متن خبر

آیا هوش مصنوعی می تواند باعث شود کمتر احساس تنهایی کنیم؟ بنیانگذار Manifest چنین فکر می کند

آیا هوش مصنوعی می تواند باعث شود کمتر احساس تنهایی کنیم؟ بنیانگذار Manifest چنین فکر می کند

شناسهٔ خبر: 788761 -




ایمی وو، بنیانگذار اپلیکیشن سلامت روان مبتنی بر هوش مصنوعی، مانیفست، پیش‌بینی جسورانه‌ای برای موج بعدی فناوری دارد.

او گفت: «به‌جز روند هوش مصنوعی، فکر می‌کنم افراد زیادی شاهد این همه‌گیری تنهایی هستند که در ژنرال Z اتفاق می‌افتد. شکی در ذهن من وجود ندارد که تک شاخ هایی از این دسته ها برای رسیدگی به اپیدمی تنهایی پدیدار خواهند شد.

Manifest هنوز کاملاً یک شاخدار نیست - فقط در مرحله اولیه خود است و به تازگی 3.4 میلیون دلار از a16z Speedrun و تعدادی سرمایه گذار دیگر جمع آوری کرده است. اما وو شرکت خود را به عنوان بخشی از محصول جدیدی از محصولات می‌بیند که تلاش می‌کنند از افزایش تنهایی بکاهند.

وو در اواخر دهه بیست سالگی است، درست در آستانه مرز تیره بین هزاره ها و ژنرال Z، اما او مبارزات نسل جوان را درک می کند. گزارشی از سیگنا نشان داد که از هر پنج بزرگسال، سه نفر گزارش می‌دهند که گاهی یا همیشه احساس تنهایی می‌کنند. این تعداد در میان پاسخ دهندگان 18 تا 22 ساله حتی 73 درصد بیشتر است. Manifest برنامه‌ای است که او آرزو می‌کرد زمانی که در مقطع کارشناسی در استنفورد تحصیل می‌کرد، در حالی که برای اولین بار به تنهایی زندگی می‌کرد، در یک محیط رقابتی و ترسناک حرکت می‌ کرد.

وو به TechCrunch گفت: «واقعاً احساس می‌کردم دنیای واقعی با مشت به صورتم زد. من احساس می‌کنم مدرسه همه این چیزها را به شما می‌آموزد، در اینجا نحوه کار در فیس‌بوک، یا گوگل، یا مایکروسافت، یا گلدمن ساکس آمده است، اما به شما یاد نمی‌دهد که چگونه ابزار احساسی خود را بسازید.

وقتی برنامه Manifest را باز می کنید، یک گوی گرادیان پاستلی را در مرکز صفحه می بینید. می‌توانید دکمه را نگه دارید تا صحبت کنید، یا برای تایپ روی آن ضربه بزنید، در پاسخ به تعدادی از اعلان‌ها: «در ذهن شما چیست؟»، «نگران چه چیزی هستید؟»، یا «در مورد چه چیزی برای ما مفید است که در مورد آن صحبت کنیم. ؟"

سپس، هوش مصنوعی برنامه زبان شما را منعکس می کند و آن را به یک تأیید تبدیل می کند، که می توانید آن را به یک مراقبه صوتی شخصی سازی شده تبدیل کنید.

اعتبار تصویر: مانیفست در فروشگاه App

به عنوان مثال، اگر به برنامه بگویید که بعد از اجرای یک 5K برایتان سخت است که به خودتان افتخار کنید، زیرا در گروه سنی خود آخرین رتبه را کسب کرده اید (کاملاً از تجربه شخصی ...!)، چند نفر را بیرون می اندازد. جملات تاکیدی، مانند: «من تلاش می‌کنم از پیشرفتم قدردانی کنم، هر چقدر هم که کوچک باشد»، یا «اعتماد دارم که تعهد من به این فرآیند منجر به رشد سلامت جسمی و روانی من خواهد شد.»

شاید آن کلمات خرد تولید شده توسط هوش مصنوعی کمک کند. شاید این کار را نکنند. اما مانیفست به این معنا نیست که یک راه حل تمام عیار برای سلامت روان یا جایگزینی برای درمان واقعی سلامت روان باشد. در عوض، Manifest طوری طراحی شده است که می توانید هر روز برای چند دقیقه از آن استفاده کنید تا کمی بیشتر احساس کنید.

وو گفت: "ما یک برنامه سلامتی هستیم که واقعاً برای دیدار با Gen Z در جایی که قبلاً در آن حضور داشتند طراحی شده است. " «تز اصلی اصلی مانیفست این بود که آیا می‌توانیم این تعاملات کوچک با سلامتی را بسیار آسان و فوق‌العاده لذت‌بخش کنیم، جایی که انجام مانیفست کار سختی به نظر نمی‌رسد؟»

در زمانی که جوانان غرق در سروصدای مداوم رسانه‌های اجتماعی هستند، ممکن است استفاده از فناوری - چه رسد به چیزی که می‌تواند به اندازه هوش مصنوعی احساس غیرشخصی و بی‌شکل بودن داشته باشد - برای مقابله با تنهایی غیرمعمول به نظر برسد. اما وو فکر می‌کند که اگر ژنرال Z از قبل به تلفن‌هایشان مکیده شده باشد، سلامتی باید در آنجا نیز اتفاق بیفتد.

او گفت: «ژنرال Z خیلی کمتر حضوری می‌گذرد. «پس مثل این است که به نسلی که قبلاً این کار را کرده‌ایم چه می‌دهید؟ مثلاً این ایده که شما به آن شخص می‌گویید برود بیرون و با دوستش آویزان شود، برای او یک جهش نجومی است، پس چگونه می‌توانید به او چیزی بدهید که قبلاً در آن است؟»

اعتبار تصویر: مانیفست

Manifest در تابستان امسال به صورت مخفیانه راه اندازی شد و تا کنون، کاربران 18.7 میلیون "تجلی" در این برنامه ایجاد کرده اند.

مانیفست مانند هر اپلیکیشن دیگری باید چالش‌های اخلاقی پیرامون ساخت محصول سلامت روان مصرف‌کننده بدون پشتوانه پزشکی را تحلیل کند. وو بيان کرد که تدابیری در هوش مصنوعی Manifest تعبیه شده است، مانند هدایت مجدد کاربران به خط تماس خودکشی در صورت اشاره به خودآزاری. موضوعاتی مانند این وجود دارد که Manifest از درگیر شدن با آنها خودداری می کند.

از نقطه نظر ریسک، این می‌تواند یک حرکت هوشمندانه برای Manifest باشد – استفاده از یک هوش مصنوعی آزمایشی به عنوان ابزاری برای کمک به چیزی جدی مانند جلوگیری از آسیب رساندن به خود خطرناک است. اما دیگر استارت‌آپ‌هایی که با تنهایی مبارزه می‌کنند، مانند شرکت چت‌بات Nomi AI، رویکرد متفاوتی را اتخاذ می‌کنند. هنگامی که کاربران Nomi AI در مورد افکار خودآزاری صحبت می کنند، همراهان هوش مصنوعی مکالمه را متوقف نمی کنند - در عوض، آنها سعی می کنند با صحبت کردن با کاربر از طریق احساسات خود، وضعیت را کاهش دهند.

الکس کاردینل، بنیانگذار Nomi AI، استدلال می کند که صرفاً متوقف کردن یک مکالمه و ارائه شماره خط تلفن خودکشی می تواند برای کسی که برای برقراری ارتباط تلاش می کند بیگانه باشد.

کاردینل در گفتگوی اخیر خود به TechCrunch گفت: «من می‌خواهم کاری کنم که آن کاربران در هر لحظه تاریکی که باشد احساس کنند شنیده می‌شوند، زیرا اینگونه است که می‌توانید کسی را به صحبت باز کند، چگونه کسی را وادار می‌کنید تا در طرز فکر خود تجدید نظر کند. «من واقعاً می‌خواهم به آنچه که با کاربر همسو است نگاه کنم، نه آنچه که با سخت‌ترین استراتژی کاهش ضرر وکیل همسو است. »

وو فکر نمی‌کند که Manifest یا هر برنامه مصرف‌کننده‌ای جایی است که افراد در شرایطی هستند که به کمک پزشکی قانونی نیاز دارند، باید به آن مراجعه کنند. اما جوانان زمانی که به دنبال مراقبت های پزشکی واقعی در دسترس نیستند، به این ابزار روی می آورند. پس ، اگر وو در مورد استارت‌آپ‌های تک‌شاخ قریب‌الوقوع که با همه‌گیری تنهایی مبارزه می‌کنند، درست او میگوید ، آن شرکت‌ها - و Manifest - باید با تأمل قدم بردارند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است