متن خبر

Bluesky چیست وقتی که ضعیف نیست؟

Bluesky چیست وقتی که ضعیف نیست؟

شناسهٔ خبر: 814925 -




Bluesky لحظه ای را می گذراند - لحظه ای که تقریباً سه ماه طول کشیده است.

در طول تابستان، پس از اینکه X (توئیتر سابق) به طور موقت در برزیل ممنوع شد، برنامه رسانه های اجتماعی موجی از ثبت نام های جدید را در برزیل مشاهده کرد. و در ایالات متحده، نارضایتی از تغییرات در X، و رابطه نزدیک مالک الون ماسک با رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ، به نظر می رسد به طور چشمگیری رشد بلوسکی را تسریع کرده است.

به گفته SimilarWeb، ترافیک و غیرفعال کردن حساب X هر دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسید. در همین حال، Bluesky او میگوید هر روز یک میلیون کاربر جدید اضافه می‌کند. روز شنبه، این شرکت اعلام کرد که اکنون 18 میلیون کاربر دارد و در حال حاضر اولین برنامه رایگان در اپ استور اپل است.

جای تعجب نیست که این باعث ایجاد برخی مشکلات، با دوره‌های کندی یا زمانی که برنامه فقط بارگیری نمی‌شود، و همچنین چالش‌هایی برای تعدیل محتوا و ایمنی ایجاد کرده است. جی گرابر، مدیر عامل شرکت نیویورک تایمز در مصاحبه ای با نیویورک تایمز اذعان کرد که "همیشه دردهای فزاینده ای وجود دارد"، اما او بيان کرد که تیم 20 نفره تمام وقت او "به توانایی ما برای افزایش سرعت افتخار می کند."

در کنار مشکلات فنی، به نظر می رسد کاربران قدیمی در حال مبارزه با معنای این رشد سریع برای جامعه Bluesky هستند. بله، پست‌های پیروزمندانه‌ای درباره رتبه‌بندی اپ استور و جدیدترین ثبت‌نام‌های افراد مشهور منتشر شده است، اما همچنین گفتمان‌های تحقیرآمیز درباره شرایط «بزرگ آبی» بودن، دست‌نویسی در هنگام نمایش انواع نادرست کاربران، و خواهش/سرزنش یادآوری به « درگیر نشوید، فقط بلاک کنید» وقتی با ترول ها سر و کار دارید.

من حتی متوجه شده ام که رابطه عجیب و غریب خود با Bluesky در حال تغییر است. در حالی که در سال گذشته بیش از هر برنامه رسانه اجتماعی دیگری در آنجا وقت گذرانده‌ام، تعداد فالوورهای من حدود 200 نفر متوقف شد - واقعیتی که به نظرم به طرز عجیبی آزاد بود، اگرچه انگیزه‌ای برای ارسال بیشتر از یک بار در ماه نداشت. یا بیشتر با این حال، این هفته، اعداد دوباره شروع به افزایش کردند - و با وجود اینکه هنوز بسیار پایین هستند، بلافاصله نگران شدم که اگر من حرف احمقانه ای بگویم، ممکن است کسی متوجه شود.

علیرغم اینکه حضور Bluesky خودم ناچیز است، من در مورد آن احساس محافظت می کنم. فکر می‌کنم داستانی آشناست: طرفداران اولیه همیشه وقتی چیزی کوچک و جالب توسط جریان اصلی کشف می‌شود، شکایت می‌کنند. و نه، من قصد ندارم پست "Blusky را عجیب نگه دارید!" یا اعلام کنید: "Bluesky تمام شد!" اما من نگرانم که چیزهای سرگرم کننده و عجیب و حتی مؤید زندگی در مورد جامعه Bluesky ممکن است با هجوم کاربران جدید ناپدید یا ناپدید شوند.

به عبارت دیگر: وقتی Bluesky Bluesky دیگر «پادشاه کوتاه قد» رسانه‌های اجتماعی نیست، چه چیزی باعث می‌شود؟ آیا ما فقط سعی می کنیم توییتر را در حدود سال 2014 بازسازی کنیم؟ آیا این امکان وجود دارد؟ و حتی اگر هم باشد، آیا نمی‌توانیم بهتر از این کار کنیم؟

حداقل مدیران Bluesky نشان داده اند که می خواهند کارها را متفاوت انجام دهند. برخی از تمایزات، مانند تمرکز بر تمرکززدایی، ممکن است تا حد زیادی برای کاربران عادی نامرئی باشد، اما به نظر می‌رسد بسیاری از اولویت‌های آن‌ها در محصول و کسب‌وکار وجود دارد. آپشن های مسدودکننده تهاجمی، خوراک زمانی معکوس (نه الگوریتمی)، تعهد عدم آموزش هوش مصنوعی در پست‌های کاربران، و یک مدل کسب‌وکار آینده متمرکز بر اشتراک‌های پولی به جای تبلیغات.

گرابر از یک تضاد فرهنگی بالقوه آگاه است و آن را به عنوان یک مشکل "سپتامبر ابدی" توصیف می کند، جایی که قدیمی ها با ظهور امواج تازه کارها و ناگزیر فرهنگ ناراضی می شوند. او بيان کرد Bluesky به دنبال رفع این مشکل با گفت ن آپشن های بیشتر است تا کاربران بتوانند تجربه خود را سفارشی کنند و با بهبود ابزارهای کنترل خودکار محتوای خود.

شاید ماه‌ها و سال‌های آینده نشان دهند که آن تصمیم‌ها و ویژگی‌ها واقعاً می‌توانند از جوامع آنلاین سالم محافظت و تغذیه کنند. و شاید همه ما از دیدن اینکه چگونه سایر شبکه های اجتماعی پژمرده یا سمی می شوند چیزهایی یاد گرفته ایم. امیدوارم اینطور باشد. و اگر نه؟ خوب، چیزی که من از توییتر یاد گرفتم این است که همیشه باید آماده باشید تا به برنامه بعدی بروید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است