذایی رای‌دهندگان داشتند، حتی اعداد تقریبی نیز جالب است که در مورد آنها فکر کنیم. به عنوان مثال، OpenAI اعلام کرده است که به حدود 2 میلیون کاربر ChatGPT گفته است که به جای دیگری مراجعه کنند.

این امر نه تنها به آنها شانه سردی داد، بلکه برخی منابع خبری مورد اعتماد مانند رویترز و آسوشیتدپرس را توصیه کرد. ChatGPT این نوع پاسخ "من فقط یک هوش مصنوعی هستم، برو اخبار واقعی را بخوان" بیش از 2 میلیون بار در روز انتخابات و روز بعد از آن ارائه کرد، OpenAI در به روز رسانی یک پست وبلاگ در مورد رویکرد انتخاباتی خود توضیح داد.

در ماه منتهی به انتخابات، ChatGPT حدود یک میلیون نفر را به CanIVote.org فرستاد که سؤالاتی را در مورد رای دادن پرسیدند. و جالب اینجاست که حدود 250000 درخواست برای تولید تصاویر نامزدها را در مدت مشابه رد کرد.

برای مقایسه، Perplexity، موتور جستجوی هوش مصنوعی، فشار زیادی برای تبلیغ مرکز اطلاعات انتخاباتی خود انجام داد که منجر به حدود 4 میلیون بازدید از صفحه شد (به گفته بلومبرگ).

به سختی می توان بيان کرد که این اعداد کم هستند یا زیاد. مطمئناً آنها به هیچ وجه به رهبران اخبار نزدیک نیستند: دارایی های دیجیتال CNN حدود 67 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد در روز انتخابات و مقدار مشابهی در روز پس از آن مشاهده کردند.

اما ترافیک در بهترین زمان یک معیار پیچیده است. آنچه امسال اهمیت دارد این نیست که CNN 10 برابر ترافیک این دو پلتفرم هوش مصنوعی در کنار هم داشت، بلکه این است که فقط 10 برابر ترافیک داشته است. میلیون ها نفر به اندازه کافی علاقه مند بودند و به شرکت های هوش مصنوعی به اندازه کافی اعتماد داشتند تا حداقل از دانش انتخاباتی خود بپرسند یا به آنها کمک کنند.

در حالی که بازی OpenAI ایمن بود، و Perplexity ممکن است یک شرط مخاطره آمیز انجام داده باشد، صنعت هوش مصنوعی به طور کلی احتمالاً از این واقعیت خوشحال است که هیچ گاف جدی توسط هیچ یک از مارک های بزرگ (البته به جز xAI) وجود نداشت و اینکه کاربران این چت بات ها و پلتفرم های مجهز به هوش مصنوعی را به عنوان منابع روز انتخابات ارزشمند می دانستند.

بیشتر بخوانید

در تعقیب ارز ارزان!


خوشبختانه برای آنها، این انتخابات خاص، اگرچه در نوع خود بحث برانگیز بود، اما نسبتاً تعیین کننده بود و منجر به مناطق خاکستری بسیار کمی مانند نتایج مورد مناقشه، بازشماری و شکایت های قضایی شد. اگر انتخابات 2020 در این هفته برگزار می شد، ممکن بود آنها به این خوبی عمل نمی کردند.

TechCrunch یک خبرنامه متمرکز بر هوش مصنوعی دارد! برای دریافت آن در صندوق پستی خود هر چهارشنبه اینجا ثبت نام کنید .

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است