متن خبر

Aurora و Volvo از کامیون خودران رونمایی کردند که برای آینده ای بدون راننده طراحی شده است

Aurora و Volvo از کامیون خودران رونمایی کردند که برای آینده ای بدون راننده طراحی شده است

شناسهٔ خبر: 473298 -




یک کامیون جدید خودران - که توسط ولوو ساخته شده و با فناوری خودروهای خودران توسعه یافته توسط Aurora Innovation بارگیری شده است - می تواند در تابستان امسال در بزرگراه های عمومی قرار گیرد.

کامیون Volvo VNL Autonomous که عصر دوشنبه در نمایشگاه ACT در لاس وگاس معرفی شد، محصول مشارکت Aurora و Volvo Autonomous Solutions است. Aurora قصد دارد حمل بار را با استفاده از این کامیون های خودران ولوو در چند ماه آینده آغاز کند. کامیون ها در حالت خودکار خواهند بود و همچنان یک اپراتور ایمنی انسانی در پشت فرمان خواهند داشت تا در صورت نیاز کنترل را به دست بگیرد.

به گفته سخنگوی Aurora، اواخر امسال، این شرکت قصد دارد برنامه های آزمایشی را با مشتریانی که از کامیون خودران Volvo VNL استفاده می کنند، اعلام کند. ولوو در حال حاضر شروع به تولید ناوگان آزمایشی اولیه این کامیون‌های خودران در مرکز مونتاژ New River Valley خود در ویرجینیا کرده است.

رونمایی از کامیون خودران Volvo VNL در حالی صورت می‌گیرد که Aurora به تلاش خود برای تجاری‌سازی کامیون‌های خودران تا پایان سال 2024 ادامه می‌دهد. این شرکت در ابتدا قصد دارد با استفاده از حداکثر 20 کامیون کلاس 8 بدون راننده، بار را بین دالاس و هیوستون حمل کند. این بار بدون هیچ انسانی پشت فرمان Aurora از به اشتراک گذاشتن اینکه آیا کامیون های ساخت ولوو یا شریک دیگر آن Paccar در آن ناوگان بدون راننده حضور خواهند داشت یا خیر خودداری کرد.

رسیدن به تجاری‌سازی برای Aurora - یکی از آخرین شرکت‌های حمل‌ونقل خودمختار که ایستاده است، ضروری است. سال گذشته، Waymo Via برنامه کامیون‌های خودران خود را ترمز کرد و TuSimple اخیراً بازار ایالات متحده را به نفع توسعه در آسیا ترک کرد. Aurora از هزینه های سرمایه بالای توسعه و سپس راه اندازی کامیون های تجاری مستقل نیز مصون نمانده است. در ژانویه، این شرکت 3 درصد از نیروی کار خود را به منظور کاهش هزینه ها قبل از راه اندازی تجاری خود اخراج کرد.

ادغام در صنعت AV به معنای رقبای کمتری برای Aurora بوده است. Einride، Torc و Kodiak Robotics، که دکل بزرگ خودران خود را معرفی کرد، از معدود مواردی هستند که باقی مانده اند.

شراکت ولوو که این شرکت ها برای اولین بار در مارس 2021 امضا کردند، بخشی از استراتژی تجاری سازی Aurora است. Aurora برنامه های آزمایشی را با شرکت های لجستیک FedEx، Ryder، Schneider و Uber Freight راه اندازی کرده است. در ژانویه، Aurora و تامین کننده خودرو Continental فاز اول یک پروژه بیش از 300 میلیون دلاری برای تولید انبوه سخت افزار خودروهای خودران برای کامیون های تجاری خودران را بستند. این دو شرکت طراحی و معماری سیستم را برای یک کیت سخت افزاری AV و همچنین طرح اولیه یک کامپیوتر ثانویه را نهایی کردند که در صورت بروز نقص می تواند عملیات را بر عهده بگیرد. این شرکت او میگوید کیت سخت‌افزار Continental تا سال 2027 در کامیون‌های Aurora وجود نخواهد داشت، اما Volvo VNL همچنان با آپشن های ایمنی بسته‌بندی خواهد شد.

به گفته آرورا، کامیون ولوو دارای سیستم‌های فرمان اضافی، ترمز، ارتباطات، محاسبات، مدیریت نیرو، ذخیره انرژی و مدیریت حرکت خودرو است. این کامیون همچنین با سیستم موسوم به Aurora Driver، یک سیستم خودران شامل کامپیوترهای دوگانه، نرم افزار خودران، لیدار داخلی که می تواند اجسام بیش از 1300 فوت دورتر را تشخیص دهد، دوربین های با وضوح بالا و رادار تصویربرداری یکپارچه شده است.

شاهرخ کاظمی، مدیر محصول در راه حل های خودکار ولوو، در بیانیه ای گفت: «رویکرد مهندسی پلت فرم ما با ترکیب سیستم های افزونگی با اطمینان بالا طراحی شده برای کاهش موقعیت های اضطراری بالقوه، ایمنی را در اولویت قرار می دهد. ما Volvo VNL Autonomous را از ابتدا ساختیم و این سیستم‌های افزونگی را ادغام کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که هر جزء حیاتی ایمنی عمداً تکراری می‌شود و در نتیجه ایمنی و قابلیت اطمینان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گفته سخنگوی Aurora که از ارائه جدول زمانی خاص خودداری کرد، هنگامی که Aurora و Volvo این پلت فرم را تأیید کردند، برنامه شروع عملیات کاملاً بدون راننده با "ناوگانی از کامیون ها با اندازه متوسط" است. این سخنگو بيان کرد که طی چند سال آینده، آرورا و ولوو انتظار دارند تولید حجم بالایی از Volvo VNL را با Aurora Driver آغاز کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است