Arcimoto Fun Utility Vehicle یک انفجار است (که ممکن است دوام نیاورد)

"به نظر امن نمی رسد."
این بیانیه روزها مرا دنبال می کرد. هر بار که میگفتم در حال آزمایش رانندگی با خودروی سودمند Arcimoto هستم - یک خودروی سه چرخ تمام برقی در هوای آزاد - یکی از دوستان یا همکارها او میگوید که چه چیزی برای آنها واضح است.
به هر حال، اکثر خودروها دارای چهار چرخ هستند، نه سه چرخ. آنها همچنین تمایل به درب و کیسه هوا نیز دارند.
FUV Arcimoto (یا Fooove همانطور که من آن را انتخاب کردم) چیزی را دارد که اکثر آن سدان ها و ساب کامپکت های کاملاً محصور ندارند: رانندگی بدون احساس تله مرگ هیجان انگیز است.
از نظر قانونی، FUV یک موتور سیکلت است. من آن را بیشتر به عنوان یک کارت گرافیک الکتریکی می دانم که در بزرگراه به سرعت 75 مایل در ساعت می رسد. با این حال، اگر شما مانند همکار من برایان هیتر هستید، اولین فکر شما ممکن است "Flintmobile" باشد. یکی دیگر از همکارانش تعجب کرد که آیا بیشتر شبیه یک ATV است؟ در حالی که دوست دیگری بعداً بيان کرد که FUV آنها را به یاد یک کوپه دنج Little Tikes میاندازد.
هر چه در اولین رژگونه نتیجه گیری کنید، یک چیز مسلم است: اگر می خواهید با چیزی رانندگی کنید که همه عجولانه درباره آن نظر بدهند، پس اوه پسر این ماشین برای شم است.
یک راهپیمایی سریع و 10 دقیقه ای و دور زدن دور بلوک ظاهراً تمام تمرینی بود که قبل از اینکه یکی از کارکنان Arcimoto مرا به تنهایی در FUV اخراج کند، به آن نیاز داشتم.
من آن را در GoCar Tours Las Vegas انتخاب کردم، و واقعاً همین است. FUV میتواند یک رزمناو کوچک همسایهای باشد، اما در شهری مانند وگاس، این سه چرخ گردشی توریستی را فریاد میزند. ممکن است Arcimoto نیز آن را برای غوطه ور شدن در منظره استریپ ساخته باشد، اما من می خواهم فکر کنم که پسر کوچولو نیز طعم خاص خود را به جاده های تحت سلطه SUV معرفی کرده است.

رانندگی در استریپ در Arcimoto FUV
FUV دارای صندلیها و دستههای گرم شونده برای جبران سرمای باد است. همچنین یک سقف پانوراما فولادی (که GoCar آن را با تبلیغات پر کرد)، یک استراحت دست و پا (اولین بازسازی کننده است)، بلندگوهای بلوتوث و محدوده پیش بینی شده 102 مایلی در شهر وجود دارد.
سریعتر از آنچه انتظار داشتم روی دریچه گاز فرمان (و فرمان گم شده) تنظیم کردم. با چراغ راهنمایی، چند آهنگ را در صف قرار دادم که احساس راحتی میکردم و رهگذران را در معرض آن قرار میدادم، عمیقتر در صندلی جلو فرو رفتم و مانند کارهایی که انجام میدادم به اطراف رفتم.
من یک عابر پیاده همیشگی و از خود راضی هستم و ماشین ندارم، اما وقتی وارد پارکینگ داروخانه شدم و کیفم را از صندوق عقب بیرون آوردم (یک «جعبه بار» کوچک و قابل قفل)، فکر کردم: «هی سه چرخ بهتر از هیچ هستند.» من در حال سوار شدن بر آلبوم Doolittle Pixies و همه چیزهای جدید بودم، کمی قبل از اینکه شرکت کنندگان در CES و تاکسی ها شریان های Sin City را مسدود کنند، در جاده های تقریباً خالی گشت و گذار می کردم.
سپس ترافیک آمد.
FUV کوچک است، اما نمی تواند دقیقاً مانند یک موتور سیکلت معمولی در اطراف ترافیک حرکت کند. با این حال، لحظاتی بود که من عمیقاً از جثه کوچک آن قدردانی کردم و در اطراف خودروهایی که نیمی از خط را در انتظار پیچیدن بودند، هدایت کردم.

عکس دیگری از FUV Arcimoto در استریپ
به علاوه، میتوانستم تقریباً در هر جایی پارک کنم. آنقدر فضای کمی را اشغال می کند که رزرو یک جای پارک کامل برای FUV تقریباً بیهوده به نظر می رسد.
سواری با یک مسافر در عقب نیز لذت بخش بود. شاید باور نکنید، اما سقف کار خوبی در بازتاب صدا انجام می دهد، پس من به راحتی می توانستم با همکارم ناتالی کریستمن در حالی که از صندلی عقب فیلم می گرفت، چت کنم.
داشتن یک نفر در کنار شما همچنین به این معنی است که باید واکنشهای بیشتری را از جانب عابران پیاده مشاهده کنید. در مورد ما، آنها از نگاههای خالی و تکان دادن سر به سمت بالا تا فریادهای صریح متغیر بودند. شنیدن صدای فریادهای کسی از پیادهرو در خیابانهای بسیار عریض آسان نیست، اما من انواعی از آن را پیدا کردم که "این چیست!؟" و "آیا این جدید است؟" (اینطور نیست. FUV در سال 2019 عرضه شد.)
دیگر اخبار
دانلود XBox One Controller Battery Indicator 1.3.1.1 – نشانگر باتری کنترلر ایکس باکس در ویندوز

پارک کردن FUV با فضای خالی زیاد
بعد باران آمد.
اقامت من در وگاس به شدت خیس بود، زیرا طوفان های نادر سطل هایی را روی شهر ریخت. من این را یک چالش هم برای خودم و هم برای FUV در نظر گرفتم. من موافقت کردم که چند روز بند انگشت سرد و شلوار خیس را تحمل کنم، تا زمانی که وسیله نقلیه کوچک احمقانه ما را زیر یک پیکاپ حجیم نبرد. نشد!
باران زیاد چالش برانگیز نبود. گاهی اوقات دست هایم با وجود گرم شدن گرفتن ها کمی بی حس می شد. (اگر FUV داشتم، فقط یک جفت دستکش در پشت نگه میداشتم.) گاهی اوقات، از گودالهای آب فرار میکردم. پاک کردن آب باران از روی صندلی دردسر کوچکی بود و سقف بیشتر کار خود را انجام می داد.
با آب پاشی، یک جرعه لاته سرد خوردم و یادداشت هایی در مورد احساس سردی ام یادداشت کردم. چرا من اینجوری هستم؟
از دیگر نکات منفی FUV می توان به فرمان بسیار سنگین اشاره کرد. واقعاً باعث شد کار کنم تا از یک ایستگاه کامل دور بزنم، تقریباً مانند ماشینی که فرمان برقی ندارد. وقتی آن را برداشتم به من گفتند که آخرین تکرار FUV به این موضوع می پردازد و سبک تر می شود.
بعد از مدتی توجه هم قدیمی شد. من یک بانوی ترنس درونگرا هستم، پس برای خیره هایی که همراه با یک وسیله نقلیه با صدای بلند است اینجا نیستم. من این را به عنوان یک معامله شکن نمی بینم - فقط یک مشاهده. من همچنین عاشق ماشین های خیلی مسخره هستم، پس این بیشتر از هر چیز دیگری یک تناقض شخصی است.
FUV قطعا احمقانه است. با این حال، در مناطق معمولی خشک مانند لاس وگاس یا مثلاً لس آنجلس، به جرأت میتوانم بگویم که عملی است. من یک خودروی شهری کوچک با در و پنجره را ترجیح می دهم، و سه چرخ در بازار وجود دارد که دقیقاً چنین چیزی را ارائه می دهد، از جمله SOLO Electra Meccanica.
با داشتن فضایی برای یک مسافر (برخلاف SOLO) و یک تجربه کلی رانندگی با یک بار شارژ، همچنان فکر میکنم FUV Arcimoto کمتر از آنچه در ابتدا اجازه میدهد، احمقانه باشد.
این نام باعث می شود که به نظر بهترین ماشین برای گردشگران باشد. من با خوشحالی آن را در اطراف محله ام برای انجام کارهای سبک سوار می کنم. در سه روز و نیمی که با آن گذراندم محکم و قابل اعتماد به نظر می رسید و سواری بر روی سه چرخ برای من به همان اندازه چهار چرخ طبیعی به نظر می رسید. (نکته جانبی: من آن را در بزرگراه طی کردم و به سرعت 60 مایل در ساعت رسیدم و این برای سلیقه من کمی هیجان انگیز بود.)
دلایل زیادی برای انتخاب یک وسیله نقلیه کوچک اضافی وجود دارد، به خصوص اگر در یک منطقه متراکم زندگی می کنید. برای نمونه، وسایل نقلیه کوچکتر به مواد کمتر و باتری های کوچکتر نیاز دارند، که حداقل در تئوری باید به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای منجر شود. وسایل نقلیه کوچکتر نیز کمتر باعث مرگ عابران پیاده می شوند.
اگر نگرانی ایمنی دارید، میتوانید آنچه را که Arcimoto در مورد آن او میگوید در اینجا تحلیل کنید. یکی از سخنگویان این شرکت به TechCrunch بيان کرد که "قاب بالای فولادی FUV مطابق با استاندارد FMVSS 216a Roof Crush Resistance است. "
این خودرو همچنین دارای یک سنسور تصادف است که باتری را در هنگام ضربه قطع می کند و "کمربند ایمنی دوگانه 3 نقطه ای". این بدان معناست که وقتی وارد میشوید باید دو بار قفل کنید.
بدون کمبود FUN. به معنای واقعی کلمه کمبود بودجه
اگر می خواهید FUV را برای خودتان امتحان کنید، ممکن است بخواهید عجله کنید. پس از اخراج دهها کارمند، Arcimoto مستقر در یوجین در اورگان به سرمایهگذاران در ژانویه هشدار داد که پول نقدش تمام شده است.
این خودروساز گفت: «ما تولید خودروهای خود را متوقف کردهایم و برای ازسرگیری تولید به بودجه بیشتری نیاز داریم.
بدون بودجه جدید، Arcimoto در آن زمان هشدار داد که "مجبور است عملیات خود را متوقف کند و/یا به دنبال حمایت ورشکستگی باشد." ارزش بازار این استارتآپ در زمان انتشار این داستان حدود 13.5 میلیون دلار بود که بسیار متفاوت از بیش از 1 میلیارد دلاری آن در دو سال پیش است.
قیمت FUV قبل از پرداخت یارانه از 17900 دلار شروع می شود، اما با ارتقاهایی مانند صندلی های شیک تر، نیم درها، جعبه بار عقب و جا لیوانی، قیمت آن به بالای 25000 دلار می رسد. Arcimoto همچنین FUV های دست دوم را می فروشد. در سایت خود، این شرکت یکی را به قیمت 16800 دلار فهرست کرده است.
اگر چیزی در مورد Arcimoto می دانید، از طریق ایمیل یا DM توییتر با این خبرنگار تماس بگیرید.
[gallery IDs="2483830,2483831,2483829,2483832,2483834"]
ارسال نظر