متن خبر

شرکت OpenAI احتمالا ماه آینده از هوش مصنوعی جدید خود با نام Orion رونمایی می‌کند

شرکت OpenAI احتمالا ماه آینده از هوش مصنوعی جدید خود با نام Orion رونمایی می‌کند

شناسهٔ خبر: 797940 -




OpenAI ظاهرا قصد دارد تا Orion، مدل هوش مصنوعی بزرگ بعدی خود را تا آخرین ماه میلادی سال 2024 یعنی دسامبر منتشر کند.

براساس گزارش ورج، برخلاف دو مدل آخر OpenAI، یعنی GPT-4o و o1، هوش مصنوعی Orion در ابتدا از طریق ChatGPT منتشر نخواهد شد. در عوض، OpenAI قصد دارد تا محصول خود را ابتدا در دسترس شرکت‌هایی قرار بدهد که از نزدیک با آن‌ها همکاری دارد تا بتوانند محصولات و آپشن های خود را بسازند.

آمادگی مایکروسافت برای میزبانی از هوش مصنوعی Orion

منبع دیگری نیز به The Verge اعلام کرده که مهندسان مایکروسافت (شریک اصلی OpenAI برای استقرار مدل‌های هوش مصنوعی) در حال آماده‌شدن برای میزبانی از Orion در Azure در اوایل نوامبر (اواسط آذرماه) هستند. در حالی که به‌نظر می‌رسد Orion به‌عنوان جانشین GPT-4 معرفی شود، اما مشخص نیست که OpenAI آن را GPT-5 می‌نامد یا خیر.

پیش از این یکی از مدیران OpenAI در ایکس ادعا کرده بود که Orion به‌طور بالقوه 100 برابر قدرتمندتر از GPT-4 است. همچنین در گزارش دیگری ادعا شده بود که OpenAI از o1 با نام رمز «توت فرنگی» برای آموزش Orion استفاده می‌کند.

با این حال، یکی از سخنگویان OpenAI به تک‌کرانچ اعلام‌کرده که گزارش ورج دقیق نیست، پس مدل هوش مصنوعی Orion ممکن است در زمان دیگری معرفی شود.

گزارش‌های مربوط به انتشار مدل بزرگ بعدی OpenAI در زمان بسیار مهمی برای این استارتاپ منتشر شده است، که به‌تازگی توانسته بود سرمایه‌ای به ارزش 6.6 میلیارد دلار کسب کند. همچنین این استارتاپ در حال تغییر تیم داخلی خود است، «میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI به‌تازگی استعفای خود را همراه با اعضای دیگری از جمله «باب مک‌گرو»، مدیر ارشد تحقیقات و «بارت زوف»، معاون بخش آموزش اعلام کرده است.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است