متن خبر

فدرال رزرو راه را برای استارت آپ های EVTOL برای آوردن وسایل نقلیه پرنده به حریم هوایی ایالات متحده روشن می کند

فدرال رزرو راه را برای استارت آپ های EVTOL برای آوردن وسایل نقلیه پرنده به حریم هوایی ایالات متحده روشن می کند

شناسهٔ خبر: 795247 -




رگولاتورهای فدرال مسیر را برای برخاستن و فرود عمودی الکتریکی برای به اشتراک گذاشتن حریم هوایی ایالات متحده با هواپیماها و هلیکوپترها باز کرده اند - یک پیروزی برای صنعت در حال رشد و تصمیمی به موقع برای استارتاپ هایی مانند Joby Aviation و Archer Aviation که پیش بینی می شود شبکه های تاکسی هوایی را به صورت تجاری در این کشور راه اندازی کنند. 2025.

اداره هوانوردی فدرال روز سه‌شنبه حکم نهایی موردانتظار خود را در مورد ادغام وسایل نقلیه با قابلیت بالابر موتوری منتشر کرد، دسته‌ای که FAA دو سال پیش احیا کرد تا eVTOL‌ها را در خود جای دهد و هواپیماهایی را توصیف می‌کند که می‌توانند مانند هلیکوپتر بلند شوند و فرود بیایند اما سپس در حال انتقال باشند. به جلو پرواز مانند هواپیما.

مایک ویتاکر، مدیر FAA در بیانیه‌ای گفت: «هواپیماهای با نیروی بالابر اولین دسته جدید هواپیماها در نزدیک به 80 سال گذشته هستند و این قانون تاریخی راه را برای انجام عملیات‌های تحرک هوایی پیشرفته (AAM) در آینده هموار خواهد کرد. ویتاکر این قانون را در جریان کنوانسیون و نمایشگاه هوانوردی NBAA-Business در لاس وگاس اعلام کرد.

این حکم همچنین حاوی دستورالعمل هایی برای آموزش خلبانی است و قوانین عملیاتی را روشن می کند. به عنوان مثال، جدای از نوع جدیدی از گواهینامه خلبانی با بالابر برقی، این حکم شامل توانایی گسترده اپراتورها برای آموزش و صلاحیت خلبانان با استفاده از دستگاه های آموزشی شبیه سازی پرواز است.

قوانین عملیاتی به طور خاص برای وسایل نقلیه بالابر موتوری تنظیم شده است و به این ترتیب به eVTOL ها اجازه می دهد تا در صورت لزوم بین قوانین هلیکوپتر و هواپیما جابجا شوند.

Joby، Archer، Beta Technologies و Wisk Aero - که در حال ساخت هواپیما برای شبکه‌های تاکسی هوایی شهری، دفاع، بار و لجستیک پزشکی هستند - از سال 2022 با FAA همکاری نزدیکی داشته‌اند تا این مجموعه قوانین جدید را برای آموزش، عملیات، و تعمیر و نگهداری

گرگ بولز، رئیس امور دولتی در Joby Aviation، به TechCrunch گفت: «[حکم] با تمام امیدهایی که ما برای آن طراحی کرده بودیم مطابقت دارد. پس روشی که ما سیستم عامل را طراحی کرده ایم، کابین خلبانی که طراحی کرده ایم، روشی که برای ذخایر انرژی طراحی کرده ایم، همه با قانون FAA مطابقت دارد.

بولز همچنین بيان کرد که Joby می‌تواند پس از دریافت گواهینامه نوع خود از FAA، عملیات تجاری خود را آغاز کند، به این معنی که طراحی هواپیمای استارت‌آپ و سایر اجزای اصلی هواپیما مطابق با استانداردهای ایمنی و قابلیت پرواز است. جوبی در مرحله چهارم از پنج مرحله گواهینامه نوع خود قرار دارد و اخیراً 500 میلیون دلار سرمایه از تویوتا برای کمک به عبور از خط پایان دریافت کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است