شرکت جنرال موتورز کروز 500 هزار دلار جریمه به وزارت دادگستری پرداخت می کند، به ارائه گزارش نادرست اعتراف می کند
کروز، واحد خودروهای خودران جنرال موتورز، اعتراف کرده است که گزارشی نادرست با هدف تأثیرگذاری بر تحقیقات فدرال در مورد یک حادثه ایمنی در سال گذشته ارائه کرده است. به عنوان مجازات، این شرکت 500000 دلار جریمه جنایی را به عنوان بخشی از یک توافق تعقیب قضایی به تعویق انداخته، طبق وزارت دادگستری (DOJ) پرداخت خواهد کرد.
این یکی از چندین جریمه ایالتی و فدرال است که کروز پس از نادیده گرفتن اطلاعات مهم مربوط به آن حادثه اکتبر، که طی آن یک رباتاکسی کروز با یک عابر پیاده برخورد کرد که پس از برخورد با خودروی انسان محور به مسیر خود پرت شده بود، با آن برخورد کرد. پس از آن خودروی خودمختار در تلاش برای عقب نشینی عابر پیاده را حدود 20 فوت کشید، اطلاعاتی که کروز فوراً با تنظیم کننده ها در میان گذاشت.
در ماه ژوئن، کروز موافقت کرد که 112500 دلار به کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا بپردازد تا از طرح دعوی قضایی جلوگیری کند و اختلاف را "به پایان برساند". سه ماه بعد، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) کروز را با یک جریمه 1.5 میلیون دلاری محکوم کرد.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز در حال تحلیل این حادثه است.
به عنوان بخشی از توافق خود با وزارت دادگستری، کروز باید با تحقیقات دولتی همکاری کند، یک برنامه رعایت ایمنی را اجرا کند، و گزارش های سالانه اجرا و اصلاح را به دادستانی ایالات متحده ارائه دهد.
اگر کروز در طول دوره توافق سه ساله به تعهدات خود عمل نکند، دولت می تواند نسبت به تعقیب جرم متهم اقدام کند.
کوری لگارس، مامور ویژه در آژانس نظارتی وزارت حمل و نقل ایالات متحده، در بیانیه ای گفت: «توافق تعویق تعقیب قضایی امروز، کروز و کارمندانش را به دلیل عدم صراحت در یک اقدام مطابق مقررات فدرال مسئول می داند.
کروز پس از این حادثه ضربه های زیادی را - مالی و غیره - داشته است. کروز مجوز فعالیت تجاری خود را در کالیفرنیا از دست داد و ناوگان خود را در سراسر کشور متوقف کرد. شرکت مادر جنرال موتورز هزینههای کروز را کاهش داد و دست محکمتری در کنترل شرکت گرفت که شامل اخراج 24 درصدی نیروی کار آن و کنارهگیری مدیران ارشد از جمله بنیانگذار و مدیرعامل کایل فوگت بود.
و در حالی که کروز تحقیقات خود را در مورد این حادثه با NHTSA حل کرده است، آژانس هنوز در حال تحلیل است که آیا رباتاکسی کروز با عابران پیاده به اندازه کافی ایمن برخورد می کند یا خیر. در ماه اوت، کروز نزدیک به 1200 رباتاکسی را برای حل مشکل ترمز غیرمنتظره فراخوان کرد.
با این حال، کروز به تلاش خود برای بازگشت ادامه می دهد. این شرکت رانندگی خودکار تحت نظارت را در منطقه خلیج، دالاس و فینیکس دوباره راهاندازی کرد و با اوبر قراردادی دارد تا رباتاکسی کروز را در سال 2025 به اپلیکیشن ride-hail بیاورد.
ارسال نظر