متن خبر

Ebattled Astra قرارداد DOD را برای توسعه تحویل محموله نقطه به نقطه از فضا منعقد کرد

Ebattled Astra قرارداد DOD را برای توسعه تحویل محموله نقطه به نقطه از فضا منعقد کرد

شناسهٔ خبر: 797702 -




هنوز Astra Space را در نظر نگیرید. این شرکت که در اوایل سال جاری مجدداً به‌خاطر بخشی از ارزش سابق خود خصوصی شد، قرارداد جدیدی با واحد نوآوری دفاعی (DIU) برای پشتیبانی از توسعه یک سیستم پرتاب نسل بعدی برای مأموریت‌های فضایی حساس به زمان بسته است.

قراردادی که DIU تحت برنامه Novel Responsive Space Delivery (NRSD) اعطا کرد، حداکثر ارزش آن 44 میلیون دلار است. این پول (هرچقدر که واقعاً ارسال شود) صرف توسعه مستمر سیستم پرتاب Astra 2 می شود که برای انجام پرتاب های سریع و بسیار کم هزینه طراحی شده است.

بودجه جدید نشانه آن است که همه اعتماد خود را به Astra از دست نداده‌اند، استارت‌آپی که در سال 2021 با ارزش 2.1 میلیارد دلار با جاه‌طلبی‌های بلند برای تولید انبوه موشک‌های کوچک و ارزان با قابلیت انجام صدها ماموریت در سال وارد بازار شد. اما شرکت در تلاش برای تحقق بخشیدن به این اظهارات، پول نقد خود را سوزاند، و چندین پرتاب ناموفق (و دو مورد موفقیت آمیز) را قبل از اعلام چرخش موشک 4 با ظرفیت 600 کیلوگرم انجام داد.

این شرکت چند ماه را صرف جست‌وجوی - و عدم تامین مالی - کافی برای سرپا ماندن در بازارهای عمومی کرد. این حماسه در ماه مارس زمانی به اوج رسید که شرکت اعلام کرد که هیئت مدیره پیشنهادی از بنیانگذاران کریس کمپ و آدام لندن برای خرید باقیمانده سهام آسترا با قیمت فقط 0.50 دلار برای هر سهم پذیرفته است. آسترا در ماه جولای معاملات خود را در نزدک متوقف کرد.

با این حال، DIU آشکارا تحت تأثیر پیشنهاد Astra قرار گرفت و قرارداد جدید می‌تواند به رسیدن موشک 4 به مدار برای اولین بار کمک کند. هدف از آن پرتاب، طبق سندی که تابستان گذشته توسط DIU منتشر شد، نشان دادن یک یا چند مورد از این قابلیت ها خواهد بود: تحویل در فضا از یک مدار به مدار دیگر. بازگشت مداری از فضا به مکان دقیق روی زمین؛ یا از طریق یک مدار یا مسیر مشخص در فضا. در این سند آمده است که راه حل ها باید ظرف 24 ماه آماده پرواز باشند.

در حال حاضر، آسترا در مرحله اولیه قرارداد است تا مفهوم عملیات خود را اصلاح کند، اما اگر نمونه اولیه انتخاب شود، این شرکت می تواند به فازهای اضافی برای یک یا چند نمایش ماموریت پیش رود. مراحل بعدی می‌تواند شامل نمایش‌هایی با محموله‌های حتی بزرگ‌تر باشد که با دقت بیشتر تحویل داده می‌شوند یا تلاش برای استفاده از وسیله نقلیه برای پشتیبانی از عملیات حساس به زمان، مانند واکنش در بلایا.

DIU قبلاً دو جایزه تحت برنامه NRSD صادر کرده است، به شرکت Spaceport برای پلت فرم پرتاب سیار مبتنی بر دریا و استوک اسپیس، که همچنین قصد دارد تحویل محموله فضایی نقطه به نقطه را به واقعیت تبدیل کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است