Adionics با پشتوانه GM قصد دارد باتری های لیتیوم یونی را با فویل موج دار ارزان تر کند


در دنیای باتریهای لیتیوم یونی، رقابت به سمت پایین آنقدر که به نظر میرسد شوم نیست.
تولیدکنندگان باتری از سوی خودروسازان برای کاهش قیمت ها و در عین حال حفظ یا بهبود عملکرد تحت فشار هستند. به گفته BNEF، آنها تا حد زیادی تحویل داده اند، با هزینه های بسته باتری از 780 دلار به 139 دلار در هر کیلووات ساعت در طول دهه گذشته. این به خودروهای الکتریکی اجازه می دهد تا به سرعت سهم بازار را به دست آورند.
اما اخیراً هزینه بسته باتری شروع به رکود کرده است. اگر دوباره شروع به کاهش نکنند، خودروهای الکتریکی ممکن است برای اکثر مصرف کنندگان بسیار گران بمانند. یکی از استارتاپها، Addionics، فکر میکند راهحلی ممکن است در بخشی از باتری که اغلب نادیده گرفته میشود پنهان باشد: جمعکننده جریان فویل.
امروزه، کلکتورهای فعلی شبیه فویل آلومینیومی هستند که ممکن است در آشپزخانه خود داشته باشید، و برای جمع آوری الکترون از مواد فعال، موادی که یون های تولید کننده انرژی را ذخیره می کنند، خدمت می کنند. موشیل بیتون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت آدیونیکس، به TechCrunch گفت: «در 30 سال گذشته به طور چشمگیری تغییر نکرده است.
شرکت Biton فکر می کند که فویل ساده فقط به بافت کمی نیاز دارد. او گفت: «این مفهوم جدید نیست، اما هیچ کس نتوانست آن را در مقیاس تجاری تجاری کند.»
تلاشهای قبلی برای اصلاح کلکتورها یا سادهای بودند - سوراخ کردن آنها پر از سوراخ - یا پیچیده - رشد مواد اسفنجی. این استارتآپ مستقر در اسرائیل و بریتانیا راهی برای ایجاد ورقهای مسی و آلومینیومی ایجاد کرده است که با سوراخهای ریز پوشانده شده و با قلهها و درههای موجدار پوشیده شده است.
در مورد مس، ماده ای که برای کلکتور جریان روی آند استفاده می شود، ترمینال منفی، Addionics از الکتریسیته برای رسوب یون های مس در پیکربندی مناسب استفاده می کند. برای آلومینیوم، ماده ای که برای جمع آوری الکترون ها از کاتد استفاده می شود، پایانه مثبت، راه اندازی از الکترو اچینگ استفاده می کند. در سطح پایه، هر دو تکنیک مشابه آنچه در صنعت نیمه هادی استفاده می شود، هستند.
اضافات موجی آدیونیکس یک کلکتور جریان سه بعدی ایجاد می کند که تماس بین فویل و مواد فعال را افزایش می دهد. این شرکت ادعا می کند که نتیجه یک ماده پیچیده است که ساخت آن آسان است و عملکرد و کارایی باتری را بهبود می بخشد در حالی که به طور بالقوه طول عمر را دو برابر می کند. همچنین میتواند با طیف گستردهای از شیمی باتری کار کند، اگرچه Biton اضافه کرد که در آینده ممکن است کلکسیونرهای خود را با شیمیهای مختلف تنظیم کند تا عملکرد کمی بیشتر کند.
این استارتآپ اخیراً با مشارکت اسکانیا، سازنده خودروهای تجاری سوئدی، یک سری B به ارزش 39 میلیون دلار به رهبری GM Ventures و Deep Insight جمع آوری کرده است. بیتون گفت: این شرکت قصد دارد از بودجه برای سرعت بخشیدن به تحویل کلکسیونرهای فعلی خود و کاوش در بازارها و مناطق جدید استفاده کند تا ریسک را کاهش دهد، نقاط داده بیشتری به دست آورد، کشش بیشتری را به دست آورد و مسیری سریعتر برای تجاری سازی ایجاد کند. .
در اوایل سال جاری، آدیونیکس اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه 400 میلیون دلاری در ایالات متحده برای تولید کلکسیونرهای فعلی خود بسازد. این اقدام به بستههای باتری و خودروهای الکتریکی حاوی مواد این امکان را میدهد تا بر اساس قانون کاهش تورم که افزایش محتوای داخلی را تا پایان دهه الزامی میکند، مشوقهای بیشتری را درخواست کنند.
در کنار اعلامیه کارخانه، آدیونیکس بيان کرد که نامههایی از سوی خودروسازان آمریکایی دارد، اما نگفت که کدام آنها هستند. بیتون گفت: "ما در مرحله بعد با اعلام کارخانه آن را اعلام خواهیم کرد. " "اما در این دور، شما نام دو OEM را دارید که روی ما سرمایه گذاری کرده اند. پس میتواند به شما اطلاعاتی در مورد مشتریانی بدهد که ما با آنها درگیر هستیم.»
ارسال نظر