Airbnb قصد دارد از هوش مصنوعی، از جمله خرید GamePlanner خود، برای ایجاد “دربان نهایی” استفاده کند.
در ماه نوامبر، Airbnb یک شرکت هوش مصنوعی مخفیانه را که توسط یکی از بنیانگذاران سیری راه اندازی شده بود، به نام GamePlanner.AI خریداری کرد. بر اساس گزارشها، ارزش این استارتآپ مخفی حدود 200 میلیون دلار بود. اگرچه شرکت میزبان برنامههای خود را برای GamePlanner در آن زمان تلگراف نکرد، برایان چسکی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Airbnb، امروز یک نمای کلی از برنامههای بزرگتر Airbnb برای هوش مصنوعی به اشتراک گذاشت و بيان کرد که قصد دارد در "لایه برنامه" سرعت ببخشد. هوش مصنوعی، ساخت یکی از «نوآورانهترین رابطهای هوش مصنوعی که تا کنون ایجاد شده است».
به کناری بیش از حد، Chesky توضیح داد که Airbnb خود را یک شرکت زیرساخت هوش مصنوعی نمیداند – به این معنی که قصد ندارد مدلهای زبان بزرگ خود را بسازد، بلکه به فناوریهای هوش مصنوعی سایرین مانند OpenAI، Meta و Google تکیه خواهد کرد. در عوض، این شرکت معتقد است که می تواند یک رابط جدید برای دسترسی به مدل های مدرن هوش مصنوعی ایجاد کند. این چیزی است که اکتساب GamePlanner می تواند به آن کمک کند.
«...اگرچه مدلهای [AI] بسیار قدرتمند هستند، رابط واقعاً یک رابط هوش مصنوعی نیست. چسکی در تماس تلفنی سود سه ماهه چهارم شرکت به سرمایه گذاران گفت: این رابط همان رابط دهه 2000 است. این یک رابط وب معمولی و کلاسیک است. پس ما احساس میکنیم که از مدلها، به یک معنا، احتمالاً مورد استفاده قرار نمیگیرند.» «در اینجا روش دیگری برای گفتن آن وجود دارد. گوشی خود را بردارید و به تمام نمادهای گوشی خود نگاه کنید. بسیاری از این برنامه ها از زمان ظهور هوش مصنوعی مولد تغییر اساسی نکرده اند. پس آنچه که من فکر می کنم هوش مصنوعی نشان دهنده تغییر پلت فرم نهایی است.
چسکی معتقد است پس از ایجاد اینترنت، ظهور فناوری تلفن همراه تجارت Airbnb را ارتقا داد، اما هوش مصنوعی یک بار دیگر همه چیز را تغییر خواهد داد. «[این] همچنین یک تغییر در قدرت است. این یک تغییر در رفتار است. و پس من فکر می کنم این یک بازی توپ صفر صفر است.
مدیر اجرایی به سرمایه گذاران بيان کرد Airbnb قصد دارد از فناوری هوش مصنوعی و به ویژه هوش مصنوعی مولد برای ارائه تجربه شخصی تر برای کاربران خود استفاده کند.
برنامهای را تصور کنید که احساس میکنید شما را میشناسد - این مانند دربان نهایی است - رابطی که تطبیقپذیر و در حال تکامل است و در زمان واقعی تغییر میکند، برخلاف هیچ رابطی که قبلاً ندیدهاید. این به ما امکان می دهد از یک شرکت عمودی واحد به یک شرکت متقابل عمودی تبدیل شویم.
این که آیا Airbnb می تواند این جاه طلبی ها را برآورده کند یا نه، باید دید. اگرچه Chesky تصویری از تکامل رابط کاربری Airbnb ارائه میکند که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است، اما استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی امروزی اغلب دشوار است و عادت بدی برای بازگرداندن اطلاعات نادرست از طریق آنچه توهم نامیده میشود دارند. به این معنا که ربات هوش مصنوعی زمانی که پاسخ را نمی داند به سادگی همه چیز را درست می کند. اگر مدلهای هوش مصنوعی زیر کاپوت دقیقتر نشوند، برنامههای Airbnb برای بهبود لایههای کاربردی نیز ممکن است کوتاهی کنند.
مدیرعامل بيان کرد که در حال حاضر جزئیاتی از محصولات و خدمات هوش مصنوعی که قصد ارائه آن را دارد ارائه نمی کند، اما این شرکت در اواخر سال جاری اعلامیه های بیشتری را در زمینه هوش مصنوعی اعلام خواهد کرد.
Airbnb چند ماه پیش GamePlanner را خریداری کرد، اما دقیقاً مشخص نبود که این استارتآپ مخفی چه کاری انجام داده است. قابل ذکر است که GamePlanner توسط یکی از پیشگامان هوش مصنوعی Adam Cheyer، که Siri را بنیانگذاری کرد (که به اپل فروخته شد) و سیامک حجت تاسیس شد. در بیانیه ای که در زمان خرید منتشر شد، Airbnb پیشنهاد کرد که تیم GamePlanner با ادغام ابزار آن در پلت فرم Airbnb به تسریع پروژه های هوش مصنوعی شرکت کمک کند.
ارسال نظر