واتس اپ در نهایت به شما امکان می دهد اشتراک خود را از هرزنامه بازاریابی تجاری لغو کنید
WhatsApp Business در چند سال گذشته به بیش از 200 میلیون کاربر ماهانه افزایش یافته است . این بدان معناست که تعداد زیادی کسب و کار برای کاربران پیام ارسال می کنند - و برخی از این پیام ها می توانند به عنوان هرزنامه در نظر گرفته شوند. برای مشتریان، تنها گزینه این بود که یا به آنها اجازه ارسال پیام و پیشنهادات را بدهند یا حساب تجاری را به طور کلی مسدود کنند. واتس اپ بالاخره در حال تغییر آن است.
این شرکت اکنون در حال آزمایش راههای جدیدی برای کاربران است تا بازخوردی را برای کسبوکارها در مورد نوع پیامهایی که میخواهند دریافت کنند یا دریافت نکنند، ارائه دهند. این شامل دکمههایی مانند «علاقهمند/غیرعلاقهمند» و «توقف/رزومه» برای برخی دستهبندیهای خاص از پیامها است.
متا بيان کرد که آزمایش تعاملات جهانی را آغاز خواهد کرد. به عنوان مثال، در تصویر زیر، کاربران میتوانند نشان دهند که آیا به دریافت «پیشنهادها و اطلاعیهها» علاقه دارند (یا نه). آنها همچنین می توانند انتخاب کنند که دریافت این نوع پیام را به طور کامل متوقف کنند. در آینده، کاربران این گزینه را خواهند داشت که در صورت تمایل به دریافت پیشنهادات از یک برند در طول فصل جشن، پیامها را از سر بگیرند.
کسبوکارها میتوانند از طریق API واتساپ بر اساس یکی از این چهار دسته پیام ارسال کنند: بازاریابی (پیشنهادها، محصولات جدید)، ابزارهای کاربردی (بهروزرسانی سفارش، موجودی حساب)، احراز هویت (گذرواژههای یکبار مصرف) و خدمات (پرسشهای مشتری).
در حالی که این دستهها در باطن وجود دارند، قبلاً هیچ راهی برای مشتریان وجود نداشت که از یک نوع پیام جلوگیری کنند در حالی که به دریافت سایرین ادامه میدهند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید بهروزرسانیهای خرید و کدهای احراز هویت را از یک سایت تجارت الکترونیک دریافت کنید، اما اگر به پیامهای بازاریابی علاقهای نداشتید، گزینه ارائه بازخورد به صورت دستی را نداشتید.
در کشورهایی مانند هند و برزیل، برخلاف ایمیل، شماره تلفن متصل به واتس اپ، کانال اصلی ارتباط بسیاری از کاربران است. هنگامی که در ایمیل هستید، گزینه لغو اشتراک ایمیل های تبلیغاتی را دریافت می کنید، چنین شاخص هایی در واتس اپ وجود نداشت. این منجر به غرق شدن کاربران در پیام های تجاری هرزنامه شد.
این شرکت در نظر دارد کنترلهای جدیدی را برای پیامهای تجاری معرفی کند. در گفتگو با TechCrunch در ماه سپتامبر در حاشیه یک رویداد تجاری WhatsApp در هند، نیکیلا سرینیواسان، معاون مدیریت محصول برای کسب درآمد از پیام در متا، به این ویژگی اشاره کرد.
"یک کار مهم ما این است که به شما شفافیت بدهیم که در حال تعامل و تعامل با مشاغل هستید. دوم، اگر نمیخواهید با آنها تعامل داشته باشید، قویترین سیگنالی که میتوانید ارسال کنید این است که آنها را مسدود کنید و گزارش دهید. این به ما کمک میکند بفهمیم که این کسبوکاری نیست که شما در پلتفرم میخواهید. علاوه بر آن، ما شروع به فکر کردن در مورد اینکه چگونه میتوانیم اولویتهای بیشتری را به کاربران برای بیان جزئیات بیشتر بدهیم، فکر میکنیم.
Srinivasan همچنین اشاره کرد که آموزش به کسب و کارها و کمک به آنها برای درک اینکه چگونه برخی از کمپین های آنها با پلتفرم یا استانداردهای کاربران مطابقت ندارند در نهایت باعث کاهش هرزنامه می شود.
در اوایل سال جاری، این شرکت شروع به محدود کردن تعداد پیامهای بازاریابی که یک فرد میتواند در یک روز دریافت کند، بدون اینکه به صراحت محدودیتی را تعریف کند، کرد.
برای مدت طولانی، واتس اپ خود را به عنوان مکانی برای گفتگوهای شخصی افراد معرفی می کرد. در چند سال گذشته، این شرکت آپشن های ی را برای ایجاد و پیوستن به جوامع، پخش پیامها به عنوان خالق یا ناشر، و برای کسبوکارها، برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان معرفی کرده است. هر دو انجمن و کانال های پخش دارای برگه های خاص خود در برنامه هستند.
با این حال، ارتباطات تجاری همچنان در صندوق ورودی اصلی چت نشان داده می شود و راهی برای فیلتر کردن آن وجود ندارد. در تماس سه ماهه سه ماهه سوم 2024، این شرکت نشان داد که پلتفرم WhatsApp Business یک محرک رشد کلیدی برای درآمد خانواده برنامههای دیگر آن است که در این سه ماهه 434 میلیون دلار به دست آورد. این شرکت باید تعادلی بین کسب درآمد و بیگانه نکردن کاربران اصلی WhatsApp با بمباران پیامهای تجاری آنها پیدا کند.
هنگامی که از سرینیواسان در مورد این تعادل و امکان ایجاد یک مکان جداگانه برای پیام های تجاری پرسیدیم، او اشاره کرد که چندین ویژگی جدیدتر واتس اپ اختیاری و جدا از صندوق ورودی اصلی هستند.
هسته اصلی کاری که می خواهید با WhatsApp انجام دهید این است که در صندوق ورودی خود باشید. وقتی به این فکر میکنم که آیا تجربهای جداگانه برای کسبوکارها ایجاد میکنیم، واقعاً الهامبخشی را که برای کمک به کسبوکارها داریم دوست دارم. هر کاری که ما در زمینه آموزش کسبوکارها و سرمایهگذاری روی کنترلهای کاربر انجام میدهیم، به این دلیل است که میخواهیم استاندارد آنچه در صندوق ورودی شما تعلق دارد بسیار بالا باشد.»
می توانید با این خبرنگار به آدرس im@ivanmehta.com یا در سیگنال: @ivan.42 تماس بگیرید.
ارسال نظر