گوگل آخرین اعلامیه خود را با عرضه سری گلکسی اس 24 سامسونگ هماهنگ کرد و فاش کرد که اندروید اتو آن به زودی بهروزرسانیهایی را دریافت میکند تا تعامل رانندگان با گوشیهای هوشمند خود را در هنگام پشت فرمان آسانتر و کمتر حواسپرتی کند.
Android Auto ، که نسخهای از Apple CarPlay مبتنی بر گوگل است و نه سیستمعامل خودرویی که تعداد معدودی از خودروسازان مدرن خدمات سرگرمی اطلاعاتی خود را بر اساس آن قرار میدهند، به کاربران گوشیهای هوشمند اندرویدی امکان میدهد به تعدادی از برنامهها و آپشن های ی دسترسی پیدا کنند که در غیر این صورت از آن خارج میشدند. محدودیت ها و به طور بالقوه غیرقانونی برای استفاده در هنگام رانندگی.
بهروزرسانیهای اخیر از قدرت هوش مصنوعی برای خلاصه کردن پیامهای طولانی یا چتهای گروهی پرمشغله استفاده میکند و نکات کلیدی را انتخاب میکند تا راننده (و مسافران) مجبور نباشند به یک دستیار صوتی روباتیک گوش دهند که تکههای عظیمی از نثر را میخواند.
به عنوان مثال، اگر یکی از دوستان به شیوا در مورد برنامه های شام پیام ارسال کند، سیستم اکنون نکات کلیدی مانند رستوران، نوع غذا و زمان جلسه را انتخاب می کند و از شنیدن نظرات و پیشنهادات آماتور آنها در مورد ویژه های امشب صرفه جویی می کند.
به طور مشابه، اگر تلفن شما با انبوهی از پیامهای گروهی پینگ میکند، Android Auto میتواند چت را خلاصه کند و سپس پاسخها و اقدامات مربوطه را بدون نیاز به برداشتن تلفن شما ارائه دهد. این می تواند مسیریابی مجدد به یک مکان جدید (تصمیم گرفته شده در چت گروهی) یا به روز رسانی همه افراد با ETA شما باشد.
علاوه بر این، گوگل او میگوید Android Auto به زودی عناصر طراحی شخصیسازیشده قرار گرفته در گوشی هوشمند مالک، مانند تصاویر پسزمینه و نمادها را منعکس میکند که سپس روی صفحه نمایش سرگرمی نمایش داده میشوند.
نظر: رانده از حواس پرتی
هر کسی که سعی کرده است به پیامها از طریق دستیار صوتی مورد علاقه داخل خودرو پاسخ دهد، مشکلات را میداند. علیرغم دیکشنری عالی، اشتباه گرفتن کلمات، عبارات و اعداد برای رونویس دیجیتال بسیار آسان است، فقط راننده باید از ابتدا شروع کند.
این بی نظمی ذاتی اغلب به اندازه نگاه کردن به صفحه گوشی حواس پرت کننده است، اما به روز رسانی های آتی گوگل امیدواریم همه چیز را ساده و آسان تر کند.
این واقعیت که هوش مصنوعی نکات کلیدی را برجسته میکند، زمان لازم برای دریافت پیامهای گروهی پرمشغله و تلاش برای رمزگشایی آنچه در حال رخ دادن است را کاهش میدهد، در حالی که پاسخهای میانبر به یک ضربه نیاز دارند، برخلاف نوشتن یک پیام کامل از ابتدا.
به طور مشابه، مسیریابی مجدد خودکار به یک نقطه ملاقات پیشنهادی جدید یا بهروزرسانی ETA با یک کلیک، میزان تعامل با یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی را کاهش میدهد. هر چیزی که چشم راننده را در جاده نگه دارد، مطمئناً چیز خوبی است.
ارسال نظر