متن خبر

Raspberry Pi افزونه های متمرکز بر هوش مصنوعی بیشتری منتشر می کند

Raspberry Pi افزونه های متمرکز بر هوش مصنوعی بیشتری منتشر می کند

شناسهٔ خبر: 796437 -




Raspberry Pi اخیراً محصولات جدید را با سرعتی سریع ارسال می کند. این هفته، این شرکت چندین محصول جدید را به خط تولید خود اضافه می کند تا قابلیت های Raspberry Pi 5 را گسترش دهد.

Raspberry Pi بیشتر به خاطر رایانه های کوچک، ارزان و تک بردی که به طور گسترده توسط علاقه مندان و مدارس و همچنین شرکت های تولیدی صنعتی و الکترونیکی استفاده می شود، شناخته شده است. Raspberry Pi 5، محصول شاخص این شرکت، دارای یک رابط PCIe 3.0 است که با یک کانکتور 16 پین در معرض دید قرار گرفته است.

این شرکت کارت های گفت نی M.2 HAT+ را به فروش رسانده است که کانکتور 16 پین را به کانکتور M.2 سنتی تر تبدیل می کند. HAT مخفف "Hardware Attached on Top" است، یک مخفف زیبا که این شرکت برای اشاره به کارت های گفت نی که به Raspberry Pi معمولی متصل می کنید، استفاده می کند.

کاربران Raspberry Pi از آن اسلات M.2 برای اضافه کردن NVMe SSD (در ادامه در مورد آن) و سایر افزونه‌ها استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال، Raspberry Pi در ماه ژوئن شروع به فروش یک کیت هوش مصنوعی کرد که اساساً یک کارت افزونه M.2 با یک شتاب دهنده استنتاج شبکه عصبی از Hailo است.

امروز، این شرکت در حال راه‌اندازی یک برد جدید HAT+ با شتاب‌دهنده استنتاج Hailo است. Raspberry Pi AI HAT+ در انواع 13 و 26 tera-operation در ثانیه (TOPS) عرضه می شود که به ترتیب با قیمت 70 و 110 دلار به فروش می رسد. نوع 13 TOPS دارای همان ماژول موجود در کیت هوش مصنوعی موجود است.

قرار نیست GPT را روی Raspberry Pi آموزش دهید، اما این افزونه‌های هوش مصنوعی روشی مقرون‌به‌صرفه برای انجام استنتاج در لبه هستند.

برخلاف M.2 HAT+، AI HAT+ رابط M.2 ندارد. این یک بسته واحد است که برای ماژول های استنتاج Hailo طراحی شده است.

وقتی با کیت هوش مصنوعی استفاده می‌شود، AI HAT+ (سمت چپ) در مقایسه با M.2 HAT+ چگونه به نظر می‌رسد:

امتیاز تصویر Raspberry Pi's AI HAT+ vs. AI Kit : Raspberry Pi

اگر با اجزای رایانه شخصی آشنایی دارید، می دانید که اکثر درایوهای ذخیره سازی مدرن NVMe از کانکتورهای M.2 نیز استفاده می کنند. با این حال، انواع SSD های مختلف وجود دارد، و آنها در فرم های مختلف و سرعت عملکرد متفاوت هستند.

برای Raspberry Pi 5، می توانید از هر NVMe SSD در فرم فاکتورهای 2230 و 2242 که با PCIe 3.0 سازگار است استفاده کنید. SSD های خارج از قفسه با Raspberry Pi 5 با پسوند M.2 HAT+ به خوبی کار می کنند.

اعتبار تصویر: Raspberry Pi

این شرکت همچنین در حال راه‌اندازی درایوهای SSD با نام تجاری M.2 NVMe خود است – نوع ۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت ۳۰ دلار و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۴۵ دلار به فروش می‌رسد. برای زمینه، یک SSD 256 گیگابایتی با مشخصات مشابه در حال حاضر بین 20 تا 30 دلار در آمازون قیمت دارد.

این شرکت همچنین بسته‌های کیت SSD را با M.2 HAT+ و SSD در یک جعبه می‌فروشد. کیت SSD 256 گیگابایتی 40 دلار قیمت دارد، در حالی که یک کیت 512 گیگابایتی 55 دلار قیمت دارد.

این کیت های SSD قرار نیست انقلابی در اکوسیستم رزبری پای ایجاد کنند، اما راه خوبی برای اطمینان از خرید یک SSD سازگار با Raspberry Pi 5 و پیوست M.2 HAT+ آن هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است