متن خبر

“به سادگی تصویر واقعی و تصویر جعلی نیست”: کوالکام به بحث ویرایش عکس با هوش مصنوعی اهمیت می دهد

“به سادگی تصویر واقعی و تصویر جعلی نیست”: کوالکام به بحث ویرایش عکس با هوش مصنوعی اهمیت می دهد

شناسهٔ خبر: 795905 -




صفحه گوشی <a href= که عکس کودکی را در ساحل در حال ویرایش توسط ویژگی پاک کن جادویی گوگل نشان می دهد." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DdeeaEMMfRegMyNU6CEVWH-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DdeeaEMMfRegMyNU6CEVWH-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DdeeaEMMfRegMyNU6CEVWH-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DdeeaEMMfRegMyNU6CEVWH-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DdeeaEMMfRegMyNU6CEVWH-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DdeeaEMMfRegMyNU6CEVWH-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DdeeaEMMfRegMyNU6CEVWH-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DdeeaEMMfRegMyNU6CEVWH.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high" crossorigin="anonymous">
پاک کن جادویی گوگل (در بالا) تنها نمونه ای از ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی است (اعتبار تصویر: Google)

وقتی از سامسونگ در مورد موضعش در مورد ویرایش عکس با هوش مصنوعی در Galaxy Unpacked در ژانویه پرسیدم، احساس کردم که یک قوطی کرم باز کردم. پاتریک چومت، رئیس بخش تجربه مشتری سامسونگ ، در آن زمان به من گفت: «هیچ چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد. در مورد ماهیت عکاسی (در همان مصاحبه، چومت به درستی از اهمیت اعتبارسنجی اصالت صحبت کرد).

مارکز براونلی اخیراً نقل قول Chomet را در یک پست X آورده است که نظرات متفاوت سامسونگ، اپل و گوگل را در مورد این موضوع برجسته می کند. با این حال، در نهایت، همه تولیدکنندگان بزرگ تلفن آپشن های ویرایش مشابهی را ارائه می‌کنند ( پاک کن جادویی ، پاک کردن ، پاک‌کن هوش مصنوعی و غیره).

کوالکام، به نوبه خود، تصدیق می کند که ویرایش عکس با هوش مصنوعی یک مرز جدید هیجان انگیز است، اما همچنین مملو از پیامدهای اخلاقی ناخوشایند است. در طی یک مصاحبه میزگرد در Snapdragon Summit، کریس پاتریک، معاون گوشی موبایل این شرکت، توضیح داد که چرا معتقد است ویرایش عکس با هوش مصنوعی «به سادگی یک تصویر واقعی و تصویر جعلی نیست».

LOL "عکس چیست؟" سامسونگ: "در واقع، چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد" Google: "در حافظه شما و در زمینه بزرگتر معتبر است، اما شاید برای یک میلی ثانیه خاص معتبر نباشد" اپل: " یک جشن شخصی از چیزی که واقعاً اتفاق افتاده است" https://t.co/mwy3Yb9KaY 23 سپتامبر 2024

مهندس سابق توضیح داد: "این یک سوال جالب است، زیرا مغز انسان دیجیتال نیست." «وقتی غروب خورشید را در بیرون می‌بینید، غروب را بدون زمینه درک نمی‌کنید. شما می دانید کجا هستید. میدونی چه بویی میدی شما می دانید چه می شنوید، می دانید چه احساسی دارید. میدونی غروب خورشید چه شکلیه، درسته؟ همه اینها بخشی از نحوه درک شما از فضا است. "

پس ، وقتی تصویری را می گیریم، آیا باید فقط پاسخ خام سنسور باشد؟ یا درست است که زمینه را در نحوه ایجاد آن تصویر لحاظ کنیم؟ من متخصص نیستم من دکتری در این موضوع ندارم، اما فکر می کنم به سادگی یک تصویر واقعی و تصویر جعلی نیست. من فکر می‌کنم زمینه مهم است، و استخراج بهترین چیزی که می‌توانیم از کل موقعیت، بازتابی دقیق از کاری است که چشم و مغز نیز انجام می‌دهند."

وقتی غروب آفتاب را در بیرون درک می کنید، غروب را بدون زمینه درک نمی کنید.

کریس پاتریک

پاتریک ادامه داد: «[با این حال]، اگر تصویری از Rui [Guo، مدیر ارشد اجرایی Honor، که در میزگرد نیز حضور داشت] و من در ماه وجود داشته باشد، باید کاملاً واضح باشد که در واقع یک عکس نیست. من و روی روی ماه این درست نیست - دستکاری شده است.

پس ، برای ما، بسیار واضح است که باید مکانیسمی وجود داشته باشد تا افراطی دیگر - آن تصاویر دستکاری شده - را برای مردم تشخیص دهد. ما در حال ساختن فناوری باورنکردنی با هم هستیم، اما می‌خواهیم مطمئن شویم که در پایان، تأثیر مخربی نداشته باشد، جایی که مردم دیگر نمی‌توانند تفاوت بین حقیقت و تخیل را تشخیص دهند.»

هوش مصنوعی بیشتری در راه است

آنر CMO Ray Guo <a href= از Honor Magic 7 Pro روی صحنه در Snapdragon Summit رونمایی کرد. " srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LXYufW8jgwA3rqsb9QZTDk-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LXYufW8jgwA3rqsb9QZTDk-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LXYufW8jgwA3rqsb9QZTDk-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LXYufW8jgwA3rqsb9QZTDk-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LXYufW8jgwA3rqsb9QZTDk-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LXYufW8jgwA3rqsb9QZTDk-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/LXYufW8jgwA3rqsb9QZTDk.jpg">

آنر CMO Ray Guo در حال معرفی Honor Magic 7 Pro روی صحنه در Snapdragon Summit (اعتبار تصویر: Honor)

مدیر ارشد فناوری Honor Rui Guo همچنین در میزگرد Snapdragon Summit شرکت کرد و به تازگی اعلام کرد که Honor Magic 7 Pro – که قرار است در سال آینده در اروپا عرضه شود – با اولین ارتقاء پرتره AI مولد روی دستگاه در صنعت عرضه خواهد شد. پس ، آیا این شرکت از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا پرتره‌ها را بهتر از آنچه هستند نشان دهد؟ یا هدف تقلید از جزئیات واقعی است که سخت افزار Honor به تنهایی قادر به ثبت آن نیست؟

گوئو توضیح داد: «از یک طرف، ما باید مطمئن شویم که خود عکس مطابق با استانداردهای مصرف‌کننده مدرن است. همه می دانند که یک عکس خوب و بد چیست. اما از طرف دیگر، ما قطعاً قصد داریم اصالت عکس را حفظ کنیم. ما سعی نمی کنیم عکس را برای مصرف کننده فتوشاپ کنیم ، درست است؟ ما باید در پایان روز اختیارات را به کاربران بدهیم.»

و من فکر می‌کنم که اصل موضوع همین است. ابزارهایی مانند Magic Eraser و Clean Up زمانی از نظر اخلاقی مشکوک می شوند که کاربران - یا، نگران کننده تر، سیاستمداران - سعی می کنند تصاویر دستکاری شده را واقعی جلوه دهند، اما به عنوان ابزاری برای حذف گهگاهی افراد غریبه از عکس های تعطیلات خانوادگی، ویرایش عکس با هوش مصنوعی برای بسیاری از افراد است. ، غیر قابل انکار مفید است.

نه کوالکام و نه آنر این ابزارها را به مصرف‌کنندگان خود تحمیل نمی‌کنند – اگر می‌خواهید به همان روشی که همیشه انجام می‌دادید عکس بگیرید، هنوز هم می‌توانید. در عوض، شرکت‌ها به کاربران این آزادی را می‌دهند که انتخاب کنند چگونه لحظاتی را که برایشان مهم است ثبت کنند. مطمئناً، این یک قوطی کرم است، اما همانطور که کریس پاتریک از کوالکام اشاره کرد، "به سادگی تصویر واقعی و تصویر جعلی نیست."

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر گوشی ها

Axel ویرایشگر تلفن‌های TechRadar در بریتانیا است که همه چیز را از آخرین پیشرفت‌های اپل گرفته تا جدیدترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از محاسبات موبایلی سایت گزارش می‌دهد. اکسل که قبلاً برای نشریاتی از جمله Esquire و FourFourTwo نوشته بود، در کاربردهای فناوری فراتر از دسکتاپ به خوبی تبحر دارد و پوشش او از گزارش و تجزیه و تحلیل عمومی تا مصاحبه های عمیق و نظرات را شامل می شود. اکسل قبل از پیوستن به TechRadar در سال 2020 برای مدرک ادبیات انگلیسی در دانشگاه وارویک تحصیل کرد و سپس مدرک NCTJ را به عنوان بخشی از طرح آموزش دیجیتال افتتاحیه شرکت به دست آورد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است