Carevoice 10 میلیون دلار سری B جمع آوری می کند و کاهش سرمایه در فناوری سلامت را کاهش می دهد.
حوزه فناوری بیمه روزگار سختی را پشت سر گذاشته است. حدود 7 سال پیش، شرکتهای اولیه insurtech قول داده بودند که صنعت بیمه را با فناوری جدید مختل کنند، اما امروزه، اکثر این شرکتها یا خریداری شدهاند یا در بازارهای عمومی دست و پا میزنند.
خوشبختانه، اینسورتک در چند سال گذشته موج جدیدی برای سوار شدن پیدا کرده است: "بیمه تعبیه شده". استارتآپهای بیمه در کمک به شرکتهای شخص ثالث موفق شدهاند تا محصولات بیمهای را در سفرهای مشتریان خود جاسازی کنند تا فروش و حفظ آنها را بهبود بخشند - به جای اینکه خریداران فعالانه به دنبال پوشش باشند، ممکن است بیمه به عنوان یک گفت نی در زمان خرید پرواز مشتریان ظاهر شود. مثلا. به نظر میرسد سرمایهگذاران نیز از این مدل هیجانزده هستند، اگرچه آنها به صراحت اعلام کردهاند که اقتصاد خوب و کشش سالم فاکتورهای حیاتی برای استارتآپهای امروزی در فضا هستند.
Carevoice، یک ارائهدهنده راهحل بیمه تعبیهشده که در شانگهای شروع به کار کرد و اکنون در ۱۵ کشور جهان حضور دارد، ظاهراً این ریاضیات را برای سرمایهگذاران در فضا جذاب کرده است. این شرکت به تازگی 10 میلیون دلار از منابع مالی سری B به رهبری Apis Insurtech Fund I مستقر در بریتانیا جمع آوری کرده است که در بیشتر دوره ها مشارکت داشته است. سرمایه گذاری کل سرمایه شرکت را به حدود 20 میلیون دلار می رساند.
این قابل توجه است، از آنجایی که چقدر سرمایه گذاری مخاطره آمیز در استارتاپ ها در سال گذشته کند شده است. بر اساس گزارش راک هلث، یک صندوق بذر متمرکز بر فناوری سلامت، در سال 2023، استارتآپهای سلامت دیجیتال مستقر در ایالات متحده در مجموع 10.7 میلیارد دلار در 492 معامله جمعآوری کردند که پایینترین میزان از سال 2019 است.
این کاهش سرمایه همچنین به The Carevoice ضربه زد، اگرچه با رسیدن به جریان نقدی سالم طوفان را پشت سر گذاشت. سباستین، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، گفت: تا اواسط سال 2022، شرکت قبلاً تعهدات مالی برای سری B خود دریافت کرده بود. اما درست زمانی که بازار در آن زمان چرخید، یکی از سرمایه گذاران آن "حساس ارزش گذاری" شد و چندین برابر درآمد استارتاپ را کاهش داد. گاودین به TechCrunch گفت.
او گفت: «ما باید استراتژی جمعآوری کمکهای مالی را تعدیل میکردیم. ما در راه درستی برای سوددهی بودیم، پس آستین ها را بالا زدیم و توانستیم از سه ماهه سوم 2022 تاکنون به جریان نقدینگی خنثی برسیم.
او بيان کرد که در سال 2023، این شرکت درآمد خود را دو برابر کرد و امسال به سمت درآمد 10 میلیون دلاری پیش رفت که ترکیبی از پرداختهای مکرر مجوز و هزینههای اجرای یکباره است.
گاودین گفت : " پس در نهایت، ما در موقعیت خوبی برای تکمیل سری B خود قرار گرفتیم."
ارائه دهندگان راه حل های بهداشتی جاسازی شده مانند The Carevoice می توانند خود را در رقابت با شرکت های خدمات مشاوره ای و فناوری اطلاعات سنتی مانند TCS Tata بیابند. اما گاودین احساس میکند که ارائهدهندگان خدمات بهداشتی که ترجیح میدهند نیازهای نرمافزاری خود را برونسپاری کنند، در نهایت متوجه «هزینه و زمان» قابل توجهی خواهند شد که با «نتایج محدود» همراه است.
«ممکن است دو سال، سه سال بگذرد تا [مشتریان] چیزی ببینند. و [از لحاظ] هزینه، حدود چند میلیون دلار است. سپس آنها گیر می کنند. مدیریت سیستم سلامت خارج از محدوده است، به این معنی که در نهایت، آن شرکتهای نرمافزاری سفارشی قرار نیست فناوریهای مختلف سلامت را مدیریت کنند، با آنها شریک شوند و آنها را وارد کنند.»
گاودین او میگوید The Carevoice میتواند اولین نسخه از یک راهحل فناوری سلامت را در کمتر از سه ماه به صورت زنده بسازد، با فرآیند طراحی دو تا چهار هفته و توسعه آن به دو ماه دیگر نیاز دارد. این استارتآپ برای یکی از بزرگترین مشتریان خود MetLife، اپلیکیشن 360Health بیمهگر را با قابلیتهایی مانند تشخیص بیماری از طریق اسکن چهره و دسترسی به شبکهای از مراکز معاینه نزدیک، و همچنین پیشگیری در سلامت جسمی، ذهنی و شناختی فعال میکند.
The Carevoice که با تیمی متشکل از 40 کارمند کار می کند، قصد دارد بودجه جدید خود را برای گسترش همکاری با شرکت های بیمه در سراسر آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکا و همچنین سرمایه گذاری در نسل بعدی CareVoiceOS، یک سیستم عامل، صرف کند. برای بیمه گذاران ساخته است.
ارسال نظر