متن خبر

تسلا درآمد سه‌ماهه سوم خود را اعلام کرد؛ رشد 12 درصدی سهام شرکت

تسلا درآمد سه‌ماهه سوم خود را اعلام کرد؛ رشد 12 درصدی سهام شرکت

شناسهٔ خبر: 796373 -




تسلا گزارش درآمد خود برای سه‌ماهه سوم سال را اعلام کرد. سود گزارش‌شده از سوی غول خودروسازی بالاتر از برآورد تحلیلگران بوده، اما از نظر درآمد نتوانسته انتظارات را برآورده کند. با این‌حال سهام تسلا پس از اعلام این گزارش نزدیک به 12 درصد رشد کرده است.

براساس گزارش CNBC نتایج ارائه‌شده توسط تسلا در مقابل انتظار تحلیلگران به شرح زیر است:

  • سود به ازای هر سهم: 62 سنت در مقابل 58 سنت موردانتظار
  • درآمد: 25.18 میلیارد دلار در مقابل 25.37 میلیارد دلار موردانتظار
تسلا

درآمد تسلا نسبت به 23.35 میلیارد دلار سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است. سود آن نیز از 1.85 میلیارد دلار یا 53 سنت به‌ازای هر سهم در سال گذشته به حدود 2.17 میلیارد دلار یا 62 سنت برای هر سهم افزاش یافته است.

درآمد بخش خودروسازی تسلا در سه‌ماهه سوم با 2 درصد رشد به 20 میلیارد دلار رسیده است. بخش باتری و عملیات خورشیدی آن نیز نسبت به سال گذشته 52 درصد رشد کرده و 2.4 میلیارد دلار درآمد داشته است. خدمات و سایر فعالیت‌های درآمدزای غول خودروسازی نیز 2.8 میلیارد دلار دیگر برای این شرکت به همراه داشته است.

توضیحات ایلان ماسک درباره آینده تسلا و صنعت خودرو

ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جلسه‌ای به سهامداران بيان کرد که «بهترین حدس» او این است که «رشد صنعت خودرو» در سال آینده به 20 تا 30 درصد خواهد رسید.

همچنین در این جلسه از ماسک سوال شد که آیا تسلا‌ علاوه بر سایبرکب یک خودروی برقی ارزان خواهد ساخت که او پاسخ داد تمام خودروهای این شرکت در آینده خودران خواهند بود. ماسک همچنین بيان کرد که از 7 میلیون وسیله‌نقلیه ساخته‌شده توسط تسلا تا به امروز، بخش زیادی از آن‌ها دارای قابلیت «رانندگی خودران» هستند و این شرکت «در حال حاضر سفارش ساخت 35 هزار خودروی خودران در هفته را پیش می‌برد.»

نهایتاً ماسک در این جلسه بيان کرد که تسلا در نهایت سالانه 2 میلیون خودروی Cybercab تولید خواهد کرد و در اوایل سال 2025 در تگزاس و احتمالاً کالیفرنیا، رانندگی بدون راننده را ارائه خواهد کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است