متن خبر

AquaLith ممکن است پاسخی برای مشکل کمبود مواد باتری ایالات متحده داشته باشد

AquaLith ممکن است پاسخی برای مشکل کمبود مواد باتری ایالات متحده داشته باشد

شناسهٔ خبر: 436489 -




AquaLith به یک فرصت میلیارد دلاری در بازار چشم دوخته است: انواع جدیدی از اجزای سلول باتری که به فلزات کمیاب که معمولاً در بسته‌های باتری لیتیوم یون استفاده می‌شوند متکی نیستند و با افزایش خودروهای الکتریکی تقاضای فزاینده‌ای دارند.

طبق گفته McKinsey & Company، درآمد در امتداد زنجیره ارزش باتری‌های لیتیوم یونی از ۸۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد و احتمالاً مواد فعال و تولید سلول‌ها بیشترین میزان درآمد را دارند.

AquaLith با مجوز انحصاری از دانشگاه مریلند بر اساس کار محققان باتری‌های لیتیوم یون Chunsheng Wang و Kang Xu در تلاش است تا با تغییر اجزای اصلی باتری‌های «متراکم‌تر، ارزان‌تر و ایمن‌تر» را به قول این شرکت ایجاد کند: آند منفی، کاتد مثبت و الکترولیت که یون‌ها را بین دو الکترود منتقل می‌کند.

کاتدها در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از هزینه مواد باتری را تشکیل می دهند. AquaLith که بخشی از TechCrunch Disrupt Startup Battlefield 200 در سال جاری است، نیاز به نیکل و کبالت در کاتدها را با مواد خامی جایگزین می‌کند که دسترسی و پردازش آنها بسیار آسان‌تر است و در عین حال چگالی انرژی بالایی را ارائه می‌دهد. این فناوری کاتد بدون کبالت، که می‌تواند هزینه کاتد را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد، می‌تواند برای سازندگان خودروهای برقی که در برابر کنترل چین بر تامین قطعات باتری آسیب‌پذیر هستند، با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی جذاب باشد.

گرگ کوپر، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت AquaLith توضیح داد: «ما یک کاتد با چگالی انرژی بالا داریم که مواد بسیار ساده‌تری دارد که وارد آن می‌شوند، موادی که در هر جای دنیا در دسترس هستند.

کبالت به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس نیست. بهترین معادن کبالت در کنگو هستند، پس یک محدودیت زنجیره تامین در آنجا وجود دارد. بسیاری از شرکت های چینی معادن کبالت را کنترل می کنند، پس در برخی از نقاط جهان نگرانی در مورد دسترسی به این مواد وجود دارد. ما یک کاتدی داریم که نیاز به آن مواد را برطرف می کند، اما همچنان چگالی انرژی بسیار بالایی دارد.»

سپس آند وجود دارد. به جای مواد معمولی گرافیت، AquaLith آندهایی را با ریزذرات سیلیکون می‌سازد که به گفته کوپر، می‌تواند هزینه آند را تا بیش از ۷۵ درصد کاهش دهد و در عین حال چگالی انرژی را تا بیش از ۴۰ درصد بهبود بخشد. رقبای آن از نوعی نانوسیلیکون استفاده می کنند که به طور قابل توجهی گران تر است.

در نهایت، این شرکت تلاش می کند باتری ها را با جایگزینی الکترولیت مبتنی بر حلال آلی با الکترولیت مبتنی بر آب که غیرقابل اشتعال است، ایمن تر کند.

بنیانگذار گفت: «وقتی یک پارکینگ پر از وسایل نقلیه الکتریکی یا یک انبار اتوبوس یا کشتی باری پر از وسایل نقلیه الکتریکی شروع می‌کنید، باید خیلی نگران باشید.

از لحاظ تاریخی، یک سازنده قطعات باتری مانند AquaLith به تولیدکنندگان باتری می‌فروشد، اما این استارت‌آپ برنامه‌هایی برای عرضه محصولات خود به خودروسازان در سال آینده دارد، زیرا خودروسازان خودشان به تولیدکننده باتری تبدیل می‌شوند. ایده این است که زودتر وارد چرخه توسعه آنها شود تا سازندگان خودرو بتوانند آزمایش مواد AquaLith را برای ادغام در محصولات آینده آغاز کنند.

ما در سال آینده با خودروسازان شروع خواهیم کرد زیرا آنها الزامات کلیدی برای پذیرش در خودرو را تعیین می کنند. ما همچنین پس از تعامل اولیه با خودروسازان، به سایر سازندگان باتری نزدیک خواهیم شد.»

با نگاهی به آینده، AquaLith قصد دارد در سال ۲۰۲۳ ۵ میلیون دلار جمع آوری کند و کل بودجه خود را به ۱۰ میلیون دلار در سال آینده و ۲۰ میلیون دلار در سال بعد افزایش دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است