متن خبر

Carbonfact یک پلت فرم مدیریت کربن است که به طور خاص برای صنعت مد طراحی شده است

Carbonfact یک پلت فرم مدیریت کربن است که به طور خاص برای صنعت مد طراحی شده است

شناسهٔ خبر: 468006 -




استارت‌آپ فرانسوی Carbonfact معتقد است که بهترین راه‌حل‌های حسابداری کربن بر روی یک عمودی تمرکز خواهند کرد. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته است که یک ابزار مدیریت کربن و گزارش دهی منحصرا برای صنعت مد ارائه کند.

و Carbonfact اخیراً یک دور سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری به رهبری Alven، شرکت فرانسوی VC که پیش از این دور اولیه Carbonfact را در سال 2022 رهبری می کرد، جمع آوری کرد. سایر سرمایه گذاران در این دور عبارتند از Headline و سرمایه گذاری بعدی از Y Combinator.

شرکت‌های بزرگ در صنعت مد (و سایر صنایع) باید یک استراتژی حسابداری کربن ارائه دهند زیرا مقررات در اروپا و ایالات متحده با دستورالعمل گزارش‌دهی پایداری سازمانی اتحادیه اروپا (CSRD)، قانون پاسخگویی داده‌های شرکتی آب و هوای کالیفرنیا و قانون مد نیویورک در حال تغییر است. عمل کنید.

به همین دلیل است که پلتفرم های حسابداری کربن رونق گرفته است. بزرگ‌ترین‌ها مانند Watershed، Persefoni، Sweep یا Greenly رویکردی مبتنی بر صنعت دارند. آنها به شما کمک می کنند انتشار کربن خود را ردیابی کنید و گزارش هایی را به روشی کم و بیش خودکار ایجاد کنید.

درست مانند Carbon Maps که به طور انحصاری بر روی صنایع غذایی تمرکز می کند، Carbonfact نیز بر صنعت مد تمرکز دارد تا محصولش دانه بندی تر و خاص تر باشد.

شرکت Carbonfact: "برای این صنایع - غذا یک مثال بسیار خوب است، مد یک مثال بسیار خوب است - شما باید در محاسبات خود دقیق باشید و به ابزارهای خاص صنعت برای مدل سازی محصولات مجازی و بهبود ارائه محصول خود در آینده نیاز دارید." - بنیانگذار و مدیر عامل، مارک لورن به من گفت.

داده های کربن در سطح محصول

در جزئیات عملی تر، Carbonfact داده های موجود شما را از ERP و سایر سیستم های داخلی بازیابی می کند. سپس با استفاده از موتور ارزیابی چرخه عمر که به طور خاص برای اقلام لباس طراحی شده است، ردپای هر محصول را محاسبه می کند.

«[مشتریان] همچنین دارای داده هایی هستند که به آن PLM [نرم افزار مدیریت چرخه عمر محصول] می گویند - این نرم افزاری است که آنها تمام داده های محصول را در آن قرار می دهند. این جایی است که برگه های دستور غذا را پیدا خواهید کرد. و آنها گاهی اوقات داده ها را در پلتفرم های ردیابی مانند Retraced، Trustrace، Fairly Made in France و غیره دارند. و در نهایت، آنها گاهی اوقات داده ها را در فایل های اکسل دارند.

پس از متمرکز کردن و عادی‌سازی تمام داده‌ها در یک پلتفرم واحد، از آنجایی که صنعت مد به مجموعه‌ای از تامین‌کنندگان متکی است، Carbonfact می‌خواهد به شما کمک کند تا انتشارات 1، 2 و 3 خود را محاسبه کنید - انتشارات محدوده 3 به طور خاص شامل انتشار غیر مستقیم از تامین‌کنندگان شخص ثالث می‌شود. .

استارت‌آپ ابتدا ایده گسترده‌ای از نقاط اصلی انتشار با محدوده عدم قطعیت به شما می‌دهد. سپس به شما کمک می کند تا جمع آوری داده ها را با تامین کنندگان خود اولویت بندی کنید تا داده های خود را اصلاح کنید و گزارش کربن خود را بهبود بخشید.

پس از آن، Carbonfact می تواند به داشبورد ردپای کربن شما تبدیل شود. می‌توانید گزارش‌های گسترده‌ای تهیه کنید و در سطح مبتنی بر SKU تحلیل کنید تا هزینه زیست‌محیطی هر محصول را ببینید. سپس می‌توان از این پلت‌فرم برای اجرای سناریوهای what-if استفاده کرد تا ببیند آیا باید یک ماده را تغییر دهید، به یک کشور جدید تولیدکننده بروید یا روش‌های حمل و نقل خود را تغییر دهید.

اعتبار تصویر: Carbonfact

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها ابتدا روی معیارهای معادل CO2 تمرکز می‌کنند، Carbonfact می‌تواند برای ردیابی معیارهای دیگر مانند مصرف آب، برچسب‌های زیست محیطی فرانسوی و سایر شاخص‌های زیست‌محیطی نیز استفاده شود - در صنعت حسابداری کربن، آنها این شاخص‌ها را ردپای محیطی محصول می‌نامند. قوانین دسته بندی یا به اختصار PEFCR.

و Carbonfact تاکنون بیش از 150 برند پوشاک و کفش از جمله New Balance، Columbia، Carhartt و Allbirds را وارد بازار کرده است. لوران گفت: "ما 100٪ از شرکت های تابعه، 100٪ تامین کنندگان و 100٪ محصولات آنها را دنبال می کنیم."

هر مشتری سالانه ده ها هزار دلار برای استفاده از Carbonfact می پردازد. با کمی محاسبات پشت سر هم، اگر در نظر بگیریم که یک مشتری به طور متوسط ​​حدود 20000 دلار در سال پرداخت می کند، به این معنی است که استارت آپ فرانسوی در حال حاضر حداقل 3 میلیون دلار درآمد تکراری سالانه ایجاد می کند.

واضح است که نرم افزار مدیریت پایداری بخش رو به رشدی در دنیای نرم افزارهای سازمانی است. اما بخش جوانی نیز هست. پس جالب خواهد بود که ببینیم آیا چندین پلتفرم خاص صنعت می‌توانند به شرکت‌های بزرگ تبدیل شوند یا در این راه ادغام خواهند شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است