متن خبر

OpenAI می گوید امسال مدلی به نام Orion را عرضه نخواهد کرد

OpenAI می گوید امسال مدلی به نام Orion را عرضه نخواهد کرد

شناسهٔ خبر: 798334 -




OpenAI می گوید که قصد ندارد یک مدل هوش مصنوعی با نام رمز Orion را در سال جاری عرضه کند تا با گزارش های اخیر در مورد نقشه راه محصول شرکت مقابله کند.

یکی از سخنگویان از طریق ایمیل به TechCrunch گفت: "ما برنامه ای برای عرضه مدلی با نام رمز Orion در سال جاری نداریم." ما قصد داریم بسیاری از فناوری های عالی دیگر را منتشر کنیم.

The Verge روز پنجشن به گزارش داد که Orion، که انتظار داریم که مدل مرزی بعدی OpenAI باشد، تا دسامبر عرضه می‌شود و شرکای مورد اعتماد اولین کسانی هستند که پیش‌نمایش آن را قبل از عرضه از طریق ChatGPT انجام می‌دهند. طبق گزارش The Verge، مایکروسافت، یک سرمایه‌گذار و همکار نزدیک OpenAI، انتظار دارد تا اوایل نوامبر به Orion دسترسی پیدا کند.

OpenAI قبلاً به TechCrunch گفته بود که گزارش The Verge دقیق نیست، اما از توضیح بیشتر خودداری کرد.

Orion، یک پله بالاتر از پرچمدار فعلی OpenAI، GPT-4o، گزارش شده است که تا حدودی بر روی داده های آموزشی مصنوعی از o1، مدل "استدلال" شرکت آموزش دیده است. OpenAI برای آینده قابل پیش‌بینی برنامه‌ریزی می‌کند تا به توسعه مدل‌های جدید «GPT» در کنار مدل‌های استدلالی مانند o1 ادامه دهد، که به نظر می‌رسد به موارد استفاده اساساً متفاوت می‌پردازد.

بیانیه OpenAI جای تکان دادن قابل توجهی را باقی می گذارد. ممکن است مدل اصلی بعدی این شرکت در واقع Orion نباشد. یا شاید OpenAI مدل جدیدی را تا دسامبر عرضه کند ، اما مدلی کمتر از Orion.

در این مرحله، هر کسی حدس می‌زند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است