متن خبر

Atlassian Rovo، هم تیمی جدید هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرد

Atlassian Rovo، هم تیمی جدید هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرد

شناسهٔ خبر: 468487 -




در جریان کنفرانس Team '24 خود در لاس وگاس، Atlassian امروز Rovo، دستیار هوش مصنوعی جدید خود را راه اندازی کرد. Rovo می‌تواند داده‌ها را از ابزارهای شخص اول و ثالث بگیرد و از طریق ابزار جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و سایر ادغام‌ها در محصولات Atlassian به آسانی به آن دسترسی داشته باشد. با این حال، جالب ترین بخش ممکن است Rovo Agents جدید باشد که می تواند برای خودکارسازی گردش کار در ابزارهایی مانند Jira و Confluence استفاده شود. یک جنبه جالب از این عوامل: هر کسی می تواند آنها را با استفاده از یک رابط زبان طبیعی بسازد. بدون نیاز به برنامه نویسی

ما دوست داریم Rovo را به عنوان یک مدل دانش بزرگ برای سازمان ها در نظر بگیریم. این یک محصول کشف دانش برای هر دانش آموز است. » «وقتی به کارهایی که یک کارمند دانش باید انجام دهد نگاه می‌کنید، آنها به نوعی این فرآیند را طی می‌کنند: من باید یک قطعه کار پیدا کنم. باید یاد بگیرم و بفهمم. و سپس اقدامی انجام می دهم. اکثر افرادی که دارای نوعی کار میز هستند از این حلقه عبور می کنند. من فکر می‌کنم آنچه در مورد Rovo هیجان‌انگیز است این است که ما در نهایت در حال پیدایش فرود مولد هوش مصنوعی هستیم که به تسریع کارهایی که می‌توانیم در آن منطقه برای تیم‌ها انجام دهیم، کمک می‌کند.

تیم Atlassian `24 لاس وگاس

اساس Rovo "گراف کار تیمی ابری" Atlassian است، همان نموداری که پایه و اساس هوش Atlassian را نیز تشکیل می دهد، تلاش یک ساله این شرکت برای آوردن یک هم تیمی هوش مصنوعی به محصولاتش. این نمودار داده های محصولات خود Atlassian و تعدادی از ابزارهای شخص ثالث SaaS را گرد هم می آورد. و به نوعی، گسترش ابزارهای SaaS است که به برنامه هایی مانند Rovo نیاز دارد، زیرا هر ابزاری تمایل به داشتن سیلو داده خاص خود را دارد و یافتن اطلاعات مورد نیاز را برای کارمندان دشوارتر می کند.

اعتبار تصویر: Atlassian

منصور بيان کرد که روو حول سه ستون کار تیمی می چرخد: کمک به تیم ها برای یافتن و ارتباط با آنها، کمک به آن تیم ها در یادگیری و سپس کمک به آنها برای اقدام.

به نوعی، جستجوی سازمانی در اینجا میوه کم ارزشی است، زیرا Atlassian در حال حاضر همه این داده ها را جمع آوری می کند. اما همچنین ابزاری است که باید فوراً برای کاربرانش مفید باشد و آنها را از تغییر مداوم زمینه برای یافتن اطلاعات باز دارد. برخی از ابزارهای شخص ثالث که خارج از جعبه پشتیبانی می شوند عبارتند از: Google Drive، Microsoft SharePoint، Microsoft Teams، GitHub، Slack و Figma.

شرکت‌هایی که اغلب ابزارهای سفارشی زیادی دارند، می‌توانند کانکتورهای خود را نیز بسازند. برای مثال، خود Atlassian یک رابط ساخته است که اسناد توسعه دهنده داخلی خود را وارد می کند. منصور بيان کرد که صرفاً در دسترس قرار دادن این اسناد در Rovo، هر هفته یک یا دو ساعت در برنامه‌نویسان صرفه‌جویی می‌کند - صرفه‌جویی در زمان بیشتر از آنچه همان توسعه‌دهندگان با استفاده از ابزار تولید کد هوش مصنوعی گزارش می‌دهند.

همانطور که منصور تاکید کرد، بزرگترین چالش فنی - جدای از ساخت زیرساخت های هوش مصنوعی برای تامین انرژی Rovo - ساخت همه این کانکتورها و اطمینان از احترام آنها به مجوز دسترسی تعیین شده توسط تیم های فناوری اطلاعات و امنیت یک شرکت است. «وقتی جستجو می‌کنید، مجموعه متفاوتی از نتایج جستجوی من به دست می‌آید. ما مطمئن می‌شویم که برای شما طراحی شده است و به مجوزهای شما احترام می‌گذارد - و فقط آنچه را که به آن دسترسی دارید [نشان می‌دهد].»

اگر Rovo به عنوان یک سرویس چت هم نمی آمد، سال 2024 نمی شد. از آنجایی که به همه این داده ها نیز دسترسی دارد، استفاده از نسل گفت ه بازیابی (RAG) برای تغذیه یک مدل زبان بزرگ با آن و ارائه پاسخ های سفارشی از مدل کار نسبتاً آسانی است.

حتی در هنگام استفاده از RAG، مدل‌های زبانی بزرگ همچنان مستعد توهم هستند (اگرچه RAG شانس خارج شدن مدل از اسکریپت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد). برای اطمینان از اینکه کاربران می توانند به نتایج اعتماد کنند، Rovo همیشه منابع خود را ذکر می کند و بیشتر اوقات (مثلاً با نمایش اسلاید و طرح های Figma)، حتی یک پیش نمایش تعاملی وجود دارد.

یکی از آپشن های جالب Atlassian که در Rovo نیز تعبیه شده است، توانایی آن در تشخیص و توضیح اصطلاحات تخصصی شرکت است. حتی یک برنامه گفت نی کروم برای این کار وجود دارد که برای مثال وقتی یک Google Doc را می خوانید، به طور خودکار زیر یک اصطلاح خاص شرکتی خط کشیده و توضیح می دهد. این ویژگی توسط موتور جستجوی معنایی Rovo ارائه می شود.

هم تیمی های مجازی

پیدا کردن اطلاعات یک چیز است. اقدام دیگری در مورد آن است. اینجاست که Rovo Agents وارد می‌شود. به نوعی، این گسترش کاری است که شرکت با Atlassian Intelligence انجام داد. در واقع، این شرکت Rovo Agents را به عنوان "هم تیمی های مجازی" نیز توصیف می کند.

منصور در اطلاعیه امروز می‌نویسد: «نمایندگان Rovo کار تیمی را با توانایی خود در ترکیب حجم زیادی از داده‌های سازمانی، تجزیه وظایف پیچیده، یادگیری در حین انجام اقدامات و مشارکت با هم تیمی‌های انسانی خود برای اتخاذ تصمیم‌های حیاتی و پیچیده متحول خواهند کرد. » «نمایندگان فقط نسخه‌ای از چت‌بات‌ها نیستند. آنها دانش و مهارت های تخصصی را به طیف گسترده ای از گردش کارها و فرآیندها می آورند."

اعتبار تصویر: Atlassian

این بدان معناست که آنها می توانند محتوا را برای استفاده بازاریابی، مشخصات محصول یا مشکلات Jira تولید، تحلیل و ویرایش کنند. کاربران همچنین می توانند عواملی بسازند که به سؤالات خاص پاسخ می دهند یا بهترین شیوه ها را توصیه می کنند. اما مهمتر از آن، آن‌ها می‌توانند وظایف را بر اساس زمانی که مشکل Jira پیشرفت می‌کند، خودکار کنند، یا به کاربران کمک کنند تا بک لاگ‌های Jira خود را تمیز کنند یا صفحات Confluence را سازماندهی کنند - همه با انسان‌ها در حلقه.

منصور گفت: «ما اعتقاد قوی داریم که آینده کار تیمی این است که هم تیمی ها در کنار هم تیمی های مجازی - نمایندگان کار کنند. تعداد زیادی از آنها وجود خواهند داشت و شما در جریان کار روزانه خود با آنها تعامل خواهید داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است