agtech Shamba Pride کنیایی 3.7 میلیون دلار برای رشد شبکه تجاری خود جمع آوری می کند
شامبا پراید از سال 2016 برای بهبود توزیع آخرین مایل برای نهاده های مزرعه و مقابله با بهره برداری از قیمت و مشکلات کیفیت برای کشاورزان از طریق شبکه تجاری خود به نام دیجی شاپ تلاش کرده است.
agtech تا کنون شبکه ای از 2700 تاجر (فروشنده کشاورزی) در 24 شهرستان در کنیا ایجاد کرده است که کمی بیش از نیمی از کشور را تشکیل می دهد. اکنون قصد دارد در کشور گسترش یابد تا خردهفروشان و مناطق کشاورزی بیشتری را در یک سال آینده تحت پوشش قرار دهد و بعداً بازارهای همسایه مانند تانزانیا، اوگاندا و زامبیا را که دارای چالشهای مشابهی در زنجیره تامین نهادههای مزرعه هستند، مانند منبعیابی، قیمتهای غیرقابل پیشبینی، و کیفیت، کاوش کند. چالش ها و انبارها
رشد کنیا آن، که شامل گسترش شبکه حق رای آن نیز میشود، با سرمایه 3.7 میلیون دلاری بدهی اولیه سری A که شرکت از ابتکار تامین مالی کشاورزی اتحادیه اروپا EDFI AgriFI و Seedstars Africa Ventures (SAV) تامین کرده است، تقویت میشود. بودجه جدید که شامل 1.7 میلیون دلار سهام است، به دنبال سرمایه 1.1 میلیون دلاری جمع آوری شده در سال 2021 از SAV و Grey Matters Capital است.
شامبا پراید فروشندگان محصولات کشاورزی را دیجیتالی می کند تا وظایف مختلفی از جمله مدیریت تجاری و سفارش موجودی را تامین کند که در دسترس بودن منابعی مانند کود و بذر را برای میلیون ها کشاورز کوچک مقیاس در مناطق روستایی تضمین می کند.
توزیع کشاورزی در جوامع روستایی به شدت توسط فروشندگان کشاورزی کنترل می شود که تصمیم می گیرند کشاورزان چگونه به نهاده ها، خدمات و آموزش دسترسی داشته باشند. ساموئل مونگوتی، بنیانگذار و مدیر عامل شامبا پراید، به TechCruch گفت: ما این فروشندههای کشاورزی را با دادن ابزار و فناوری مناسب برای دیده شدن کسبوکارشان، برای توسعه حرفهای و تجاری و حمایت درست از کشاورزان اطرافشان توانمند میکنیم.
agtech همچنین از طریق پلتفرم USSD خود به کشاورزان ارتباطات بازار، خدمات مالی «اکنون پرداخت کن» (BNPL) و اطلاعات آموزشی را ارائه می دهد.
عمدتاً کشاورزان کوچک مقیاس را هدف قرار می دهد که بخشی از بخش کشاورزی کنیا هستند، که 33٪ از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد، بیش از 40٪ از جمعیت کشور و بیش از 70٪ از افراد را در مناطق روستایی استخدام می کند. همچنین 65 درصد از درآمدهای صادراتی آن را به خود اختصاص می دهد، که آن را به بخش کلیدی اقتصاد کشور و منطقه ای متمرکز برای نوآوران تبدیل می کند.
موفقیت شامبا پراید مبتنی بر نوآوری هایی است که فعالیت های کشاورزی روزانه را تسهیل می کند. ما مفتخریم که از یک مدل مقیاس پذیر حمایت می کنیم که درآمد اضافی برای کشاورزان و کشاورزان (فروشندگان کشاورزی) ایجاد می کند و به شدت به کارآفرینی موفق زنان کمک می کند. میلیون دلار از EIB و AFDB به ترتیب.
SAV یک صندوق غیرقانونی بخش است که مشتاق استارتاپ هایی است که نیازهای اساسی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و خدمات آب و برق یا افزایش کالاها، خدمات و کارایی را برطرف می کند.
Shamba Pride موجودی را از شرکای خود مانند شرکت چندملیتی فرانسوی Elephant Verve تهیه میکند که ورودیهای مزرعه «هوشمند برای آب و هوا» را به آن عرضه میکند، که بخشی از استراتژی agtech برای ایجاد انعطافپذیری برای کشاورزان خردهدار است.
ارسال نظر