Bird کارکنان را پس از جذب Spin اخراج می کند تا تعدیل کار را کاهش دهد
بر اساس ایمیلی که مایکل واشینوشی، مدیرعامل موقت این شرکت به شرکت ارسال کرده است، برد، شرکت میکروموبیلت مشترک که هفته گذشته از بورس نیویورک خارج شد، دور دیگری از اخراج را صادر می کند. TechCrunch ایمیل را مشاهده کرده است.
TechCrunch نتوانسته است تعداد افرادی را که تحت تأثیر این اخراج قرار گرفته اند تأیید کند. Bird هنوز برای توضیح بیشتر به سؤالات ما پاسخ نداده است، اما به محض پاسخگویی آنها این داستان را به روز خواهیم کرد.
کاهش تعداد کارکنان دو هفته پس از خرید اسپین، یکی دیگر از اپراتورهای اسکوتر الکترونیکی مشترک دیگر در ایالات متحده توسط برد، انجام شد، برد بیان کرد که همپوشانی جغرافیایی بین این دو شرکت "حداقل" بود. اسپین در بیش از ۵۰ شهر و پردیس دانشگاهی در سراسر کشور فعالیت می کند.
Washinushi نوشت: «…با هر فرآیند اکتساب و یکپارچهسازی، موارد اضافی در نقشها و دامنهای وجود دارد که کسبوکار قادر به حفظ آن در حین رسیدن به اهدافش نیست. متأسفانه، امروز برای دستیابی به اهداف گستردهتر و اطمینان از اینکه کل سازمان میتواند خود را حفظ کند و به مأموریت خود ادامه دهد، باید تعداد کارمندان خود را کاهش دهیم.»
Washinushi ادامه داد که Bird باید "کارآمدترین تیم یکپارچه ممکن را ایجاد کند"، که شامل بریدن برخی از کارکنان است. روزی که واشینوشی ایمیل را ارسال کرد، کارمندان تحت تاثیر یک دعوتنامه تقویمی برای ملاقات با یک رهبر ارشد در بخش خود دریافت کردند. این ایمیل به جزئیات مراحل بعدی، از جمله فرصتهایی برای تیمها برای بحث در مورد رویدادها و یک جلسه تمام دستی تالار شهر برای صحبت در مورد اخراجها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ادغام Spin، میپردازد.
Bird از زمان عرضه عمومی از طریق ادغام خرید با هدف ویژه در نوامبر ۲۰۲۱، برای رسیدن به سوددهی تلاش کرده است. در آن زمان، ارزش گذاری ضمنی Bird 2.3 میلیارد دلار بود، اما قیمت سهام شرکت بلافاصله پس از شروع به نزول کرد. و از آنجایی که ترازنامه برد به بخشی از حوزه عمومی تبدیل شد - به تفصیل نقدینگی گسترده بدون درآمدی که پشتیبان آن بود - سرمایه گذاران همچنان اعتماد خود را از دست دادند.
برد در موفقیت در تجارت اسکوتر به طور منحصر به فردی بد نیست. علیرغم هیاهویی که ارزش شرکت را افزایش داد، به کارگیری وسایل نقلیه مشترک در واقع به دلیل ماهیت پرهزینه و کم بازده کسب و کار دشوار است. با این حال، برد با پیروی از یک مدل هزینههای رشد به قیمت تمام شده، هیچ لطفی به خود ن کرد. این شرکت همچنین به سمت یک مدل کسب و کار سبک دارایی حرکت کرد که بر یک برنامه مدیریت ناوگان که توسط پیمانکاران مستقل برای استقرار اسکوترها متکی است. این امر منجر به کنترل کمتری بر محل قرارگیری وسایل نقلیه شده است که می تواند بر درآمد تأثیر بگذارد. برد همچنین عرضه اسکوترهایی با باتری های قابل تعویض را به تاخیر انداخت که احتمالاً به هزینه عملیات آن گفت ه و استفاده از دارایی را کاهش داده است.
اشتباهات این شرکت در تابستان ۲۰۲۲ با آن روبرو شد، زمانی که برد مجبور شد ۲۳ درصد از کارکنان خود را اخراج کند و محصول خردهفروشی اسکوتر خود را در تلاش برای مهار هزینهها و تلاش برای کسب سود، تعطیل کند.
در سپتامبر همان سال، شین تورچیانا به عنوان مدیر عامل شرکت، جایگزین بنیانگذار برد، تراویس وندرزاندن شد. تورچیانا که متعاقباً شرکت را در آگوست ۲۰۲۳ ترک کرد، استراتژی کاهش شدید هزینه ها را اجرا کرد که شامل ترک ده ها بازار بی سود در سراسر ایالات متحده و همچنین سوئد، نروژ و آلمان بود. استراتژی او همچنین شامل افزایش استفاده از ناوگان با تشویق مدیران ناوگان برای ایجاد تعادل مجدد کارآمدتر، به جای قرار دادن اسکوترها در جایی بود که مدیران فکر می کردند سواری بیشتری داشته باشند. درآمد سه ماهه دوم پرنده در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد که این استراتژی واقعاً اجرا نشده است. میانگین سواری هر وسیله نقلیه در روز نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.
در نوامبر ۲۰۲۲، برد هشدار تداوم فعالیت صادر کرد و مدعی شد ممکن است بودجه کافی برای ادامه عملیات نداشته باشد. این هشدار تا امروز به قوت خود باقی مانده است.
در نهایت، Bird پس از ناکامی در حفظ ارزش بازار بالای ۱۵ میلیون دلار برای ۳۰ روز متوالی از فهرست خارج شد.
ارسال نظر