Anduril با خرید اتوبوس های ماهواره ای Apex از قفسه، پرتاب محموله های دفاعی را سرعت می بخشد


اندوریل در حال گسترش حتی بیشتر به سمت "محل مرتفع نهایی" است.
این شرکت که بیشتر به خاطر محصولات دفاعی مبتنی بر هوش مصنوعی که هوا، زمین و دریا را در بر می گیرند، با استارتاپ تولید اتوبوس ماهواره ای Apex Space همکاری می کند تا به سرعت محموله ها را در مدار وزارت دفاع ایالات متحده مستقر کند.
این یک نمونه نادر است که پیمانکار دفاعی در حال رشد به جای ساختن خود محصول یا صرفاً به دست آوردن کامل تامین کننده، با یک تامین کننده شریک شود. اما این مشارکت بسیار منطقی است: Anduril بیشتر موفقیت خود را مدیون رویکرد خود در طراحی و توسعه محصول میداند که بر توسعه سریع حجم بالایی از محصولات، استفاده از اجزای خارج از قفسه برای کاهش هزینهها تاکید دارد. Apex با تولید اتوبوسهای ماهوارهای، بخشی از فضاپیما که میزبان محموله است، کاری مشابه انجام میدهد. اینها از لحاظ تاریخی در معرض فرآیندهای مهندسی سفارشی، زمانهای طولانی مدت و قیمتهای بالا بودهاند.
گوکول سوبرامانیان، معاون فضایی و نرمافزار Anduril در یک نشست خبری گفت: تمرکز ما واقعاً تکرار همان کارهایی است که در حوزههای دیگر انجام دادهایم، در حوزه فضایی. «اگر به آنچه که Anduril در انجام دادن آن در دریانوردی، در حوزه هوایی، در حوزه زمینی موفق بوده است فکر میکنید، از سیستمهای کم حجم و پرهزینه، که به طور سنتی استفاده میشود، به سمت سیستمهای با حجم بالا و کمهزینه حرکت میکند. این همان اعتقاد ما در حوزه فضایی است، که برای موفقیت در این حوزه، باید به سمت حجم بالا و هزینه کم حرکت کنیم.
ایان سینامون، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Apex Space، بيان کرد که اتوبوس ماهواره ای "بزرگترین گلوگاه" در اکوسیستم فضایی است که از قرار دادن جرم بیشتر آمریکا در مدار جلوگیری می کند. هدف آنها این است که اتوبوس های ماهواره ای را به جای چند سال در عرض چند هفته با قیمت گذاری شفاف تر و محصولی استاندارد به مشتریان تحویل دهند.
یک محموله ساخت Anduril در اولین ماموریت Apex در ماه مارس پرواز کرد، که سوبرامانیان از آن به عنوان "پردازنده داده ماموریت" یاد کرد تا پردازش داده های تصاویر گرفته شده از ماهواره را در مدار فراهم کند. این محموله از Lattice استفاده می کند، یک فرآیند فرمان و کنترل که در محصولات Anduril مستقر شده است. در مجموع، اندوریل قادر به نشان دادن توانایی هدایت فضاپیما در یک مکان خاص، گرفتن تصویر از آنچه فضاپیما دیده، پردازش آن تصویر، و پایین آوردن داده ها روی زمین - همه به طور کاملاً مستقل- بود.
او گفت: "این اولین آزمایشی بود که باعث شد ما به چشم انداز خود برای فضا، مشارکت ما با ایان، سکوی اتوبوسی که آنها ساخته اند اعتماد کنیم."
Anduril قبلاً یک اتوبوس ماهواره ای اختصاصی از Apex خریداری کرده است که سال آینده راه اندازی می شود. Anduril این سیستم را راه اندازی خواهد کرد که محموله های ساخته شده در داخل و توسط دیگران را حمل می کند. این دو مدیر اجرایی توضیح دادند که در حالی که Apex اتوبوس ها را ارائه می دهد، آندوریل "سیستم را ماموریت می دهد."
سوبرامانیان از اظهار نظر درباره فرصتهای خاصی که شرکت امیدوار است از طریق این مشارکت جدید دنبال کند، خودداری کرد، اما این شرکت را در موقعیت خوبی قرار میدهد تا نقش پیمانکار اصلی را در برخی از قراردادهای مطلوب به عهده بگیرد. به عنوان مثال، برنامه معماری فضایی جنگافزارهای توسعهیافته آژانس توسعه فضایی، انبوهی از ماهوارهها را برای ارتقای معماری دفاعی و ردیابی موشکهای قدیمی نیروی فضایی به میدان میآورد. SDA مبالغ هنگفتی را برای این ماهواره ها هزینه می کند. تا کنون، شرکت هایی از جمله Sierra Space، Rocket Lab، SpaceX قراردادهایی را برای ساخت ماهواره برای این برنامه برنده شده اند. آندوریل بدون شک امیدوار است که به باشگاه بپیوندد.
این اولین حمله اندوریل به حوزه فضایی نیست: این شرکت در جولای 2023 قراردادی 10.5 دلاری با فرماندهی سیستمهای فضایی برای وارد کردن شبکه به حسگرهای شبکه نظارت فضایی (SSN) که برای ارائه هشدارهای اولیه موشکی استفاده میشود، به دست آورد. همین هفته گذشته، این شرکت همچنین قراردادی به ارزش 25.3 میلیون دلار از نیروی فضایی برای ارائه ارتقاءهای اضافی به SSN دریافت کرد.
سوبرامانیان گفت که این اولین مشارکت بسیاری است که اندوریل قصد دارد اعلام کند، از جمله با سایر تامین کنندگان اتوبوس.
ارسال نظر