Bluesky جایگزین توییتر فیدهای سفارشی Super Bowl را نشان می دهد (هم با و هم بدون تیلور سویفت)
Bluesky جایگزین Twitter/X با راه اندازی فیدهای سفارشی که برای طرفداران Super Bowl آماده شده است، برای یکی از بزرگترین تعطیلات آخر هفته در رسانه های اجتماعی آماده می شود. یک فید بر مکالمات پیرامون خود بازی بزرگ تمرکز دارد در حالی که دیگری شامل اخباری در مورد تیلور سویفت است، که پیش بینی می شود برای تشویق دوست پسرش، تراویس کلس، کانزاس سیتی چیفز شرکت کند.
توجهی که به حضور سوئیفت در بازیهای کلسه در طول فصل میشود، طرفداران ورزش را دچار اختلاف کرده است و NFL را به دفاع از پوشش خود از ستاره پاپ سوق داده است - بهویژه پس از اظهار نظر کلس مبنی بر اینکه NFL «در این مورد زیادهروی میکند».
اما این شکاف همچنین زمان مناسبی را برای نشان دادن پشتیبانی Bluesky از انتخاب الگوریتمی ایجاد میکند - یک ویژگی متمایزکننده برای استارتاپی که هدف آن تبدیل شدن به نسخه غیرمتمرکز توییتر است.
در Bluesky، کاربران مجبور نیستند مانند سایر شبکه های اجتماعی در یک فید اصلی و مبتنی بر الگوریتم قفل شوند. در عوض، این پلتفرم از ایجاد طیف گسترده ای از فیدهای سفارشی برای ایجاد نماهای منحصر به فرد در محتوای عمومی خود پشتیبانی می کند. برخی از اینها توسط تیم Bluesky ساخته شدهاند، مانند فید «What's Hot» که دارای پستهای پرطرفدار است، در حالی که برخی دیگر توسط اعضای انجمن ساخته شدهاند، مانند فید خبری اختصاصی حاوی پستهایی از سازمانهای خبری تأیید شده یا یکی با تصاویر حیوانات زیبا، برای مثال. . توسعه دهندگان همچنین ابزارهایی را برای ایجاد فید سفارشی ساخته اند، مانند Bluesky Feed Creator و Skyfeed، که به هر کسی اجازه می دهد با استفاده از یک ویرایشگر بصری، فیدهای خود را بسازد.
در مورد Super Bowl، Bluesky تصمیم گرفت قدرت قابلیتهای فیدهای سفارشی خود را با دو تغییر به رخ بکشد - یکی فید Super Bowl LVIII که به طرفداران فوتبال کمک میکند یکدیگر را در شبکه اجتماعی رو به رشد پیدا کنند. مورد دیگر یک فید مشابه است، اما همچنین شامل پچ پچ در مورد تیلور سویفت در میان مکالمه است. با هوشمندی، بلوسکی این یکی را "SB (نسخه تیلور)" نامگذاری کرد.
او بيان کرد که یکی از اعضای تیم Bluesky، امیلی لیو، ایده پشت فیدهای چندگانه به این واقعیت برمی گردد که «...بعضی از طرفداران فوتبال احساسات شدیدی نسبت به *عدم* دیدن محتوای مرتبط با TS در اخبار فوتبال خود دارند...».
هر چقدر هم که این مورد استفاده ساده و به ظاهر احمقانه باشد، نشاندهنده معنای شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر اساس علایق خود از طریق انتخاب الگوریتمی است.
فیدهایی که دوست دارید می توانند برای دسترسی آسان به صفحه اصلی شما پین شوند و نسخه Bluesky برای همه منحصر به فرد شود. طیف گسترده ای از فیدهای سفارشی برای انتخاب وجود دارد. برخی فیدهای موضعی هستند، مانند این فیدهای جدید Super Bowl، در حالی که برخی دیگر فقط دید متفاوتی از شبکه شما به شما می دهند، مانند فیدهایی که شامل پست هایی از "Mutuals" شما هستند، فیدهای پست هایی که "محبوب بین دوستان" هستند یا فیدهایی که دارای پست هایی از "پوسترهای آرام" - به این معنی که افراد کمتر در مکالمه شرکت می کنند و ممکن است پست های آنها در غیر این صورت از قلم افتاده باشد.
اگرچه Bluesky لزوماً به دلیل داشتن جامعه بزرگی از طرفداران ورزش شناخته نمی شود، اما پس از راه اندازی این هفته برای عموم پس از یک دوره طولانی مدت فقط دعوت، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. اما تا کنون، همه چیز برای شبکه جدید در آن جبهه خوب به نظر می رسد. پس از باز شدن درهای خود در روز سه شنبه، Bluesky 1.3 میلیون کاربر دیگر اضافه کرده است - برای مقایسه، این تعداد از پایگاه کاربران فعال ماهانه Mastodon در حال حاضر بزرگتر است. (Mastodon یکی دیگر از رقبای متن باز توییتر است، اما رقیب دیگری که بر اساس پروتکل متفاوتی ساخته شده است). در کل، Bluesky تا بعد از ظهر جمعه بیش از 4.5 میلیون کاربر دارد.
این که آیا فیدهای سفارشی نشان دهنده یک قرعه کشی طولانی مدت است یا خیر، باید دید. ثابت شده است که X بهطور شگفتآوری چسبنده است، علیرغم اینکه اکنون با رقبای متعددی از استارتآپهای کوچک گرفته تا غولهای فناوری مانند متا مواجه است. به عنوان توییتر، این شبکه محل رفت و آمد برای تفسیرهای ورزشی، تجزیه و تحلیل و واکنش طرفداران در زمان واقعی بود - عادتی که ممکن است برای هواداران فوتبال سخت باشد، صرف نظر از اینکه چه نوع ابزار جدیدی برای مدیریت شبکه های آنها در دسترس است.
ارسال نظر