متن خبر

Aerospike 100 میلیون دلار برای پلتفرم پایگاه داده بلادرنگ خود جمع آوری می کند تا از رونق هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند.

Aerospike 100 میلیون دلار برای پلتفرم پایگاه داده بلادرنگ خود جمع آوری می کند تا از رونق هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند.

شناسهٔ خبر: 462092 -




پایگاه داده NoSQL Aerospike امروز اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار راند سری E به رهبری Sumeru Equity Partners جمع آوری کرده است. سرمایه گذار موجود، شرکای آلسوپ لوئی نیز در این دور شرکت کرد.

در سال 2009، این شرکت به عنوان یک فروشگاه با ارزش کلیدی با تمرکز بر صنعت adtech شروع به کار کرد. Aerospike از آن زمان تاکنون محصولات خود را بسیار متنوع کرده است. امروزه، پیشنهاد اصلی آن یک پایگاه داده NoSQL است که برای موارد استفاده بلادرنگ در مقیاس بهینه شده است.

در سال 2022، Aerospike پشتیبانی اسناد را اضافه کرد و سپس آن را با قابلیت‌های نمودار و بردار دنبال کرد - دو ویژگی پایگاه داده که برای ساخت برنامه‌های هوش مصنوعی و ML در زمان واقعی بسیار مهم هستند.

Subbu Iyer مدیر عامل Aerospike گفت: "ما اساساً به عنوان یک پلت فرم داده بلادرنگ تأسیس شدیم که می تواند با داده ها در مقیاس بسیار بالا یا به قول ما مقیاس نامحدود کار کند." "ما به اندازه کافی خوش شانس بوده ایم که بسیاری از مشتریان ما یا سفر خود را در مقیاس بزرگ با ما آغاز کرده اند، یا سفر را زودتر آغاز کرده اند و در پلت فرم رشد کرده اند. پس فرض ما این است که داده‌های بلادرنگ و دسترسی هم‌زمان به داده‌ها تقریباً در هر صنعت مهم است. اصول پایه‌گذاری ما واقعاً ارائه عملکرد بلادرنگ با داده‌ها در هر مقیاس و کمترین [هزینه کل مالکیت] در بازار بود.

تا حدی، Aerospike که خدمات خود را به عنوان یک پلتفرم میزبان و در محل ارائه می‌کند، می‌تواند این وعده را از طریق معماری حافظه ترکیبی خود انجام دهد که به آن اجازه می‌دهد استفاده از RAM را برای سرعت بخشیدن به دسترسی به داده‌ها با ذخیره‌سازی فلش سریع افزایش دهد - یا هر ترکیبی از این دو رقیب Aerospike، Redis، اخیرا Speedb را برای ارائه قابلیت‌های مشابه خریداری کرد - همچنین با چشم‌اندازی برای کمک به مشتریان خود در کاهش هزینه‌ها.

اعتبار تصویر: Aerospike

امروزه مشتریان این شرکت شامل شرکت‌هایی مانند Airtel، Transunion، Snap و TechCrunch یاهو هستند.

با این حال، در حال حاضر، قطعاً رونق هوش مصنوعی است که علاقه زیادی را به Aerospike برانگیخته است و این شرکت می‌خواهد در موقعیتی باشد که از طریق این دور جدید سرمایه‌گذاری روی آن سرمایه‌گذاری کند.

جای تعجب نیست که این بدان معناست که این شرکت قصد دارد از بودجه جدید برای سرعت بخشیدن به نوآوری های خود در زمینه هوش مصنوعی استفاده کند، که بیشتر بر روی نمودار و قابلیت های برداری تمرکز دارد. ایر به من بيان کرد که Aerospike به طور خاص به دنبال ترکیب این دو قابلیت است.

او گفت: «در آینده، راه‌های هم افزایی وجود دارد که در آن خطاهای نمودار و کار می‌توانند با هم ترکیب شوند. برای مثال، یک مورد استفاده ساده که من برای این مورد استفاده می کنم، این است که اگر به دنبال یک سند خاص هستید و جاسازی هایی دارید و آنها را در یک پایگاه داده برداری ذخیره کرده اید، می خواهید از جستجوی برداری برای رسیدن به آن سند خاص استفاده کنید. اما اگر به دنبال مجموعه‌ای از اسناد مشابه هستید، یک جستجوی برداری می‌تواند شما را به همسایگی برساند و سپس یک نمودار می‌تواند مجموعه‌ای از اسناد مشابه را به دلیل روابط و موارد دیگر به شما بدهد.

البته این همان چیزی است که سرمایه گذاران را به این شرکت علاقه مند کرد. Aerospike آخرین دور خود را در سال 2019 افزایش داد و به گفته مدیر عامل شرکت، اکنون نیازی به افزایش قیمت نداشت، اما فرصت بزرگی برای Aerospike وجود دارد تا از هم‌اکنون سرمایه‌گذاری کند، چیزی که جورج کادیفا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سومرو نیز بر آن تاکید کرد.

او گفت: "هوش مصنوعی اقتصاد را متحول می کند و فرصت های جدیدی را برای رشد و نوآوری ارائه می دهد." Aerospike ، با پایگاه مشتری چشمگیر و مزیت عملکرد در مقیاس، به طور منحصر به فردی موقعیت دارد تا به عنصری اساسی برای نسل بعدی برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در زمان واقعی تبدیل شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است