متن خبر

کیا EV2 بدون پوشش مشاهده شد؛ شاسی‌بلند الکتریکی و اقتصادی کره‌ای

کیا EV2 بدون پوشش مشاهده شد؛ شاسی‌بلند الکتریکی و اقتصادی کره‌ای

شناسهٔ خبر: 797297 -




کیاموتورز مدتی پیش تصمیم گرفت شاسی‌بلند الکتریکی و مقرون‌به‌صرفه‌ای روانه بازار کند. این خودرو با نام کیا EV2 شناخته می‌شود و اکنون نخستین تصاویر بدون پوشش استتار از آن منتشر شده‌اند.

مدل‌های جدید و الکتریکی کیا سال گذشته معرفی شدند. این خودروها شامل شاسی‌بلند جمع‌وجور کیا EV5 همراه مدل‌های مفهومی کیا EV3 و کیا EV4 بودند. آن زمان کیا اعلام کرد این خودرو با قیمتی بین 30 الی 80 هزار دلار روانه بازار خواهند شد. مدل‌های کوچک و الکتریکی این شرکت، EV3، EV4 و EV5، در محدوده قیمتی 35 الی 50 هزار دلار قرار دارند. اکنون کیا EV2 به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده خودروهای الکتریکی کیا معرفی شده تا رقابت در بازار خودروهای الکتریکی را به مرحله جدیدی ببرد.

مشخصات فنی کیا EV2

به گفته «هو سونگ سانگ»، مدیرعامل کیا، اکتبر گذشته در صحبت با خبرگزاری اتوکار تأیید کرد کیا EV2 سال 2026 با قیمت پایه 30 هزار دلار روانه بازار خواهد شد. این خودرو نیز مانند دیگر برادرانش، شاسی‌بلند جمع‌وجور الکتریکی است. کیا EV2 از الگوهای ظاهری مشابه مدل پرچم‌دار، کیا EV9، بهره می‌برد.

این خودرو مانند دیگر اتومبیل‌های برقی کیا، بر پایه پلتفرم E-GMP هیوندای ساخته خواهد شد. برد احتمالی کیا EV2 حدود 480 کیلومتر است و باتری‌های آن نیز از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. دو کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی و سیستم ناوبری مخصوص کیا، ازجمله تجهیزاتی است که انتظار داریم در کیا EV2 نصب شده باشند. کیا تولید مدل‌های الکتریکی و جدید خود را در اسلواکی انجام می‌دهد؛ چراکه این شرکت قصد دارد به‌سرعت سهم قابل‌توجهی را از بازار خودروهای برقی اروپا در اختیار بگیرد.

کیا EV2

آگوست، کیا 22500 دستگاه خودرو الکتریکی در سراسر جهان فروخت. این خودروساز کره‌ای برای سومین ماه متوالی موفق شد بیش از 20 هزار دستگاه خودرو برقی در سراسر جهان بفروشد. در دوران رکود بازار خودروهای الکتریکی، این موفقیت برای کره‌ای‌ها اهمیت دوچندان دارد. دیگر خودرو الکتریکی و کوچک این شرکت، کیا EV3، نیز با بازه قیمتی 30700 الی 34100 دلار به بازار عرضه می‌شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است