BuzzFeed Infinity Quizzes را راهاندازی میکند و داستانهای شخصیسازی شده توسط OpenAI ایجاد میکند

BuzzFeed - سایت رسانه ای که نام خود را (به معنای واقعی کلمه) با انتشار محتوای ویروسی به خود اختصاص داد - ماه گذشته زمانی که اخباری درز کرد که با استارتاپ هوش مصنوعی آن زمان، OpenAI، برای ساخت یک هوش مصنوعی جدید همکاری می کند، در میانه ی این خبر قرار گرفت. فرمت آزمون قدرتمند، بر اساس آزمونهای بسیار محبوب این شرکت رسانهای که تنها در سال گذشته 1.1 میلیارد بازدید داشته است.
اکنون، آن محصول جدید در حال راه اندازی است: Infinity Quizzes، همانطور که نام دارد، به کاربران یک موضوع اساسی می دهد، چند سوال کلیدواژه می پرسد، و یک روایت دلپذیر و شخصی بر اساس آنها ایجاد می کند. BuzzFeed بيان کرد که آزمونها توسط یک هوش مصنوعی که آن را «Buzzy the Robot» مینامد، بر اساس API در دسترس عمومی OpenAI که بر روی ترکیبی از متن، کد و اطلاعات قبل از ژوئن 2021 آموزش داده شده است، پشتیبانی میشوند.
این مشارکت امروز با شش مسابقه اجرا میشود، از جمله چهار مسابقه در روز ولنتاین، یکی با حمایت مالی یک تبلیغکننده، و دیگری فقط برای مشترکین ممتاز: «Rom-Com خود را بسازید»، «متن جدایی ایجاد کنید»، «تاریخ» شما سلبریتی را دوست دارید»، «همسرتان را بیابید (نکته: این یک گیاه خانگی است)، «جهان سینمایی خود را برای خود و دوستانتان بسازید» و «یک فرقه برای شما و دوستانتان بسازید». (مطمئن نیستم که همه ممکن است آخرین اینها را چقدر راحت بیابند…)
اگر تا به حال Mad Libs یا چیزی شبیه به آن را بازی کرده اید، Infinity Quizzes بسیار شبیه آن ها هستند، با این تفاوت که ایده این است که داستان هایی که از پاسخ های کاربران در مورد یک موضوع تولید می شوند، از نظر تئوری در تنوع خود "بی نهایت" هستند، از این رو نام آن است. اما، مشابه سایر سرویسهای هوش مصنوعی مولد - خواه ChatGPT OpenAI، مولدهای تصویر Shutterstock یا چیز دیگری باشد - نتایج کمی نادرست است. شخصیسازی وجود دارد، اما گاهی اوقات با عبارتهای ناخوشایند یا نتایج برش کوکی (به چند تلاشی که در پایین این مقاله انجام دادم مراجعه کنید).
BuzzFeed از زمان راه اندازی یک تولید کننده تصویر در سال 2021 با هوش مصنوعی سر و کار داشته است، اما با این وجود، زمانی که کار OpenAI برای اولین بار فاش شد، سر و صدای زیادی به پا کرد.
بسیاری از افراد مشکوک هستند که هوش مصنوعی یک پیشرفت کاملاً مثبت است، حتی برخی از آنها کاملاً نگران هستند - یک تهدید بزرگ/بدیهی این است که می تواند انسان ها و نقشی را که ایفا می کنند منسوخ کند.
پس جهش BuzzFeed به آغوش استارتاپی که در حال حاضر مسئولیت هوش مصنوعی مولد را بر عهده دارد - که از نشانههای کوچکی از انسان برای ساختن روایتهای پیچیده، موسیقی، تصاویر یا سایر محتوای اصلی استفاده میکند - تا محتوایی ایجاد کند که قبلاً صرفاً توسط انسان ساخته شده بود. برای خیلی ها سیگنالی بود: هر آینده دیستوپیایی که فکر می کنید ممکن است در اطراف باشد، در واقع همین الان اینج است.
(این که BuzzFeed تنها چند هفته قبل از افشای OpenAI اعلام کرد که 12٪ از نیروی کار خود را اخراج می کند، فایده ای نداشت.)
البته همه پاسخ ها منفی نبودند. BuzzFeed در Nasdaq فهرست شده است و قبل از افشای OpenAI در رکود بود و هر سهام کمتر از یک دلار معامله می شد. این خبر باعث افزایش سرسام آور قیمت سهام شد و در حالی که اکنون آرام شده است، ارزش این را دارد که ببینیم آیا تأثیر این معامله یک لحظه بوده است یا چیزی است که می تواند توسط و برای تجارت حفظ شود یا حداقل می تواند سرمایه گذاران بیشتری ایجاد کند. شور و شوق - و، بله، وزوز.
در این یادداشت، ما از BuzzFeed در مورد این خبر سؤالاتی پرسیده ایم، از جمله اینکه آیا می تواند جزئیات مالی مشارکت خود را با OpenAI به اشتراک بگذارد، و اینکه آیا دومی قراردادهای حمایتی را کاهش می دهد یا خیر. هیچ یک از این جزئیات در حال حاضر فاش نشده است.
اگرچه این استارتآپ واقعاً چشم جهان را به خود جلب کرده است و سرمایهگذاری هنگفتی را از مایکروسافت در یک ارزشگذاری هنگفت به جیب زده است، هنوز هم علامتهای سوال بزرگی وجود دارد که وقتی صحبت از ایجاد درآمد و سود در اطراف پیشرفتهایش میشود، چه چیزی باقی خواهد ماند.
و از آنجایی که مسائل مهمی در مورد منابع دادهای که الگوریتمهای هوش مصنوعی تولیدی را تغذیه میکنند وجود داشته است - دعوای حقوقی بین Getty و Stability AI که تنها یکی از مشکلات را برجسته میکند - ما همچنین درباره اینکه چه اتفاقی برای دادههای ورودی به Infinity میافتد، سؤال کردهایم. آزمونها، از جمله اینکه آیا در جای دیگری فراتر از روایتها استفاده میشود یا خیر.
BuzzFeed در حال حاضر درخواستها و نتایج ناشناس از OpenAI را برای بهبود عملکرد ذخیره میکند. یک سخنگوی OpenAI گفت: OpenAI برای محافظت از دادههای کاربر، سیاستهای امنیتی و حریم خصوصی دادهها را در نظر گرفته است . همچنین از دادهها برای کمک به اطلاع از آزمونهایی که متعاقباً ساخته میشوند، استفاده میکند.
با این حال، در مورد حذف کامل انسان ها از معادله، به نظر می رسد که BuzzFeed این کار را انجام نمی دهد - حداقل در این مرحله. این شرکت او میگوید که آزمونها و داستانهای حاصل تلاش مشترکی بین نویسندگان مسابقه BuzzFeed، «فناوری هوش مصنوعی، که از این پس «Buzzy The Robot» نامیده میشود، (عنوان رسمی: دستیار خلاق هوش مصنوعی BuzzFeed)» و خود شرکتکنندگان مسابقه است.
در حال حاضر به نظر میرسد که کارهای سنگین زیادی نیز انجام میشود - آزمایشها و تغییرات زیادی برای اطمینان از اینکه نتایج سرگرمکننده و درست هستند . این باید به مرور زمان انجام شود .
در BuzzFeed، رویکرد تیم خلاق برای یکپارچهسازی هوش مصنوعی، ساخت محتوایی است که «بومی هوش مصنوعی» باشد یا بدون هوش مصنوعی وجود نداشته باشد (مانند تعداد بینهایت نتایج مسابقه فوری و شخصیشده). و چیزهایی که توسط انسان ها ایجاد می شوند اما با هوش مصنوعی *افزایش یافته اند.
ارسال نظر