متن خبر

خوک ها نمی توانند پرواز کنند اما ممکن است به لطف مترجمان هوش مصنوعی بتوانند صحبت کنند

خوک ها نمی توانند پرواز کنند اما ممکن است به لطف مترجمان هوش مصنوعی بتوانند صحبت کنند

شناسهٔ خبر: 798681 -




خوکچه های کوچک در طبیعت
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

خوک ها پر سر و صدا هستند، اما هوش مصنوعی ممکن است بتواند صدای آنها را تفسیر کند و بر اساس آنها به ما بگوید که چه احساسی دارند. گروهی از دانشمندان یک الگوریتم هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند احساسات خوک ها را بر اساس غرغر، جیغ و خرناس آنها رمزگشایی کند. هدف این تحقیق کمک به کشاورزان برای درک سلامت عاطفی و فیزیکی و همچنین رفاه حیواناتشان است. دانستن اینکه خوک ها شاد، غمگین، استرس یا چیز دیگری هستند می تواند به پرورش دهندگان کمک کند تا مشکلات احتمالی را که بر حیوانات تأثیر می گذارد برطرف کنند و آنها را در شرایط بهتری نگهداری کنند.

محققان از هزاران ضبط شده از خوک ها در انواع موقعیت ها در طول زندگی خود استفاده کردند، تا زمانی که در برخی موارد به کشتارگاه رفتند. هر جیغ و غرغر بسته به اینکه خوک تجربه مثبت یا منفی را تجربه می‌کرد، برچسب‌گذاری و برچسب‌گذاری می‌شد. به زودی، هوش مصنوعی می تواند احساساتی را که صداهای مختلف را برمی انگیزد، تعیین کند. به عنوان مثال، جیغ های بلند اغلب به معنای ترس یا استرس است، در حالی که غرغرهای کوتاه به معنای رضایت خوک است.

تجهیزات پیشرفته زیادی برای نظارت بر سلامت فیزیکی حیوانات در مزارع مدرن استفاده می شود. گفت ن تناسب روانی آنها به این فهرست می تواند یک موهبت واقعی برای کشاورزان باشد. خوک‌های شاد سالم هستند و خوک‌های تحت استرس ممکن است نشانه مشکلات بزرگ‌تری باشد. خوک های شادتر فقط به دلایل اخلاقی خوب نیستند. آنها همچنین تمایل به ارزش بیشتری برای گوشت دارند.

هوش مصنوعی Doolitle

محققان بر این باورند که با داده های کافی، این هوش مصنوعی در نهایت می تواند برای درک احساسات سایر حیوانات نیز سازگار شود. در حال حاضر تلاش هایی در آن عرصه وجود دارد. Shazam Band جدید از هوش مصنوعی برای ترجمه برای حیوانات استفاده می کند. قلاده اطراف سگ یا گربه شما (یا هر حیوانی) از حسگرهایی برای نظارت بر واکنش حیوان به آنچه شما به او می گویید و حرکات آنها استفاده می کند. هوش مصنوعی آن را به زبان انسان تفسیر می کند و از سخنرانان در یقه پخش می کند. با گذشت زمان، مهارت های ارتباطی حیوان خانگی شما را یاد می گیرد و دقیق تر می شود.

قرار دادن قلاده هایی مانند آن در اطراف میلیون ها خوک پرورش یافته در مزارع به احتمال زیاد عملی نیست. با این حال، الگوریتم هوش مصنوعی می تواند به روش های مفید دیگری نیز به کار گرفته شود. محققان به دنبال ایجاد اپلیکیشنی هستند که از الگوریتمی استفاده کند که کشاورزان بتوانند از آن برای تحلیل دما یا تماشای حیوانات وحشی استفاده کنند. سپس، تنها چیزی که لازم است این است که دستگاه را به یک ماشین بافندگی و نخ وصل کنید تا به خوک اجازه دهید ملیله خود را بسازد تا نشان دهد که چقدر عالی است، بدون نیاز به عنکبوت.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند در مورد فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است