سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

Bfree، یک استارت‌آپ نیجریه‌ای که وام دهندگان را قادر می‌سازد تا بدهی‌ها را از نظر اخلاقی بازیابی کنند، ۳ میلیون دلار حمایت دریافت می‌کند.

Bfree، یک استارت‌آپ جمع‌آوری بدهی مبتنی بر فناوری مستقر در نیجریه، برای خودکارسازی و معرفی فرآیندهای بازپرداخت بدهی اخلاقی پس از مشاهده استفاده و اثرات نامطلوب تکنیک‌های بازیابی تهاجمی، مانند تماس بی‌وقفه و شرمساری بدهی، توسط وام‌دهندگان دیجیتال غارتگر تأسیس شد. . پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰، این استارت‌آپ تعدادی از روش‌های بازیابی بدهی مقیاس‌پذیر را معرفی کرد، از جمله پلت‌فرم سلف‌سرویس، که به وام‌گیرندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های پرداخت جدید و ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه‌ای (چت ربات‌ها و ربات‌های تماس) ...

Bfree، یک استارت‌آپ جمع‌آوری بدهی مبتنی بر فناوری مستقر در نیجریه، برای خودکارسازی و معرفی فرآیندهای بازپرداخت بدهی اخلاقی پس از مشاهده استفاده و اثرات نامطلوب تکنیک‌های بازیابی تهاجمی، مانند تماس بی‌وقفه و شرمساری بدهی، توسط وام‌دهندگان دیجیتال غارتگر تأسیس شد. .

پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰، این استارت‌آپ تعدادی از روش‌های بازیابی بدهی مقیاس‌پذیر را معرفی کرد، از جمله پلت‌فرم سلف‌سرویس، که به وام‌گیرندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های پرداخت جدید و ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه‌ای (چت ربات‌ها و ربات‌های تماس) را به عنوان بخشی از مجموعه‌های خود تنظیم کنند. -ارائه خدمات این ابزارها خدمات پس از فروش انسانی را برای وام گیرندگان و اقدام بر اساس داده های رفتاری و مالی تضمین می کند.

در طول سال‌ها، پایگاه مشتریان آن افزایش یافته و شامل برخی از بانک‌های بزرگ در غنا، کنیا و نیجریه می‌شود، جایی که قصد دارد با حمایت مالی جدید 2.95 میلیون دلاری که در دوری تحت رهبری Capria Ventures به دست آورده است، به افزایش مقیاس خود ادامه دهد. Angaza Capital، GreenHouse Capital، Launch Africa، Modus Africa، Axian CVC و تعدادی از سرمایه گذاران فرشته نیز در این دور شرکت کردند که مجموع بودجه جمع آوری شده را به 6.5 میلیون دلار رساند که شامل دور پل نامعلوم 1.1 میلیون دلاری در سال گذشته بود.

جولیان فلوسباخ (مدیر عامل)، که با Chukwudi Enyi (COO) و Moses Nmor (CPO) این استارتاپ را بنیان گذاشت، به TechCrunch بيان کرد که در حالی که Bfree با وام دهندگان دیجیتال شروع به کار کرد، که به گفته او سریعاً محصولاتش را می پذیرند، آنها در حال حاضر فقط کار می کنند. با تعداد انگشت شماری از آنها، زیرا تمرکز اصلی آنها بر بانک ها است که تا 70 درصد در درآمدها مشارکت دارند.

فلوسباخ گفت: «به دلیل فشار زیاد برای افزایش حاشیه سود، ما اساساً مجبور شدیم یا قیمت‌ها را افزایش دهیم یا مشتریان کوچک‌تر را رها کنیم. وام دهندگان دیجیتال این استارت آپ در حال حاضر به 14 مشتری خدمات ارائه می دهد، اگرچه از زمان راه اندازی با 45 مشتری کار کرده است.

Bfree او میگوید 92 درصد از تعاملاتش با مشتریان کاملاً خودکار است، اما یک مرکز تماس با تیم کوچکی برای تماس‌های مشتریان یا پیگیری‌هایی که نیاز به تماس تلفنی دارد، دارد. همچنین یک مدیریت جمع آوری وام SaaS با نام Workflow راه اندازی کرد که شرکت هایی را با تیم های جمع آوری داخلی یا آنهایی که تمایلی به برون سپاری ندارند هدف قرار می دهد.

این استارت‌آپ احتمالاً تنها شرکت بازیابی اعتبار با فناوری فعال در سراسر آفریقا است که جمع‌آوران همچنان به شدت به گزینه‌های سنتی مانند مراکز تماس برای پیگیری تسویه حساب‌ها متکی هستند.

Bfree برای ایجاد بازار ثانویه برای وام

پرتفوی وام فعلی آن بیش از 400 میلیون دلار است که از این میزان توانسته است 12.5 درصد را وصول کند.

این استارت آپ همچنین قصد دارد یک بازار بدهی ثانویه ایجاد کند تا به سرمایه گذاران شخص ثالث مانند صندوق های تامینی که به دنبال تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود هستند، اجازه دهد تا وام های غیرجاری (NLP) را از بانک های آفریقا خریداری کنند. خریداران بدهی با کسری از ارزش اسمی بدهی از بانک ها وام می خرند و از وصول آن سود می برند. بانک ها NLP ها را می فروشند تا ریسک خود را به حداقل برسانند، سبد وام ها را مدیریت کنند و وجوه را آزاد کنند.

ما داده‌های زیادی از وام‌گیرندگان، به‌ویژه وام‌گیرندگانی که پیش‌فرض هستند، جمع‌آوری می‌کنیم. ما برای اولین بار توانستیم الگوریتمی را توسعه دهیم که بتواند این دارایی ها را ارزش گذاری کند. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که وامی که بازپرداخت نشده است، مثلاً برای 90 روز، چقدر است. چقدر احتمال دارد که ظرف یک سال آینده بازپرداخت شود. سپس ما به بانک‌ها می‌رویم و این دارایی‌ها را می‌خریم و آن‌ها را از ترازنامه خارج می‌کنیم و به آنها اجازه می‌دهیم ریسک را تخلیه کنند.»

وی گفت که آنها همچنین یک راه حل تحلیلی برای بانک ها دارند که به آنها کمک می کند تا بینش هایی در مورد بازارهای بدهی ثانویه کسب کنند.

سوزانا گارسیا-روبلز، شریک مدیریتی در Capria Ventures، یک شرکت تخصصی VC در جنوب که بر روی هوش مصنوعی کاربردی سرمایه‌گذاری می‌کند، در مورد این سرمایه‌گذاری گفت: ظهور هوش مصنوعی مولد مسیری را برای مقیاس‌بندی کارآمدتر فراهم می‌کند و شرکت را قادر می‌سازد تا در سراسر جهان گسترش یابد. قاره با هزینه کمتر Bfree برای ایفای نقش حیاتی در بهبود دسترسی و کاهش ریسک در خدمات مالی موقعیت خوبی دارد.

ما برجستگی رو به رشد مدیریت اعتبار را پیش‌بینی می‌کنیم و مطمئن هستیم که Bfree در ایجاد بازار ثانویه در قاره برای دارایی‌های آسیب‌دیده رهبری خواهد کرد. گارسیا-روبلز گفت: Bfree مشارکت قابل توجهی با بانک‌های سطح بالا و فین‌تک‌ها را تضمین کرده است که اثربخشی محصول خود را تأیید می‌کند و باور ما را به پتانسیل خود برای تغییر مجموعه اعتباری در آفریقا تقویت می‌کند.

از آنجایی که این استارت‌آپ محصولات خود را متنوع می‌کند، برنامه‌های توسعه تهاجمی خود را که دو سال پیش اعلام شده بود، زمانی که سرمایه‌های مخاطره‌آمیز آزادانه جریان داشت و «رشد به هر قیمتی» شعار بود، کاهش داد تا بر سه بازار کلیدی خود در آفریقا تمرکز کند. این امر بر اساس آگاهی از پویایی های مختلف بازار و درک این موضوع است که هر بازاری به رویکردها و محصولات متفاوتی نیاز دارد.

خبرکاو

Bfree، یک استارت‌آپ نیجریه‌ای که وام دهندگان را قادر می‌سازد تا بدهی‌ها را از نظر اخلاقی بازیابی کنند، ۳ میلیون دلار حمایت دریافت می‌کند.

Bfree، یک استارت‌آپ جمع‌آوری بدهی مبتنی بر فناوری مستقر در نیجریه، برای خودکارسازی و معرفی فرآیندهای بازپرداخت بدهی اخلاقی پس از مشاهده استفاده و اثرات نامطلوب تکنیک‌های بازیابی تهاجمی، مانند تماس بی‌وقفه و شرمساری بدهی، توسط وام‌دهندگان دیجیتال غارتگر تأسیس شد. . پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰، این استارت‌آپ تعدادی از روش‌های بازیابی بدهی مقیاس‌پذیر را معرفی کرد، از جمله پلت‌فرم سلف‌سرویس، که به وام‌گیرندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های پرداخت جدید و ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه‌ای (چت ربات‌ها و ربات‌های تماس) ...

Bfree، یک استارت‌آپ جمع‌آوری بدهی مبتنی بر فناوری مستقر در نیجریه، برای خودکارسازی و معرفی فرآیندهای بازپرداخت بدهی اخلاقی پس از مشاهده استفاده و اثرات نامطلوب تکنیک‌های بازیابی تهاجمی، مانند تماس بی‌وقفه و شرمساری بدهی، توسط وام‌دهندگان دیجیتال غارتگر تأسیس شد. .

پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰، این استارت‌آپ تعدادی از روش‌های بازیابی بدهی مقیاس‌پذیر را معرفی کرد، از جمله پلت‌فرم سلف‌سرویس، که به وام‌گیرندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های پرداخت جدید و ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه‌ای (چت ربات‌ها و ربات‌های تماس) را به عنوان بخشی از مجموعه‌های خود تنظیم کنند. -ارائه خدمات این ابزارها خدمات پس از فروش انسانی را برای وام گیرندگان و اقدام بر اساس داده های رفتاری و مالی تضمین می کند.

در طول سال‌ها، پایگاه مشتریان آن افزایش یافته و شامل برخی از بانک‌های بزرگ در غنا، کنیا و نیجریه می‌شود، جایی که قصد دارد با حمایت مالی جدید 2.95 میلیون دلاری که در دوری تحت رهبری Capria Ventures به دست آورده است، به افزایش مقیاس خود ادامه دهد. Angaza Capital، GreenHouse Capital، Launch Africa، Modus Africa، Axian CVC و تعدادی از سرمایه گذاران فرشته نیز در این دور شرکت کردند که مجموع بودجه جمع آوری شده را به 6.5 میلیون دلار رساند که شامل دور پل نامعلوم 1.1 میلیون دلاری در سال گذشته بود.

جولیان فلوسباخ (مدیر عامل)، که با Chukwudi Enyi (COO) و Moses Nmor (CPO) این استارتاپ را بنیان گذاشت، به TechCrunch بيان کرد که در حالی که Bfree با وام دهندگان دیجیتال شروع به کار کرد، که به گفته او سریعاً محصولاتش را می پذیرند، آنها در حال حاضر فقط کار می کنند. با تعداد انگشت شماری از آنها، زیرا تمرکز اصلی آنها بر بانک ها است که تا 70 درصد در درآمدها مشارکت دارند.

فلوسباخ گفت: «به دلیل فشار زیاد برای افزایش حاشیه سود، ما اساساً مجبور شدیم یا قیمت‌ها را افزایش دهیم یا مشتریان کوچک‌تر را رها کنیم. وام دهندگان دیجیتال این استارت آپ در حال حاضر به 14 مشتری خدمات ارائه می دهد، اگرچه از زمان راه اندازی با 45 مشتری کار کرده است.

Bfree او میگوید 92 درصد از تعاملاتش با مشتریان کاملاً خودکار است، اما یک مرکز تماس با تیم کوچکی برای تماس‌های مشتریان یا پیگیری‌هایی که نیاز به تماس تلفنی دارد، دارد. همچنین یک مدیریت جمع آوری وام SaaS با نام Workflow راه اندازی کرد که شرکت هایی را با تیم های جمع آوری داخلی یا آنهایی که تمایلی به برون سپاری ندارند هدف قرار می دهد.

این استارت‌آپ احتمالاً تنها شرکت بازیابی اعتبار با فناوری فعال در سراسر آفریقا است که جمع‌آوران همچنان به شدت به گزینه‌های سنتی مانند مراکز تماس برای پیگیری تسویه حساب‌ها متکی هستند.

Bfree برای ایجاد بازار ثانویه برای وام

پرتفوی وام فعلی آن بیش از 400 میلیون دلار است که از این میزان توانسته است 12.5 درصد را وصول کند.

این استارت آپ همچنین قصد دارد یک بازار بدهی ثانویه ایجاد کند تا به سرمایه گذاران شخص ثالث مانند صندوق های تامینی که به دنبال تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود هستند، اجازه دهد تا وام های غیرجاری (NLP) را از بانک های آفریقا خریداری کنند. خریداران بدهی با کسری از ارزش اسمی بدهی از بانک ها وام می خرند و از وصول آن سود می برند. بانک ها NLP ها را می فروشند تا ریسک خود را به حداقل برسانند، سبد وام ها را مدیریت کنند و وجوه را آزاد کنند.

ما داده‌های زیادی از وام‌گیرندگان، به‌ویژه وام‌گیرندگانی که پیش‌فرض هستند، جمع‌آوری می‌کنیم. ما برای اولین بار توانستیم الگوریتمی را توسعه دهیم که بتواند این دارایی ها را ارزش گذاری کند. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که وامی که بازپرداخت نشده است، مثلاً برای 90 روز، چقدر است. چقدر احتمال دارد که ظرف یک سال آینده بازپرداخت شود. سپس ما به بانک‌ها می‌رویم و این دارایی‌ها را می‌خریم و آن‌ها را از ترازنامه خارج می‌کنیم و به آنها اجازه می‌دهیم ریسک را تخلیه کنند.»

وی گفت که آنها همچنین یک راه حل تحلیلی برای بانک ها دارند که به آنها کمک می کند تا بینش هایی در مورد بازارهای بدهی ثانویه کسب کنند.

سوزانا گارسیا-روبلز، شریک مدیریتی در Capria Ventures، یک شرکت تخصصی VC در جنوب که بر روی هوش مصنوعی کاربردی سرمایه‌گذاری می‌کند، در مورد این سرمایه‌گذاری گفت: ظهور هوش مصنوعی مولد مسیری را برای مقیاس‌بندی کارآمدتر فراهم می‌کند و شرکت را قادر می‌سازد تا در سراسر جهان گسترش یابد. قاره با هزینه کمتر Bfree برای ایفای نقش حیاتی در بهبود دسترسی و کاهش ریسک در خدمات مالی موقعیت خوبی دارد.

ما برجستگی رو به رشد مدیریت اعتبار را پیش‌بینی می‌کنیم و مطمئن هستیم که Bfree در ایجاد بازار ثانویه در قاره برای دارایی‌های آسیب‌دیده رهبری خواهد کرد. گارسیا-روبلز گفت: Bfree مشارکت قابل توجهی با بانک‌های سطح بالا و فین‌تک‌ها را تضمین کرده است که اثربخشی محصول خود را تأیید می‌کند و باور ما را به پتانسیل خود برای تغییر مجموعه اعتباری در آفریقا تقویت می‌کند.

از آنجایی که این استارت‌آپ محصولات خود را متنوع می‌کند، برنامه‌های توسعه تهاجمی خود را که دو سال پیش اعلام شده بود، زمانی که سرمایه‌های مخاطره‌آمیز آزادانه جریان داشت و «رشد به هر قیمتی» شعار بود، کاهش داد تا بر سه بازار کلیدی خود در آفریقا تمرکز کند. این امر بر اساس آگاهی از پویایی های مختلف بازار و درک این موضوع است که هر بازاری به رویکردها و محصولات متفاوتی نیاز دارد.

خبرکاو