Auctoria از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد مدلهای بازی ویدیویی استفاده میکند
چندین سال پیش، الکساندر کابان، یکی از بنیانگذاران استودیو کربن، یک توسعه دهنده بازی های واقعیت مجازی لهستانی، یک مشکل بزرگ در طراحی بازی های مدرن مشاهده کرد. او باید صخرهها، تپهها، مسیرها و دیگر عناصر اساسی محیطهای بازیهای ویدیویی را به صورت دستی ایجاد میکرد، که اغلب فرآیندی زمانبر و پر زحمت بود.
پس کابان تصمیم گرفت که فناوری را توسعه دهد تا به خودکارسازی فرآیند کمک کند.
او با Michal Bugała، Joanna Zając و دو بنیانگذار استودیوی کربن، Karolina Koszuta و Błażej Szaflik، همکاری کرد تا Auctoria را راهاندازی کند، پلتفرمی که از هوش مصنوعی برای تولید داراییهای بازی ویدیویی سه بعدی از ابتدا استفاده میکند. Auctoria مستقر در Gliwice، لهستان، یکی از شرکت کنندگان در Startup Battlefield 200 در TechCrunch Disrupt 2023 است.
Zając در یک مصاحبه ایمیلی به TechCrunch گفت: "ما Auctoria را با علاقه به خلاقیت بی حد و حصر ایجاد کردیم." "این برای حمایت از حرفه ای های توسعه بازی در کارشان ایجاد شده است، اما هرکسی که می خواهد بسازد می تواند از آن استفاده کند. ابزارهای پیشرفته زیادی برای حرفه ای ها وجود ندارد. بیشتر آنها بر سرگرمی ها و آماتورها متمرکز هستند. ما قصد داریم آن را تغییر دهیم.»
Auctoria از فناوری هوش مصنوعی مولد برای ایجاد طیف وسیعی از انواع مدل های مختلف برای بازی های ویدیویی استفاده می کند. یکی از آپشن های این پلتفرم تلاش میکند تا کل سطوح بازی سهبعدی را تولید کند، همراه با مسیرهایی برای کاوش بازیکنان (البته موارد نسبتاً ابتدایی)، در حالی که دیگری تصاویر و بافتهای آپلود شده از دیوارها، کفها و ستونها را به معادلهای سه بعدی آن اثر هنری تبدیل میکند.
کاربران همچنین میتوانند پیامهای متنی را وارد کنند تا Auctoria داراییها را تولید کند، à la DALL-E 2 یا Midjourney. یا میتوانند طرحی ارائه کنند که پلتفرم سعی خواهد کرد آن را به یک مدل دیجیتال قابل استفاده تبدیل کند.
Zając ادعا میکند که تمام الگوریتمهای هوش مصنوعی که Auctoria را تقویت میکنند، و همچنین دادههای مورد استفاده برای آموزش آنها، در داخل توسعه داده شدهاند.
او گفت: " Auctoria 100٪ بر اساس محتوای ما است، پس ما به هیچ ارائه دهنده دیگری وابسته نیستیم." "این یک ابزار مستقل است - Auctoria به هیچ موتور خارجی متکی نیست یا از راه حل های منبع باز استفاده نمی کند."
اکنون، Auctoria در بازار نوپای ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید دارایی های بازی به تنهایی نمی ایستد. پلتفرم های ۳DFY و Scenario برای ایجاد مدل های سه بعدی و همچنین استارت آپ هایی مانند Kaedim، Mirage و Hypothetic وجود دارند. حتی شرکتهایی مانند Nvidia و Autodesk با اپلیکیشنهایی مانند Get3D که تصاویر را به مدلهای سهبعدی تبدیل میکند و ClipForge که مدلهایی را از توضیحات متنی تولید میکند، شروع به فرو بردن انگشتان خود در فضا کردهاند.
متا نیز فناوری را برای تولید دارایی های سه بعدی از طریق درخواست ها آزمایش کرده است. همینطور OpenAI که دسامبر گذشته Point-E را منتشر کرد، یک هوش مصنوعی که مدل های سه بعدی را با کاربردهای بالقوه در چاپ سه بعدی، طراحی بازی و انیمیشن ترکیب می کند.
رقابت برای ارائه راهحلهای جدید به بازار، با توجه به حجم عظیم این فرصت، تعجبآور نیست. به گفته Proficient Market Insights، بازار مدل های سه بعدی تا سال ۲۰۲۸ می تواند ۳.۵۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.
اما Zając ادعا میکند که چرخه توسعه نسبتاً طولانی Auctoria - تقریباً دو سال است که در مرحله تحقیق و توسعه بوده است - به یک مجموعه ابزار "محکم" و "جامع" تر از ارائه برخی رقبا منجر شده است.
Zając گفت: «در حال حاضر، کمبود نرمافزار مبتنی بر هوش مصنوعی که امکان ایجاد مدلهای کامل دنیای سهبعدی را فراهم میکند، وجود ندارد. «راهحلهای موجود معمولاً از ویرایشگرها و افزونههای سه بعدی تشکیل شدهاند، اما آنها تنها کسری از قابلیتهای Auctoria را ارائه میدهند. تیم ما توسعه این ابزار را دو سال پیش آغاز کرد و به ما اجازه داد یک محصول آماده برای استفاده داشته باشیم.
البته، مانند همه استارتآپهای مولد هوش مصنوعی، Auctoria باید با چالشهای قانونی که در حال حاضر در اطراف رسانههای تولید شده توسط هوش مصنوعی در حال چرخش است، مقابله کند. حداقل در ایالات متحده، هنوز مشخص نیست که آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی تا چه حد می توانند دارای حق چاپ باشند.
اما تیم Auctoria - تیمی متشکل از هفت کارمند در حال حاضر، به اضافه پنج نفر از بنیانگذاران - فعلاً این سؤالات را بدون توجه میگذارند. آنها در عوض بر همکاری با استودیوهای بازی سازی، از جمله استودیوی کربن خود کابان، برای اجرای آزمایشی این ابزار تمرکز کرده اند.
بیشتر بخوانید
بنیانگذاران استارتآپ NFT Rario با حمایت Dream11 یک سال پس از سرمایه ۱۲۰ میلیون دلاری ترک میکنند.
پیش از در دسترس بودن عمومی Auctoria در ماههای آینده، این شرکت امیدوار است تا ۵ میلیون دلار برای "سرعت بخشیدن به روند" ایجاد خدمات ابری پشتیبان برای افزایش مقیاس پلت فرم جمع آوری کند.
Zając گفت: «این پول زمان کلی محاسبات مورد نیاز برای ایجاد دنیاها یا مدلهای سه بعدی با Auctoria را کاهش میدهد. «ایجاد زیرساخت برای مدل نرمافزار بهعنوان سرویس یک چیز است – دیگری بهبود تجربه کاربر است، برای مثال آسانتر کردن کار با یک رابط کاربری ساده و خدمات خوب به مشتری و تجربیات بازاریابی… ما به آن ادامه خواهیم داد. تیم اصلی ما کوچک است، اما تا پایان سال، ما چند کارمند دیگر را استخدام خواهیم کرد.
ارسال نظر