CData، که به سازمانها کمک میکند از دادهها در برنامهها و برای ساخت مدلهای هوش مصنوعی استفاده کنند، ۳۵۰ میلیون دلار جمعآوری میکند.
![](https://khabarkaav.ir/wp-content/uploads/2024/06/GettyImages-1828490321-2.jpg)
![](https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/06/GettyImages-1828490321-2.jpg?resize=1200,800)
استارتآپهای هوش مصنوعی همچنان بر سرفصلهای خبرها در مگا-راندهای VC به میان میآیند، اما یک فرصت جالب برای آن دسته از ابزارهایی وجود دارد که در وهله اول کار با برنامههای سنگین داده مانند هوش مصنوعی را امکانپذیر میکنند – به ویژه برای سازمانهایی که ممکن است هنوز یک پا (یا هر دو پا) را در کمپ داده های قدیمی داشته باشید.
در یکی از آخرین نمونههای آن، یک ارائهدهنده راهحلهای اتصال داده به نام CData، سرمایه رشد عظیمی 350 میلیون دلاری را جذب کرده است. منابع نزدیک به شرکت به TechCrunch تأیید کرده اند که این پول با ارزشی بیش از 800 میلیون دلار پس از دریافت پول به دست می آید.
CData اکنون حدود 7000 مشتری سازمانی بزرگ دارد که بسیاری از آنها شرکت های فناوری نیستند اما در کار خود به شدت به فناوری تکیه می کنند. (آنها شامل ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بزرگ، Office Depot، Holiday Inn و غیره می شوند.) CData برای شرکت ها اتصالاتی ایجاد می کند تا داده ها را از برنامه های مختلف – و مکان های مختلف، نه فقط در فضای ابری – آسان تر به هم بچسبانند. اخیراً ابزارسازی این شرکت با استفاده از CData برای ساخت مدلهای هوش مصنوعی انحصاری بر اساس دادههای داخلی، تقاضای مشتریانی را افزایش داده است که مایل به ورود به هوش مصنوعی هستند.
آمیت شارما، بنیانگذار و مدیر عامل CData، گفت: «یکی از بزرگترین محرکها در حال حاضر برای ما این حرکت به سمت شرکتهایی است که در هوش مصنوعی سرمایهگذاری میکنند. شما می توانید کارهای زیادی از مجموعه داده های عمومی انجام دهید، اما مجموعه داده های اختصاصی برای سازمان ها بسیار مهم هستند. ما سادهترین راه برای شرکتها برای دسترسی به دادههای اختصاصی خود و استفاده از آن در حجم کاری هوش مصنوعی خود هستیم.»
شارما در مصاحبه ای در این هفته گفت: Warburg Pincus و Accel دو شرکت درگیر در معاملات تمام سهام هستند که شامل هر دو سهام و اجزای ثانویه است. همچنین یک جزء بدهی جداگانه در بالای 350 میلیون دلار وجود دارد، اگرچه شرکت جزئیات بیشتری در مورد آن فاش نمی کند. پیش از این، CData مستقر در کارولینای شمالی 160 میلیون دلار از یک حامی به نام Updata جمع آوری کرده بود. با این دور یک سرمایه گذار باقی می ماند.
دیگر اخبار
بیشتر بخوانید
برنامه Finvest شما را در چند دقیقه در اسناد خزانه داری ایالات متحده سرمایه گذاری می کند
روزیاتو: چرا رونی کلمن نمی تواند راه برود؟
بودجه - که هم برای توسعه تجارت و هم برای توسعه محصول استفاده می شود - به دنبال یک کسب و کار قوی برای شرکت است. شارما بيان کرد CData 10 سال پیش با تمرکز بر یکپارچه سازی برنامه ها شروع به کار کرد. اما با ظهور به اصطلاح اقتصاد API و رایانش ابری تکامل یافته است. به طور خلاصه، در حالی که بسیاری از برنامههای کاربردی مدرن APIهایی را به توسعهدهندگان ارائه میدهند، همیشه سازگاری زیادی در مورد نحوه کارکرد آنها وجود ندارد و در برخی موارد، اصلاً API واضحی وجود ندارد. CData به ایجاد رابطهایی بین برنامهها و منابع داده مختلف کمک میکند تا دادههای یک سازمان را با هم تمیزتر ترکیب کند.
شارما توضیح داد: "چالش با APIها این است که هر API بسیار بسیار متفاوت است. " پس ، برای مثال، اگر با استفاده از یک API، دادهها را از Salesforce بیرون میآورید یا به آن وارد میکنید، او گفت: «باید در سطح بسیار بالا، سطح بسیار دقیق، نحوه عملکرد Salesforce API را درک کنید. توسعهدهندگان شما باید آن را درک کنند، اما وقتی با رابطهای ما کار میکنید، همه آنها شبیه هم هستند.» او دنیای نرم افزار را به عنوان یک "برج بابل" مدرن و "CData به عنوان راه حل" توصیف می کند.
در مجموع، شارما او میگوید که حدود 270 مورد از این رابطها در پلتفرم CData، همراه با مشارکت با حدود 100 فروشنده نرمافزار مستقل، از جمله Google، Salesforce، و Informatica، برای کمک به ایجاد ادغامهای کاربرپسندتر از پایان خود، وجود دارد که بسیاری از آنها پشت صحنه هستند
شارما گفت: « پس وقتی از Tableau استفاده می کنید، ممکن است از یک رابط CData در داخل آن استفاده کنید بدون اینکه بدانید واقعاً این کار را انجام می دهید.
و در واقع، در حالی که این رابطها قطعاً شامل یکپارچهسازی با برنامههای سنتیتر در حوزههایی مانند حسابداری و CRM هستند، اما اخیراً برای کمک به کسبوکارهایی که میخواهند با هوش مصنوعی بیشتر کار کنند، به دادههای خود دسترسی داشته باشند تا به ساخت مدلهای سفارشیتر کمک کنند. برای خودشان.
در حالی که امروزه تعدادی رقیب برای CData وجود دارد - آنها شامل رقبای مانند Domo و همچنین Simba از Insight Software، Fivetran و بسیاری دیگر می شوند. یک جستجوی ساده در گوگل در نام آن نشان میدهد که چه تعداد خود را رقیب میدانند – به نظر میرسد جذب مشتری فعلی CData، بهعلاوه دامنه کاری که برای ارائه هر دو موضوع یکپارچهسازی قدیمیتر در کنار موارد مدرنتر پیرامون هوش مصنوعی انجام میدهد، چیزی است که به آن کمک کرده است. معامله اینجا
نیت نیپارکو، یکی از شرکای Accel، در بیانیهای گفت: «اتصال دادهها در دنیای نرمافزارهای هوشمند یک عامل حیاتی است – هر سرویس هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل یا اتوماسیون، نتایج بسیار بهتری را به دادههای چندکارکردی بیشتری ارائه میدهد. ما خوشحالیم که CData را بر اساس استانداردهای خود برای اتصال بزرگترین کاتالوگ داده های کسب و کار پشتیبانی می کنیم.
ارسال نظر