متن خبر

BuuPass 1.3 میلیون دلار برای دیجیتالی کردن بخش تحرک در آفریقا جمع آوری می کند

BuuPass 1.3 میلیون دلار برای دیجیتالی کردن بخش تحرک در آفریقا جمع آوری می کند

اخبارBuuPass 1.3 میلیون دلار برای دیجیتالی کردن بخش تحرک در آفریقا جمع آوری می کند
شناسهٔ خبر: 265984 -




خبرکاو:

بخش حمل‌ونقل عمومی در کنیا عمدتاً سنتی است و اکثر اپراتورها، به‌ویژه آنهایی که در سفرهای جاده‌ای هستند، هنوز از مشتریان خود می‌خواهند که به صورت فیزیکی بلیت را در دفاتر خود رزرو کنند، حتی زمانی که برنامه‌های سفر قبلی را انجام می‌دهند. برخی دیگر مقرراتی برای رزرو صندلی ندارند.

به دنبال پر کردن این شکاف، پلتفرم‌های رزرو در این فضا ظاهر می‌شوند، از جمله BuuPass، که به طور فعال به دنبال ارتقای نظم در بخش بسیار پراکنده با کمک به اپراتورها برای دیجیتالی کردن عملیات خود است.

این شرکت که هفت سال پیش در کنیا تأسیس شد، قصد دارد ابتدا در کنیا و اوگاندا گسترش یابد، قبل از کاوش در سایر بازارها با حمایت مالی 1.3 میلیون دلاری که از طریق Founders Factory Africa، FrontEnd Ventures، Adaverse، Gullit، جمع آوری کرده است. Five35، Renew Capital، Changecom، XA Network، Ajim Capital، Artha Ventures، Daba Finance، Google Black Founders Fund و چندین سرمایه گذار فرشته.

این بودجه ما را قادر می سازد تا در فعالیت های رشد سرمایه گذاری کنیم و سهم بازار خود را در شرق آفریقا با تمرکز بر کنیا و اوگاندا افزایش دهیم. سونیا کابرا، مدیر عامل شرکت، گفت: ما یک تیم به خصوص در سمت رشد و متخصصان فناوری استخدام خواهیم کرد تا بتوانیم سیستم هایی را در مقیاس بسازیم زیرا برنامه ما این است که به زیرساختی در سراسر آفریقا برای حمل و نقل طولانی مدت تبدیل شویم. BuuPass را با Wycliffe Omondi در سال 2016 تأسیس کرد.

BuuPass، یک بازار کامل B2B2C، یک سیستم مدیریت اتوبوس (BMS) را برای مدیریت عملیات، موجودی و فروش به اپراتورها ارائه می دهد. سپس آنها را به بازار خود متصل می کند، جایی که مسافران با استفاده از کانال های مختلف، از جمله وب سایت ها، برنامه ها و کدهای USSD، بلیط های خود را جستجو، مقایسه و رزرو می کنند.

BMS شامل یک راه حل نقطه فروش برای ثبت تراکنش ها و فراهم کردن دسترسی به یک ماژول مدیریت بسته است.

BuuPass او میگوید اپراتورهایی که از BMS آن استفاده می‌کنند، می‌توانند ناوگان و مشاغل خود را بهتر مدیریت کنند، به داده‌هایی دسترسی پیدا کنند که می‌توانند از آنها برای دریافت بینش استفاده کنند، و نشت پول نقد را کاهش دهند، در حالی که فروش خود را از رزرو آنلاین افزایش می‌دهند.

این شرکت می گوید که روزانه حدود 12000 تراکنش را در کانال های رزرو خود پردازش می کند و تاکنون بیش از 9 میلیون فروش بلیط را ثبت کرده است. ارزش ناخالص کالای آن کمی بیش از 30 میلیون دلار در سال 2022 بود.

این ناوگان از 1200 وسیله نقلیه از بیش از 25 شرکت اتوبوسرانی، از جمله یکی از قدیمی ترین، Easy Coach پشتیبانی می کند. مسافران همچنین می‌توانند بلیط‌های پرواز و قطار را رزرو کنند، به‌ویژه برای مسافرانی که از شبکه راه‌آهن کشور برای سفرهای بین‌شهری استفاده می‌کنند، راحتی را به ارمغان می‌آورند.

در کنیا، BuuPass با مشارکت Safaricom، شرکت مادر خدمات پول موبایل M-Pesa، قراردادی را برای تسهیل رزرو قطار در سال 2017 منعقد کرد.

«همکاری با سافاریکام به ما امکان داد تا قرارداد راه آهن کنیا (اپراتورهای شبکه ملی قطار) را ببندیم و راه حل و ظرفیت ما را برای ایجاد راه حل هایی برای معاملات با ارزش بالا تأیید کرد. همچنین ما را قادر ساخت تا در بازار اعتماد ایجاد کنیم، و به ما کمک کرد تا در مورد مقیاس فکر کنیم، به طوری که راه‌حل‌هایی را توسعه دهیم که قادر به مدیریت میلیون‌ها تراکنش و ارائه یک تجربه یکپارچه برای کاربر نهایی باشد. این یک اعتبار عالی برای ما برای اثبات اعتبار خود در بازار بود.

سونیا و اوموندی در سال 2013 در کالج Earlham در ریچموند، ایندیانا، ایالات متحده ملاقات کردند و علاقه آنها به کارآفرینی و پیگیری برای ارائه راه حل هایی برای بخش حمل و نقل در بازارهای نوظهور، دیدند که آنها اولین باشگاه کارآفرینی کالج و BuuPass را تأسیس کردند. در سال 2016، آنها برنده جایزه 1 میلیون دلاری Hult شدند، کمک مالی با حمایت بیل کلینتون که به آنها کمک کرد BuuPass (که در آن زمان به عنوان Magic Bus Ticketing شناخته می شد) در کنیا به عنوان یک پلت فرم B2C راه اندازی کنند.

با این حال، آنها به سرعت متوجه شدند که این ایده قابل اجرا نیست، زیرا عملیات اکثر شرکت های اتوبوسرانی عمدتاً دستی بود، پس نیاز به اولویت دیجیتالی کردن بود.

ما به عمق بازار رفتیم و دیدیم که مشکل بزرگتری با اپراتورهای اتوبوس وجود دارد. آنها بیشتر از قلم و کاغذ برای تهیه بلیط استفاده می کردند، آنها هیچ شفافیتی در فروش خود نداشتند. نشت پول نقد زیادی وجود داشت و آنها قادر به دیجیتالی کردن و دسترسی به کاربرانی که هر روز آنلاین می‌شوند، نبودند. و پس ، ما یک سیستم مدیریت اتوبوس برای آنها ساختیم.»

خبرکاو

منبع

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است